زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله صادقیه

محله صادقیه

محله صادقیه - در این مطلب سعی شده به بررسی هر چه بیشتر محله صادقیه که اریاشهر نیز نامیده میشود و در شرق تهران واقع شده بپردازیم ، امیدواریم این مطلب باعث اشنای
صادقیه - فلکه دوم
صادقیه - فلکه دوم

صادقیه - فلکه دوم نام محله : صادقیه موقعیت جغرافیایی :غرب تهران منطقه شهرداری : بخش هایی در منطقه 2 و بخش هایی در منطقه 5 بافت : نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه :ستارخان ، باغ فردوس ، آزادی ، باغ فیض ایستگاه های مترو : ایستگاه مترو صادقیه ( خط 2 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه صادقیه ( خط 10 ) قیمت هر متر مربع : 15 الی 20 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله صادقیه

صادقیه - بافت محله
صادقیه - بافت محله

صادقیه - بافت محله بافت محله : ساخت و ساز در این محله از زمان پهلوین شروع شده و همپنان هم ادامه دارد که باعث میشود اکثر خانه ها در این محله نوساز باشند . از دیگر دلایل ساخت و ساز های گسترده در این محل اب و هوای مساعد به دلیل قرار گرفتن در گوه پایه است. تراکم جمعیتی : جمعیت این منطقه در حدود 5 هزار نفر میباشد که از لحاظ شلوغی محله متوسطی محسوب می شود. قیمت ملک : قیمت هر متر مربع در این محله از 15 میلیون شرو و به 20 میلیون تومان ختم می شود.

اطلاعات جغرافیایی محله صادقیه

صادقیه - خیابان ستار خان
صادقیه - خیابان ستار خان

صادقیه - خیابان ستار خان همسایه های محله صادقیه : از شرق به ستارخان ، ار غرب به بلوار فردوس ، از شمال به باغ فیض و از جنوب به ازادی راه دارد.

صادقیه - فلکه دوم
صادقیه - فلکه دوم

صادقیه - فلکه دوم میادین و خیابان های اصلی : اتوبان ها و خیابان های اصلی بسیاری در این محله قرار دارند که باعث میشود دسترسی این محله به دیگر مناطق تهران ساده تر شود ، اتوبان های اشرفی اصفهانی ، حکیم ، شیخ فضل الله نوری ، و یادگار امام از اتوبان های مهم و خیابان های مرزداران ، ستارخان و جلال ال احمد از خیابان های مهم این محله به شمار میروند. همچنین فلکه اول و فلکه دوم صادقیه ار میادین اصلی این محله هستند.

اماکن مهم محله صادقیه 

بوستان ها و فضای سبز : از بوستان های مهم این محله میتوان به بوستان های پرند ، یگانه ، ارمکان، ستارخان و کاج اشاره کرد.

صادقیه - ایستگاه اتوبوس
صادقیه - ایستگاه اتوبوس

صادقیه - ایستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو صادقیه که در خط 2 واقع است و خط 10 بی ار تی که از پایانه ازادی شروع میشود و از صادقیع میگذرد در این محله قرار دارند.

صادقیه - پمپ بنزین
صادقیه - پمپ بنزین

صادقیه - پمپ بنزین پمپ بزنین ها : پمپ بنزین شماره 132 در بلوار فردوس ، شماره 136 در ایت الله کاشانی ، شماره 35069 در شهرک اکباتان و شماره 35042 در ایت الله کاشانی غرب از پمپ بنزین های این محله به شمار می روند.

صادقیه - برج گلدیس
صادقیه - برج گلدیس

صادقیه - برج گلدیس مراکز خرید و تجاری : مرکز خرید گلدیس و افق و چندی دیگر در فلکه دوم صادقیه  ار مراکز خرید معروف این محله به شمار میایند . همچنین بازار سنتی ستارخان نیز از مراکز خرید نزدیک این محله می باشد. فروشگاه های زنجیره ای : یک فروشگاه کوروش و یک فروشگاه شهروند در مترو صادقیه قرار دارد و   همچنین یه فروشگاه جانبو در ایندا بلوار فردوس ، کوچه شهید باقری قرار دارد.

صادقیه - بازار میوه و تره بار
صادقیه - بازار میوه و تره بار

صادقیه - بازار میوه و تره بار بازار میوه و تره بار : تنها یک بازار میوه و تره بار در خیابان خسرو شمالی در این محله قرار دارد. سینما : سینمای اوانگر مرزبان در فلکه دوم صادقیه قرار دارد و همچنین در مجتمع زندگی واقع در بلوار ابوذر نیز سینمایی وواقع است. اماکن اداری : یک مرکز پلیس +10 مابین فلکه اول و ذوم صادقیه قرار دارد . دفتر اسناد رسمی شماره 198 در فلکه اول صادقیه و شماره 79 بالاتر از فلکه دوم صادقیه قرار دارند و همپنین یک دفتر پیشخوان دولت نیز مابین فلکه اول و دوم صادقیه قرار دارد.

صادقیه - بیمارستان ابن سینا
صادقیه - بیمارستان ابن سینا

صادقیه - بیمارستان ابن سینا مراکز درمانی : بیمارستان های ابن سینا در خیابان کاشانی و پیامبران در بلوار ابوذر از بیمارستان های این محله هستند.

مسجد صادقیه
مسجد صادقیه

مسجد صادقیه مساجد : از مساجد مهم این محله میتوان به مسجد امام جعفر صادق در فلکه دوم صادقیه و مسجد باقر العلوم در خیابان سازمان اب اشاره کرد.

پیدایش و نام گذاری

قدمت این محله به زمان ناصر الدین شاه قاجار برمیگردد . در ابتدا شامل تمام محله های اطراف از جمله کاشانی و ارمکان بوده است . این محله به دلیل نزدیک بودن به نخستین بزرگراه های تهران در دوران پهلوی دستخوش تغییرات بسیاری شد و شروع به مدرن شد کرد . صادقیه یا همان اریاشهر به دلیل ای و هوای خوش و مساعدش نیز مورد توجه ساخت و ساز های بسیاری قرار گرفت که تا بعد از انقلاب هم ادامه داشت و باعث شد این محله بیش از پیش توسعه بیابد و اتوبان های بیشتری از این محله گذر کنند که دسترسی این محله را به نقاط مختلف تهران اسان تر کند.

 
صادقیه - مرکز خرید افق
صادقیه - مرکز خرید افق

صادقیه - مرکز خرید افق

صادقیه - بازار سنتی ستارخان
صادقیه - بازار سنتی ستارخان

صادقیه - بازار سنتی ستارخان

صادقیه - مرکز خرید تهرانی
صادقیه - مرکز خرید تهرانی

صادقیه - مرکز خرید تهرانی

صادقیه - خیابان گلاب
صادقیه - خیابان گلاب

صادقیه - خیابان گلاب

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله صادقیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله صادقیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.