ضرورت نصب سیستم های ایمنی ساختمان
ضرورت نصب سیستم های ایمنی ساختمان

سیستم های ایمنی ساختمان برای هر نوع ساختمانی ضروری هستند. سیستم های ایمنی ساختمان ، امنیت در ساختمان های تجاری و مسکونی ، ایمنی دارایی ها ، مالکیت معنوی و عمدتا امنیت زندگی انسان را فراهم می کنند. املاک تجاری، فرودگاه ها، مغازه های خرده فروشی، شرکت های صنعتی، موسسات مالی و دولتی، مدارس، تجهیزات پزشکی، شرکت های برق، نفت و گاز و همچنین مجتمع های مسکونی نیاز به یک مجموعه منحصر به فرد از اقدامات ایمنی و امنیتی ( سیستم های ایمنی ساختمان ) دارند، زیرا هر نوع دارایی آسیب پذیر است.

در عصر دیجیتال ، سازمان های امنیتی همیشه در حفاظت از اطلاعات محرمانه موفق نیستند، که توسط Wikileaks ثابت شده است. بنابراین، ایجاد سیستم های ایمنی ساختمان شامل مجموعه گسترده ای از اقدامات امنیتی منحصر به فرد است که توسط خطراتی که یک شرکت ممکن است با آن مواجه باشد، تعیین شده است.

نصب سیستم های ایمنی ساختمان در انواع مختلف

سیستم های ایمنی ساختمان در انواع مختلفی موجود می باشند، بنابراین یکسان نیستند. سیستم های ایمنی ساختمان مسکونی ، از یک سیستم امنیتی برای ساختمان تجاری متمایز خواهد بود ، زیرا اهداف امنیتی برای هر نوع تسهیلات متفاوت هستند.

در اکثر موارد یک سیستم امنیتی برای ساختمان تجاری، یک راه حل جامع تر از سیستم های امنیتی معمولی آپارتمان را ارائه می دهد و شامل موارد زیر می شود: • کنترل دسترسی از جمله کنترل دسترسی چند لایه • سنسورهای مختلف مانند مادون قرمز، مایکروویو یا سنسورهای لیزری • هشدار مزاحم • سیستم تشخیص آتش • سیستم خاموش کننده • اثر انگشت • کلید کارتی • دوربین های مدار بسته • و....

تمام سیستم های فوق را می توان به یک راه حل پیچیده امنیتی متصل کرد که به انعطاف پذیری ، قابلیت مقیاس پذیری و کنترل بیشتری می توان رسید.

اکنون سیستم های ایمنی ساختمان مسکونی را در نظر بگیریم. برای ایجاد یک محیط زندگی امن برای مستاجران ، صاحبان املاک مسکونی ، دوربین مدار بسته های امنیتی را در راهرو ها و آسانسور ها نصب می کنند ، سیستم های کلیدی کارتی را فعال می کنند که امکان دسترسی به امکانات را فراهم می کنند. برخی از صاحبان املاک نیز از نگهبانان امنیتی حرفه ای استفاده می کنند.

همانطور که می بینید، هر دو دسته های ذکر شده در بالا بخشی از ابزارهای امنیتی مشابه را اعمال می کنند، به عنوان مثال، مانیتورینگ CCTV برای تشخیص نفوذ ، صفحه کلید و FOB برای کنترل دسترسی و غیره استفاده می شود.

چگونه یک سیستم امنیتی ساختمان ایجاد کنیم؟

اول و مهمتر از همه، شما نیاز به ارزیابی خطرات بالقوه خود دارید که به شدت به نوع ساختمان و سازمان مورد نظر بستگی دارد.

تعریف سیستم های اجرایی که برای سازمان شما مهم است شامل کنترل دسترسی، نظارت تصویری، زنگ هشدار نفوذ، سنسورهای الکترونیکی، حفاظت در برابر آتش، مخابره داخل ساختمان، نظارت مرکزی و... می باشد. از خودتان بپرسید که آیا شما نیاز به یک سیستم امنیتی یکپارچه دارید یا می توانید با سیستم های مستقل امنیت لازم را داشته باشید.

امنیت ساختمان به معیار ها و موارد بسیار زیادی بستگی دارد یکی از همین موارد درب ضد سرقت میباشد برای خلاصه کردن این که آیا شما علاقه مند به یک سیستم امنیتی برای ساختمان تجاری هستید یا در میان سیستم های امنیتی موجود در بازار، سیستم مورد نظر را انتخاب می کنید، رویکرد پیچیده ای به نفع شما خواهد بود. با اجرای یک سیستم امنیتی جامع، می توانید مطمئن باشید که اموال شما در سطوح مختلف محافظت می شود و این کار تنها با به کارگیری یک نگهبان ساختمان امکان پذیر نیست.

خطرات مختلف در صورت نبود سیستم های ایمنی ساختمان

به عنوان مثال، صاحب یک فروشگاه خرده فروشی عمدتا در مورد تهدیدات مانند سرقت، تقلب، اختلاس و خرابکاری نگران است. یک سازمان دولتی امنیت اطلاعات طبقه بندی شده را ارزیابی می کند. مدیر یک آپارتمان مطمئن می شود که مستاجرانش در برابر جرم محافظت می شوند. در عین حال، هر سازمانی یا صاحب اموال اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از تهدیدات مانند آتش سوزی، حوادث یا شرایط دیگری که خطر زندگی انسان را دارند، در بر می گیرد. برای صاحبان کسب و کار ، ایجاد امنیت به روش های مختلف حتی استفاده از درب اتوماتیک و مکانیزه کردن محیط می تواند بسیار مهم باشد. همچنین امنیت اموال فیزیکی نیز برای حفاظت از تجهیزات، کارکنان، بازدیدکنندگان و اطلاعات مهم است. سایت ساختمون در ایمن سازی محیط کار و خانه شما میتواند همه سرویس های مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ضرورت نصب سیستم های ایمنی ساختمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ضرورت نصب سیستم های ایمنی ساختمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.