کاخ های ترکیه معماری برای نشان دادن قدرت
کاخ های ترکیه معماری برای نشان دادن قدرت

منطقه ای که کشور ترکیه در آن قرار دارد دربین دو قاره آسیا و اروپا می باشد و تاریخ بسیار پر فراز و نشیبی داشته است. امپراطوری ها و قدرت های مختلف در دوره هایی در این منطقه ساکن بوده اند و تاثیر این قدرتها را در ساختمان سازی و بنا های به جا مانده می توان مشاهده کرد. در این منطقه کاخ ها و قصرهای بسیار زیاد و باشکوهی هم وجود دارد که اکثرا در دوران حکومت عثمانی و توسط خاندان مشهور بالیان که معمارهای دربار بوده اند ساخته شده است. در این مقاله چند مورد از باشکوه ترین کاخ های کشور ترکیه را که به دستور سلاطین عثمانی بنا شده اند به شما معرفی می کنیم. بسیاری از این کاخ ها امروزه به موزه تبدیل شده اند و برخی دیگر به عنوان هتل محل برگزاری جشن ها و کارهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. و جزو جاذبه های دیدنی شهر به شمار می آیند. در ادامه برخی از این کاخ ها را به شما معرفی می نماییم.

کاخ عادله سلطان

در تور ترکیه یکی از زیباترین کاخ های ترکیه کاخ عادله سلطان است که در بخش آسیایی استانبول و در دامنه های تپه ای قرار دارد و برای بازدید از آن باید به سوی تنگه بسفر بروید. این کاخ محل اقامت تابستانی عادله سلطان دختر سلطان محمود دوم بوده و در سال 1861 توسط معمار مشهور آن زمان سرکیس بالیان ساخته شده است. عادله سلطان پس از از دست دادن همسر، فرزندان و برادرش تمام زندگی اش را وقف خیریه کرد در سال 1916 عادله سلطان کاخ باشکوه و زیبا را به یک خوابگاه دخترانه تبدیل کرد. هفتاد سال بعد این کاخ دچار آتش سوزی شدو آسیب بسیار شدیدی دید. امروزه کاخ عادله سلطان بازسازی شده است و برای برگزاری رویدادها، ملاقات ها و جشن ها و مراسم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. فضای سرسبز و زیبای اطراف باغ و همین طور معماری باشکوه کاخ عادله سلطان برای عکاسی بسیار ایده آل و مناسب می باشد. حتما عکس های یادگاری زیادی در این کاخ زیبا خواهید گرفت.

کاخ بیلربی

به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از معروفترین کاخ های ترکیه ، کاخ بیلربی در استانبول است. این کاخ هم توسط  معمار معروف آن زمان سرکیس بالیان ساخته شده است. این کاخ باشکوه در سال 1829 و به دستور سلطان محمود اول به عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شده است. این کاخ نیز در سال 1851 دچار آتش سوزی شداما بالیان در سال 1861 و در دوران حکومت سلطان عبدالعزیز این کاخ را بازسازی کرد.یکی دیگر از سلاطین عثمانی به نام سلطان عبدالحمید بین سال های 1912 و 1918 و تا زمان مرگ، در دوران تبعیدش در این کاخ زندگی می کرد شاهزاده های خارجی هم در سفر به استانبول در این کاخ اقامت می کردند امروزه کاخ بیلربی به روی همگان مخصوصا گردشگران باز است و به یک موزه تاریخی و تماشایی تبدیل شده است. این کاخ یک ورودی از سوی دریا داشته که با استفاده از قایق می شد وارد کاخ شد اگر چه ورود از آن در دیگر امکان پذیر نمی باشد. با این حال پیشنهاد می کنیم با قایق از کنار قصر عبور کنید و نمای باشکوه کاخ را از جانب دریا تماشا نمایید.

کاخ جیراگان کمپینسکی ( چراغان )

این کاخ هم یکی دیگر از شاهکار های معمار مشهور دوره عثمانی سرکیس بالیان است. این کاخ در منطقه بشیکتاش و در کنار تنگه بسفر قرار دارد و همین طور مشرف به منطقه قدیمی و تاریخی استانبول است. این کاخ که شاهد اتفاقات و حوادث سال های آخر حکومت عثمانی ها بوده به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شده است و باز این کاخ هم دچار آتش سوزی گشته است.  این کاخ بر خلاف سایر کاخ های دوران عثمانی که اکنون به عنوان موزه از آن استفاده می شود، تبدیل به هتلی مجلل شده است قرارگیری در کنار تنگه بسفر و محوطه دلباز آن که رستورانی روباز را در دل خود جای داده است موجب شده که در لیست کاخ های محبوب استانبول قرار بگیرد. بازدید از این کاخ معمولا در برنامه تورهای استانبول قرار می گیرد.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی که توپقاپی هم به آن گفته می شود پیش از عثمانی ساخته شده، در قرن پانزدهم میلادی بنا شده و نزدیک به چهار قرن مرکز حکمرانی عثمانی بوده است و یکی از مهمترین کاخ های دوران عثمانی است. دارای چهار حیاط اصلی و بزرگ است که در هر گوشه از آن آثاری مربوط به دوره های مختلف فرهنگ ها و ادیانی هستند که هرکدام در زمان خود در راس قدرت بوده اند به ویژه دوره های اسلام و مسیحیت. این موزه در بخش جنوبی تنگه بسفر واقع شده و چشم انداز زیبایی را از این تنگه دارد. همچنین محوطه دلباز و سرسبز اطراف کاخ مکان مناسبی برای قدم زدن است. لازم به ذکر است که این کاخ زیبا و بسیار با شکوه و تاریخی اکنون تبدیل به یک موزه بزرگ از آثار و اشیای قدیمی شده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کاخ های ترکیه معماری برای نشان دادن قدرت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کاخ های ترکیه معماری برای نشان دادن قدرت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.