زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی ساموئل اومتیتی

بیوگرافی ساموئل اومتیتی

ساموئل اومتیتی ؛ از یائونده کامرون تا قلب دفاع بارسلونا !
نام و نام خانوادگی ساموئل اومتیتی (Samuel Umtiti)
تاریخ تولد 14 نوامبر 1993

محل تولد

یائونده - کامرون
حرفه بازیکن فوتبال
پست مدافع

اطلاعات جدول از en.wikipedia.org

درباره ساموئل اومتیتی 

مدافع کامرونی‌الاصل سابق باشگاه لیون، در جام جهانی 2018 لحظه‌ای ماندگار را برای تیم ملی فرانسه رقم زد. او در دهم جولای در نیمه‌نهایی مقابل بلژیک گلزنی کرد. تا پیش از آن، اومتیتی تنها دو بار موفق شده بود برای آبی‌ها گلزنی کند: در 13 ژوئن 2017 در برد (3-2) مقابل انگلیس و در اول ژوئن و برد (3-1) مقابل ایتالیا. اما این بار گل ساموئل اومتیتی نه تنها در دیداری دوستانه نبود، بلکه تنها گل بازی نیمه‌نهایی جام جهانی بود و سبب رسیدن فرانسه به فینال جام جهانی شد.

بیوگرافی ساموئل اومتیتی
بیوگرافی ساموئل اومتیتی

ساموئل اومتیتی و دو جام با تیم ملی فرانسه

ساموئل اومتیتی اولین بار در سال 2009 بود که پیراهن تیم ملی فرانسه را به تن کرد. او هفت بار برای تیم زیر 17 سال فرانسه به میدان رفت و پس از آن، سال به سال، در رده‌های مختلف ملی بازی کرد. او هفت بازی در تیم زیر 18 سال تا پایان فصل 11-2010، 13 بازی و دو گل در زیر 19 ساله‌های فرانسه، 13 بازی در تیم زیر 20 سال و سرانجام طی فصل 14-2013 هفت بازی و یک گل در تیم زیر 21 ساله‌های فرانسه انجام داد. اومتیتی در سال 2013 اولین جام ملی خود را با فرانسه برد؛ قهرمانی در جام جهانی جوانان زیر 20 سال در ترکیه. از سال 2016 اومتیتی پیراهن تیم بزرگسالان فرانسه را به تن کرد و تا امروز در 31 بازی برای خروس‌ها به میدان رفته و در جام جهانی روسیه یکی از اعضای تیم قهرمان جهان لقب گرفت. 

ساموئل اومتیتی ، مورد علاقه رئال مادرید

تابستان فصل 17-2016 رئال مادرید تلاش کرد تیمش را در پست مدافع مرکزی تقویت کند اما موفق نبود. در آن فصل، سه گزینه در لیست رئال مادرید بودند اما خرید آن‌ها امکان‌پذیر نبود. مارکینیوش، خوزه خیمنز و ساموئل اومتیتی نفراتی بودند که رئال مادرید بیشترین علاقه را به جذب آن‌ها داشت. اما موفق به خرید آن‌ها نشد و داستان اومتیتی در بارسلونا ادامه پیدا کرد و با قهرمانی و البته مصدومیت همراه شد.

samuel-umtiti
ساموئل اومتیتی 
بیوگرافی ساموئل اومتیتی
بیوگرافی ساموئل اومتیتی

همه افتخارات ساموئل اومتیتی 

با وجود تمام مصدومیت‌ها، ساموئل اومتیتی هنوز برای درخشش بیشتر در میادین فرصت دارد. او از سال 2002 پیراهن تیم‌های پایه لیون را به تن کرد، در سال 2010 برای اولین بار برای تیم ب لیون بازی کرد و پس از دو سال و انجام 21 بازی، راهی تیم اصلی لیون شد. جایی که 131 بازی در آن انجام داد و جام حذفی فرانسه را در فصل 12-2011 نیز تصاحب کرد. پس از آن، راهی بارسا شد و علاوه بر لالیگای فصل 18-2017، دو جام حذفی سال‌های 2017 و 2018 و دو سوپرکاپ اسپانیا در سال‌های 2016 و 2018 را نیز کسب نمود.

او از سال 2016، تعداد 91 بازی برای بارسلونا انجام داده و از 22 آگوست سال 2022 که به صورت قرضی در تیم لچه بازی می‌کند، 11 بار برای این تیم به میدان رفته است.

samuel-umtiti
ساموئل اومتیتی 

ساموئل اومتیتی ، در آرزوی مربیگری

هر چند حالا خیلی زود است، اما مدافع فرانسوی برای آینده خود چه تصمیمی دارد؟ ساموئل اومتیتی می‌گوید: دوست دارم در آینده مربی شوم. فکر می‌کنم پس از تمام شدن دوران فوتبالم به عنوان بازیکن، می‌توانم از مربیگری کردن هم لذت ببرم. مسیر پیشرفتم در فوتبال خیلی سریع اتفاق افتاد. خودم هم متوجه نبودم در حال تجربه چه مسیری هستم! در همه سطوح و رده‌ها پیشرفت بزرگی کرده‌ام و در هر تیمی که بودم، به من کمک کرد تا هم به عنوان یک بازیکن هم انسان پیشرفت کنم. در بارسلونا و تیم ملی فرانسه، سطح بازی تیم بسیار بالا است و من هنوز هم در حال یادگیری و رشد هستم. امیدوارم به همین روند ادامه بدهم.  

نظر خود را درباره «بیوگرافی ساموئل اومتیتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ساموئل اومتیتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.