زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهر متل قو (سلمانشهر)

شهر متل قو (سلمانشهر)

متل قو جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در میان گردشگران و توریست‌ها دارد و روزهای تعطیل در همه فصل‌ها یکی از شلوغ‌ترین شهرهای استان مازندران محسوب می‌شود.

شهر متل قو یا سلمانشهر یکی از شهرهای توریستی استان مازندران است. در روزهای تعطیل مانند مناسبت‌های مختلف در پاییز و زمستان و تعطیلات عید و همینطور در فصل تابستان معمولا شاهد ترافیک سنگین در این شهر خواهید بود. در ادامه با آسمونی همراه باشید تا با شهر سلمان‌شهر بیشتر آشنا شوید.

نام متل‌قو (سلمان‌شهر)
استان مازندران
زبان طبری و فارسی
جمعیت ۹٬۶۵۶ نفر
همسایه عباس‌آباد و کلارآباد
لوکیشن نمایش نقشه در گوگل مپ

 

نمایی از شهر متل قو و برج الماس قو

معرفی متل قو (سلمانشهر)

شهر متل قو یا سلمان شهر با نام قدیمی ساقی کلایه که به شهر کلارآباد از یک سمت و از سمتی دیگر به شهر عباس‌ آباد منتهی می‌‌گردد، مورد توجه بسیاری از مردم ایران است. دهکده شیرین، لاکوده، شهرک ارغوان و شهرک کندلوس از مهم‌‌ترین شهرک‌‌های سلمان شهر می‌‌باشد و محله‌ های دانیال، کراتکوتی، جمشیدآباد، سیسرا، تیله کنار، تازه آباد و اسبچین نقاط پر تراکم این شهر توریستی محسوب می‌‌شوند. متل قو در پیش از انقلاب ایران هم مابین توریست های خارجی مشهور بود. کسی که باعث توریستی شدن این شهر شد، جمشید جوانشیر در سال 1338 بود.

مکان‌های تفریحی متل قو

  • دریای خزر

این شهر امکانات رفاهی مناسبی همچون پلاژ، تفریحات آبی و موارد دیگری را به مسافران و گردشگران ارائه می دهد. از جمله مواردی که باعث شده است تا متل قو گردشگران را به سوی خود جلب کند، وجود ساحل زیبای خزر است. سواحل متل قو، یکی از زیباترین مناطق شمال کشور محسوب می شود. می توانید در ساحل زیبای متل قو از تماشای امواج و آبی بی کران در خزر لذت ببرید. همچنین در تمامی نواحی ساحلی این شهر ساحل ماسه ای وجود دارد.

  • غار دانیال

غار آبی دانیال در متل قو قرار دارد. این غار در دل یک جنگل بسیار زیبا واقع است و یکی از غارهای آبی و رودخانه ای ایران محسوب می شود. غار آبی دانیال از نظر وسعت و بزرگی دومین غار آبی ایران محسوب می شود. با رفتن به درون این غار پدیده ای عجیب و چند هزار ساله شما را شگفت زده خواهد کرد. پس هنگام سفر به متل قو حتما از غار آبی دانیال دیدن فرمایید. 

  • جنگل نوردی

یکی دیگر از زیبایی‌های شهر متل قو جنگل های سرسبز آن است. این جنگل‌ها فرصتی مناسب را برای شما فراهم می‌کند تا ساعاتی را به دور از هیاهوی شهری در آرامش مطلق سپری نمایید. همچنین این امکان برایتان فراهم است تا وسایل پیک نیک را فراهم کنید و در جنگل‌های آن اوقات خود را سپری نمایید. جنگل‌های دانیال و تیلاکنار از زیباترین مکان‌های تفریحی این شهر است. جنگل تیلا کنار در انتهای خیابان دریا گوشه قرار دارد که فضایی بسیار متفاوت و سرسبز را می توانید تجربه کنید.

  • تفریحات آبی

در ساحل دریا تفریحات آبی متنوعی وجود دارد. جت اسکی یکی از تفریحات ساحلی متل قو محسوب می‌شود. پاراسل هم در این تفریحات موجود است. پاراسل نوعی از چتر بازی است که بر روی آن سوار می‌شوید و به وسیله قایق موتوری بر فراز آب به پرواز در می‌آیید. با قایق سواری هم می‌توانید تصویری ماندگار از متل قو را در ذهن خود به ثبت برسانید.

