زمان مطالعه: 12 دقیقه
اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت

اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت

همانطور که می دانید ذکر صلوات خواص بسیار زیادی دارد و همه امامان (علیهم اسلام) و معصومین (علیهم السلام) در...


همانطور که می دانید ذکر صلوات خواص بسیار زیادی دارد و همه امامان (علیهم اسلام) و معصومین (علیهم السلام) در مورد خواص و اسرار ذکر صلوات روایات زیادی نقل کرده اند. آسمونی در این بخش در مورد خواص ذکر صلوات کلید درب بهشت بیشتر صحبت می کند.

گم شدن چیزی با صلوات کلید درب بهشت :

روزی چیز مهمی راکه به آن نیاز مبرمی داشتم ، گم کردک . مانده بودم خدایا چه کنم؟ در این اثنا ، ذکر صلوات بر محمد وآل محمد به خاطرم آمد . سریع گفتم: خدایا 10 صلوات نذر سلامتی آقا امام زمان می کنم ،این شی مهم من پیداشود به برکت صلوات بر محمد وآل محمد در همین لحظه این شی پیدا شود.

یک اربعین صلوات فرستادن با صلوات کلید درب بهشت:

یک اربعین به عدد نام یکی از معصومین صلوات بفرستید وثواب آن را هدیه به پیشگاه  یکی از آن بزرگواران کنید،مهمات شما برآورده می شود.

رفع غم با صلوات کلید درب بهشت:

رسول خدا (ص)فرمود:

ای علی هرگاه امری اندوهناک ومحزونت کرد بگو بار خدایا با چشمهایت که به خواب نمی رود مرا نگهبانی کن ومرا در سایه حمایت احاطه تو که مورد تجاوز ودستبرد نگردد ،قرار بده ودعا را (تا به آن جا که فرمود که):از تو مسالت میدارم که بر محمد وامحمد درود وصلوات بفرستی وبا نیروی لایزال تو گلوگاه دشمنان وستمکاران را می شکافم.

 

هنگام از دست دادن ویا نابودی چیزی با صلوات کلید درب بهشت:

پیامبر (ص) فرمود: هنگامی که چیزی از بین رفت صلوات بفرست

فقیر و ثروتمند

فقیری که محتاج و صاحب عیال بود ، به طلب رزق و روزی از خانه بیرون آمد . نمی دانست کجا برود . اتفاقا گذرش به مسجدی افتاد که واعظی بالای منبر بود و مجلس را گرم کرده بود و مردم را تشویق و ترغیب به صلوات می کرد . آن مرد فقیر همان جا ایستاد و گوش به حرف واعظ می داد که می گفت : در فرستادن صلوات کوتاهی نکنید ، زیرا اگر ثروتمند بر آن حضرت صلوات بفرستند خداوند متعال در مالش برکت می دهد و اگر فقیر صلوات بفرستد خدا از آسمان روزی او را می فرستد .

آن فقیر از آن مجلس بیرون آمد و همین طور که راه می رفت مشغول فرستادن صلوات شد و می گفت : « اللهم صل علی محمد و آل محمد » . سه روز از این ماجرا گذشت و او صلوات می فرستاد تا گذرش به یک خرابه ای افتاد . پایش به سنگی گیر کرد . آن سنگ را بلند کرد ، دید زیرش سبو و خمره ای پر از طلا است . با خودش گفت وعدة روزی من از آسمان باید بیاید ، من روزی زمین را نمی خواهم . سنگ را روی خمره گذاشت و به خانه آمد و قصه را برای همسرش تعریف کرد .

مرد فقیر همسایه ای داشت که یهودی بود ؛ از قضا ، زمانی که داستان را برای همسرش تعریف می کرد آن مرد یهودی بالای بام خانه گوش می داد و فوری از بام خانه پایین آمده و سراسیمه به خرابه رفت و آن سبو و خمره را برداشت و به خانه آورد . وقتی سر آن را برداشت دید که پر از مار و عقرب است . به خانواده اش گفت : این همسایة مسلمان ما ، دشمن ما است . وقتی که من بالای بام بودم فهمید و این حرف را زده که من به طمع بیفتم و آن خمره را باز کنم و مار و عقرب ما را بگزند و نیش بزنند .

