زمان مطالعه: 1 دقیقه
چالش رقص سنی دیلر

چالش رقص سنی دیلر

چالش رقص سنی دیلر ( دیلیر-دئیللر ) مدتی است که در شبکه های اجتماعی داغ شده است. کاربران در اماکن مختلف با آهنگی ترکی به همین نام و با استایل خاصی می رقصند.

سن دیلر به سرعت دست بدست چرخید و رقصیدن با آن تبدیل به چالش شبکه‌های اجتماعی شد. این آهنگ در ابتدا در یک مراسم عروسی در ارومیه خوانده شده است و باعث دیده شدنش شد. سپس یک دختر 15 ساله ترک آن را به چالش تبدیل کرد. در ادامه مطلب آسمونی به شرح چالش سنی دییلر می پردازیم.

چالش سنی دیلر از کجا شروع شد؟

چالش سنی دیلر یا سنی دئیللر را ابتدا یک دختر 15 ساله ترک به نام «هانیه» آغاز کرد و پس از آن، افرادی از ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان به این چالش پیوستند. «سنی دئییللر» یک آهنگ فولکلور آذربایجانی است که توسط هنرمندان زیادی اجرا شده است، اما چالش «سنی دئیللر» روی نسخه‌ای از این آهنگ آغاز شده و گسترش یافت که توسط خواننده‌ای به نام "ابراهیم علیزاده" خوانده شده و در ابتدای ترانه به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره می‌شود.

در این آهنگ شاد ترکی با ترجیع بند «سنی دئیللر» به معنی «تو را می‌گویند» کاربران شبکه اجتماعی با اشاره به خشک شدن دریاچه اورمیه و زیبایی‌های از دست رفته آن به نوعی مسئولان را خطاب قرار می‌دهند. برخی وبگاه‌های ترکی آذربایجانی چالش «سنی دئیللر» را نوعی اعتراض مدنی به خشک شدن دریاچه ارومیه توصیف کرده‌اند و تعداد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام به این چالش پیوسته‌اند، به سرعت رو به افزایش است.

چالش رقص سنی دیلر
چالش رقص سنی دیلر
چالش رقص سنی دیلر
ابراهیم علیزاده خواننده آهنگ سنی دیلر
نظر خود را درباره «چالش رقص سنی دیلر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چالش رقص سنی دیلر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.