  • خرید و سوغات

پس از گشت و گذار در متل قوی زیبا و لذت بردن از طبیعت آن جا، حالا وقت آن رسیده تا کمی از خوراکی‌های خوشمزه آن جا را به عنوان سوغاتی برای خود بخرید. کوکی‌های کشمشی و گردویی از جمله خوراکی هیجان انگیز متل قو هستند. همچنین علاوه بر این خوراکی‌ها، می‌توانید سایر سوغاتی‌های مازندران را در این شهر پیدا کرده و خریداری کنید. می‌توانید به مراکز خرید لوکس که برند های مختلف داخلی و خارجی را ارائه می‌دهند مراجعه کنید و همینطور به بازارهای محلی و هفتگی رفته و با حال و هوای آن هم آشنا شوید. اما یکی از مهم‌ترین چیزها که در همه مسافرت ها برای افراد اهمیت ویژه ای دارد، سر زدن به کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها و چشیدن طعم و عطر بی‌نظیر غذاهای محلی است.

  • برج الماس قو

بدون شک یکی از چیزهایی که جلوه ای خاص و متفاوت به شهر ساحلی متل قو بخشیده است، دو برج دو قلوی 25 طبقه است که به وسیله جدید ترین متدهای مهندسی و معماری ساخته شده است. برج الماس قو خاورمیانه نام تجاری این دو برج است که بخش ها و امکانات مختلفی را در خود جای داده است. از جمله امکانات برج الماس قو می توان به مجتمع تجاری، مجتمع ورزشی، هتل اقامتی پنج ستاره و... اشاره کرد. این هتل ها برای گردشگران و توریست ها جذابیت های بسیار زیادی دارد.

خیابان‌های متل قو

بهترین فصل سفر به متل قو

متل قو در تمام فصل‌های سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد. ولی بهترین زمان سفر برای رفتن به متل‌قو اواخر فروردین ماه تا اوایل خرداد است. ماه اردیبهشت، ماه بهار نارنج است. در این زمان‌ها، هوای متل قو هنوز گرم و شرجی نشده است و می‌توانید از هوای دل انگیز جنگل و دریا استفاده کنید. اما فصل تابستان به‌خاطر شنا در دریا مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها می‌باشد. در پاییز هم می‌توان برگ‌های رنگارنگ جنگل‌ها را تجربه کرد. در فصل زمستان هم روزهایی که هوا آفتابی است از هوای دلپذیر متل‌قو می‌توان لذت برد.

خیابان دریاگوشه متل قو

آدرس متل قو

برای رفتن به متل قو می توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  1. جاده چالوس – چالوس – متل قو
  2. اتوبان قزوین – رشت  – لاهیجان – رامسر – تنکابن _ عباس آباد _ متل قو
  3. جاده هراز – محمود آباد – چالوس – متل قو

گالری تصاویر متل قو

معرفی شهر توریستی متل قو (سلمانشهر) + عکس
چیدمان زیبای سفره هفت سین در نوروز در برج الماس قو
معرفی شهر توریستی متل قو(سلمانشهر)-salman shahr
بلوار شهر متل قو (سلمانشهر)
دریاچه اسبچین در سلمانشهر
دریاچه اسبچین در سلمانشهر
بلوار اصلی شهر متل قو
بلوار اصلی شهر متل قو
ساحل دریای خزر در متل قو
ساحل دریای خزر در متل قو
جنگل و رود در تیله کنار سلمانشهر
جنگل و رود در تیله کنار سلمانشهر
برجهای الماس قو خاورمیانه در متل قو
برج های الماس قو خاورمیانه در متل قو
غار آبی دانیال در متل قو
غار آبی دانیال در متل قو
سوغاتی های متل قو
سوغاتی های متل قو
بهترین فصل سفر به متل قو
غروب متل قو

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شهر متل قو (سلمانشهر)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شهر متل قو (سلمانشهر) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.