حالا که این طور شد من خمره را بالای بام می برم و از روزنه به خانه اش و روی سرشان می ریزم تا هلاک شوند . حالا که ضرر را برای ما می خواستند سر خودشان بیاید . او آمد بالای بام ، دید که مرد فقیر با زنش در حال مجادله و سر و صدا هستند و همسرش می گوید : ای مرد ، روا باشد که تو سبوی پر از زر پیدا کنی و آن را بگذاری ، بیایی و ما در فقر و تنگدستی باشیم ؟ مرد فقیر گفت : من امیدوارم که روزیمان را خدا از آسمان نازل کند که ناگهان مرد یهودی سر سبو را باز کرد و خمره را سرازیر کرد . مرد فقیر دید از بالا صدا می آید ، سرش را بلند کرد دید از روزنه خانه اش زر و طلایی صدا زد : ای زن‌ ، ببین از آسمان طلا و زر می بارد .

سریع ، شروع کرد به صلوات گفتن و جمع کردن زرها . یهودی دید که از سبو سر و صدای زر می آید آن را برگرداند دوباره دید که همان مار و عقرب هاست . دوباره سرخمره را پایین کرد و بقیه اش را به خانة فقیر ریخت . یهودی فهمید که این سری از اسرار غیبی است . به ذهنش آمد که این قضیه مثل همان قضیة زمان حضرت موسی است که آب نیل برای قطبی ها خون بود و برای سبطی آب . در همان لحظه ، مرد فقیر را بالای بام دعوت کرد و به دست او مسلمان شد و از برکت صلوات بر محمد و آل محمد (ص) هم فقیر ، ثروتمند شد و هم یهودی سعادت پیدا کرد که مسلمان شود .

salavat-paradise-door-key
salavat-paradise-door-key


ادای قرض با صلوات کلید درب بهشت

یکی از زهاد پانصد درهم بدهکار بود ، حضرت رسول اکرم (ص) را در خواب دید که به او فرمود : به نزد ابوالحسن کسائی برو ، او از مشاهیر نیشابور است و هر سال ده هزار برهنه را لباس می پوشاند و به او بگو : رسول خدا به تو سلام می رساند و می فرماید : پانصد درهم قرض مرا ادا کن . اگر از نو نشان صدق را خواست ، بگو نشانی آن است که هر شب صد بار بر آن حضرت صلوات فرستادی و دو شب است که فراموش کرده ای . زاهد نزد ابوالحسن رفت و خواب را ذکر کرد . ابوالحسن چندان التفات نکرد .

زاهد گفت : مرا رسول خدا به سوی تو فرستاده و چنین نشانی داده است . چون نشانی را گفت ، ابوالحسن کسائی خود را از تخت فرو انداخت و خداوند را سجده کرد و گفت : این سری بود میان من و خدا که هیچ آفریده ای از آن خبر نداشت و اتفاقاً دو شب است به این ذکر توفیق نیافته ام . پس فرمود تا 2500 درهم به آن زاهد دادند و گفت هزار درهم برای بشارت که از آن حضرت به من آوردی و هزار درهم دیگرش پاداش قدم تو که نزد من آمدی و پانصد درهم دیگر محض اطاعت فرمان حضرت رسول خدا بوده و از آن شخص درخواست نمود که هرگاه تو را احتیاجی باشد باز به سوی من آیی .

توسل به حضرت رسول در هنگام غم و اندوه 

به هنگام بروز حوادثی که غم و اندوه می آورند، توسل به رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - بهترین ملجا و پناه می باشد، جهت توسل به آن حضرت تا یک اربعین ، اللهم صل علی النبی الرحمة و شفیع الامة و کاشف الغمه محمد و آله اجمعین را روزانه 92 یا 132 مرتبه متذکر شوند بسیار مجرب است .

نجات اهل کشتی با صلوات کلید درب بهشت

در کتاب معراج النبوه آمده است که :

در دریا با جمعی در کشتی بودیم ، ناگاه طوفان شد و کشتی در میان امواج متلاطم دریا سرگردان شد، آن چنان که اهل کشتی ، به هلاکت خود یقین کردن و با یکدیگر وداع نمودند. در همین هنگام خواب بر من غلبه کرد و چشمم گرم شد، پیامبر صلی الله علیه و آله را در خواب دیدم ، آن حضرت صلی الله علیه و آله به من فرمودند: به اهل کشتی بگو: هر کدام شان هزار صلوات بر من بفرستند!

سپس به من آن صلوات را تعلیم کردند. من از خواب بیدار شدم و به اهل کشتی خبر دادم ، آن ها نیز مشغول آن صلوات شدند، هنوز سیصد صلوات تمام نشده بود که طوفان فرو نشست .

آن صلوات این است ؛ اللهم صل علی سیدنا و آله : صلوة تنجینا بها من جمیع الاهوال و الافات و تطهرنا بها من جمیع السیئات و ترفعنا بها عندک اعلی الدرجات و تبلغنا بها اقصی الغایات من جمیع الخیرات فی الحیوة و بعد الممات .

صلواتی از اسرار 

این صلوات از اسرار می باشد که اگر برای آخرت بخواند، معنویات به دست می آورد و مشهور است اگر برای دنیا بخواند گنج پیدا خواهد کرد. ده مرتبه صبح ، ده مرتبه عصر، نزدیک مغرب و عشاء بخواند و برای ختم نودونه مرتبه لازم است .

اللهم صل علی سیدنا و حبیبنا و شفیعنا محمد حاء الرحمه و میمی الملک و دال الدوام اسید الکامل الفاتح الخاتم کلما ذکرک و ذکره الذاکرون و کلما سهی و غفل عن ذکرک و ذکره الغافلون صلواة دائمة بدوامک باقیة ببقائک لا منتهی لهادون ذلک و علی اله و اصحابه کذلک انک علی کل شی قدیر و بالاجابة جدیر.

هنگام از دست دادن یا نابودی چیزی 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هنگامی که چیزی از بین رفت بگو: اللهم صل علی محمد و آل محمد.

سه بار بر محمد (ص ) صلوات بفرست !

وقتی حضرت آدم (ع ) وارد بهشت شد، در بهشت حوران پاکیزه سرشت بسیار بودند؛ اما حضرت آدم با آن ها الفتی نداشت . وقتی حضرت حوا آفریده شد و آدم بر او نگریست از او پرسید: تو چه کسی هستی حوا شرمگین شد و چیزی نگفت ، جبرییل به آدم گفت : این حواست ، او را برای تو آفریده اند و او محرم و همدم توست .

حضرت آدم وقتی فهمید که حوا متعلق به اوست خواست به سوی او دست دراز کند جبرییل گفت : ای آدم ! اگر او را می خواهی ، باید او را عقد کرده و برایش مهریه تعیین کنی .

آدم فرمود: ای برادر! تو می دانی که من پولی و نقدی ندارم چگونه او را عقد کنم ؟

اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت
اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت


جبرییل گفت : سه بار به حبیب خدا محمد مصطفی (ص ) صلوات بفرستی تا حوا بر تو حلال شود.

نجات بنی اسراییل

در تفسیر امام حسن عسکری - علیه السلام در بیان آیه :

و اذ نجیناکم من آل فرعون یسومونکم سوء العذاب یذبحون ابناءکم و یستحیون نساءکم و فی ذلکم بلاء من ربکم عظیم ؛

ای گروه بنی اسراییل ! به یاد آورید را وقتی را که نجات دادیم ما، شما را از آل فرعون که عذاب می کردند شما را، به عذاب سخت . می کشتند پسران شما را، و زنده می گذاشتند زنان شما را. و در این ، امتحان عظیمی بود از جانب پروردگار شما.

مذکور است که : از جمله عذاب شدید آن قوم ، یکی آن بود که بنی اسراییل را برای عمل بنایی می بردند و می ترسیدند که بگریزند.. به این سبب ، پاهای ایشان را در بند می گذاشتند. و به ایشان می گفتند که گل را برداشته ، بر نردبان بالا برید، و بسا بود که می افتادند و می مردند، یا زمین گیر می شدند.

تا آن که حق تعالی به موسی - علیه السلام - وحی کرد:

به ایشان بگو، که پیش از شروع ، بر محمد و آل طیبین آن حضرت - علیهم السلام - صلوات فرستند، تا آن که برایشان سبک و آسان گردد. و چنان کردند: و برایشان آسان گردید.

و امر نمود به آن کسانی که در اول عمل فراموش می کردند، و می افتادند و زمین گیر می شدند که صلوات بخوانند و اگر خود نمی دانستند بخوانند، دیگری برایشان بخواند. و چون چنین می کردند، شفا می یافتند.

و سبب کشتن پسران بنی اسراییل ، این بود که به فرعون گفته بودند: در میان بنی اسراییل ، مولودی خواهد آمد که هلاک تو بر دست او واقع خواهد شد. و فرعون ، امر نمود که پسران ایشان را بکشند، و زنان ایشان را حیله ها می کردند که حامله نشوند. و اگر حامله می شدند فرزند خود را می بردند، و در صحراها و زمین های گود پنهان می کردند، و ده مرتبه صلوات بر محمد و آل او - صلوات الله علیهم - می فرستادند. و حق تعالی ملکی را می فرستاد که آن کودک را تربیت نماید؛ و از انگشت او شیر جاری می کرد که آن را بمکد؛ و از انگشت دیگرش ، طعام که ملایم آن بود، جاری می ساخت . و از فرزندان بنی اسراییل ، آن چه سالم ماندند، بیشتر بودند از آن چه کشته شدند. و زنان بنی اسراییل را که زنده می گذاشتند، آنها را کنیزان خود قرار می دادند.

پس بنی اسراییل به نزد موسی - علیه السلام - رفتند، و گفتند: این گروه ، بر دختران و خواهران ما قرعه می اندازند.

salavat-paradise-door-key
salavat-paradise-door-key


موسی به آنها امر کرد که وقتی مردی از آن گروه ، قصد شما نماید، بر محمد و آل طاهرین آن حضرت - صلوات الله علیهم - صلوات فرستید. و آن زنان ، صلوات می فرستادند. و خدا هر که را که قصد ایشان کرده بود، از ایشان باز می داشت به این که مشغول شغل می گردید، یا به مرضی گرفتار می شد، یا زمین گیر می گردید، یا این که بر آن زن رحم می کرد، و از آن زن می گذشت .

و اتفاق نشد که مردی از قوم فرعون ، بر زنی از بنی اسراییل برسد، و حق تعالی به واسطه صلوات ایشان را نجات ندهد.

غلبه یهود به برکت صلوات کلید درب بهشت

خداوند به یهودیان وحی فرمود که :

هر گاه دچار مصیبتی شدند، با صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت خود را نجات دهند.

ده سال قبل از ظهور پیامبر اسلام ، دو قبیله اسد و غطفان با گروهی از مشرکان ، به یهودیان حمله کردند، یهودیان خدا را با صلوات بر پیامبر صدا زده و مشرکان را شکست دادند.

پس از این شکست دو قبیله اسد و غطفان ، سپاهی در حد سی هزار نفر را تشکیل داد و به جنگ یهودیان که سیصد تن بیش نبودند آمدند، مشرکان ، آب و غذا را از یهودیان منع کردند و به آنها گفتند: ما همه شما را کشته ، فرزندان و زنان شما را اسیر نموده و اموال تان را غارت می کنیم .

یهودیان این بار با صلوات بر محمد و اهل بیت او علیهماالسلام خود را نجات دادند، به این ترتیب که پس از فرستادن صلوات ، با وجودی که فصل تابستان بود باران بارید، و کاروانی که حامل آذوقه بود نیز مخفیانه وارد قلعه یهودیان شد. در حالی که مشرکان در خواب بودند.

پس از آن که از خواب بیدار شدند، گفتند: جنگ را زودتر آغاز کنیم ؛ زیرا یهودیان هم تشنه و هم گرسنه اند.

یهودیان گفتند: خداوند به ما هم طعام رسانید و هم آب و ما قادر بودیم وقتی که شما در خواب بودید شما را بکشیم ؛ اما این کار را نکردیم .

مشرکان که جریان را این گونه دیدند، باز هم بر عناد خود افزودند و به یهودیان پیشنهاد مبارزه دادند، یهودیان این بار نیز با تمسک به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله بر سی هزار مشرک پیروز شدند، در حالی که تعداد آن ها سی صد نفر بیش نبود.

این بود، یاری کردن حق تعالی ، یهود را بر مشرکان ، به سبب آن که بر محمد و اهل بیت آن حضرت صلوات فرستادند.

شرط استجابت دعای امت پیامبر با صلوات کلید درب بهشت

شخص یهودی خدمت امیر المؤمنین علی - علیه السلام - آمد، و از فضل خاتم الانبیاء - صلی الله علیه و آله - بر سایر انبیاء - علیهم السلام - سؤ ال نمود، و گفت که حق تعالی ملائکه را به سجده آدم - علیه السلام - امر کرد.

اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت
اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت


آن حضرت فرمود: افضل از آن را به محمد - صلی الله علیه و آله - کرامت نموده ؛ زیرا که خود بر او صلوات فرستاد، و به ملایکه امر فرمود که بر او صلوات فرستند، و عبادت عباد را تا روز قیامت ، در صلوات بر آن حضرت قرار داد، و فرمود که : ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما و هر که در حال حیات یا بعد از وفات آن حضرت ، بر او صلوات فرستد، حق تعالی به هر صلواتی ده صلوات بر آن کس می فرستد، و ده حسنه به او عطا می فرماید.

و هر که بعد از وفات آن جناب ، بر او صلوات فرستد، آن حضرت مطلع می شود و بر آن کس صلوات و سلام می فرستد، مثل صلواتی که فرستاده است و حق سبحانه و تعالی ، دعای امت او را، در هر چه از پروردگار سؤال نمایند، موقوف می دارد و به اجابت نمی رساند، تا آن که بر آن حضرت صلوات فرستند. و این برزگ تر و عظیم تر است از آن چه به آدم - علیه السلام - عطا فرمود.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد ، (صلوات) کلید درب بهشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.