زمان مطالعه: 6 دقیقه
آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی

آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی

افراد ممکن است به دلایل مختلفی سفر کنند؛ بعضی از سفرها تنها رفت و آمد از شهر به شهری دیگر و یا از کشوری به...

افراد ممکن است به دلایل مختلفی سفر کنند؛ بعضی از سفرها تنها رفت و آمد از شهر به شهری دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر نیستند؛ بلکه در جنبه‌های اقتصادی و کسب و کار تاثیر زیادی می‌گذارد. در زمان مسافرت خدمات متنوعی برای این دست از افرادی که آرامش آنان در سفر از اهمیت خاصی برایشان برخوردار است ارائه می‌شود. احتمالا در زمان مسافرت و استفاده از خدمات مراکز مختلفی مانند آژانس‌های هواپیمایی با کلمه به نام CIP آشنا شده‌اید. سی آی پی یا CIP  به افرادی گفته می‌شود که از نظر شخصیت تجاری و اجتماعی مهم هستند. خدمات CIP برای این دست از افراد عموما در مراکزی مانند فرودگاه، هتل، سالن همایش، ورزشگاه‌های بزرگ ورزشی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال در فرودگاه امام خمینی برای گردهمایی، همایش، رفت و آمد مسافرین افراد مهم یا کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند خدمات ویژه‌ای به آنان طبق قرارداد انجام شده ارائه می‌شود. خدمات سی آی پی با سایر خدمات دیگر تفاوت‌هایی دارد و آن هم این است که از این خدمات هر فردی با پرداخت هزینه مورد نظر آن می‌تواند استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از چالش‌هایی که اغلب افراد در زمان مسافرت به آن مواجه می‌شوند؛ استرس، اضطراب و نگرانی درباره مراحل سفر و حمل و نقل آن است؛ به همین دلیل اگر شما در زمان مسافرت و رفت و آمد از طریق فرودگاه به خدمات راحت و اختصاصی نیاز دارید و می‌خواهید از هر گونه شلوغی بپرهیزید؛ می‌توانید از خدمات فرودگاه امام cip استفاده کنید.

آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی
آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی
تفاوت CIP با VIP

بسیاری از افراد زمانی که با واژه CIP مواجه می‌شوند آن را با VIP  به اشتباه می‌گیرند و گمان می‌کنند همان مفهوم را دارد؛ در حالی که این دو با یکدیگر متفاوت هستند. برای آشنایی با تفاوت این دو بهتر است ابتدا به معنی آن‌ها بپردازیم.

VIP  ( وی آی پی) مخفف واژه انگلیسی Very important Person   به معنی فرد مهم یا کسی که از رتبه شخصی و کاری بالایی برخوردار است؛ در حالی که CIP  به Commericail important person  می‌گویند که به معنی شخصی که از نظر تجاری یا کاری مهم است گفته می‌شود. خدمات وی آی پی و سی آی پی از نظر امکانات و خدمات مراکزی که آن‌ها را ارائه می‌دهند با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند و تنها در زمینه تامین مخارج و هزینه این سرویس‌ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ به عنوان مثال برای خدمات وی آی پی مثلا روسای کشورها یا کارخانجات مهم، ارگان حمایت کننده از آنان، هزینه سرویس را پرداخت کرده؛ در حالی که برای خدمات سی آی پی، پرداخت هزینه به صورت شخصی است. با دانستن تفاوت این دو می‌توانید به اهمیت هر یک از آنان پی ببرید؛ هر چند با توجه به نکات گفته شده دریافتیم که این دو از نظر عملکردی با یک دیگر تفاوت آن چنانی ندارند؛ اما دانستن تفاوت اندک بین آن‌ها می‌تواند به شما در زمان استفاده از خدمات سی آی پی کمک زیادی کند.

saadatrent
saadatrent

نمونه خدمات Cip (سی آی پی)

همانطور که گفته شد خدمات CIP توسط مراکز مختلفی مانند فرودگاه امام خمینی، سالن‌های آمفی تئاتر، سالن همایش، ورزشگاه‌ها و هتل و ..... ارائه می‌شود؛ اما نحوه ارائه خدمات سی آی پی (Cip) با یکدیگر متفاوت است. در فرودگاه‌ها، به طور معمول برای خدمات سی آی پی، کلیه خدمات تشریفات از جمله اخذ کارت پرواز، تحویل ویزا، انجام خدمات پذیرایی در سالن مخصوص در فرودگاه، حمل و نقل مسافرات تا پای پلکان پرواز و سوار کردن مسافران از بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما، حمل و نقل مسافران از فرودگاه تا محل اسکان با خدمات اجاره ماشین را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ در واقع زمانی که یک فردی از خدمات سی آی پی فرودگاه استفاده می‌کند دیگر نگرانی درباره رفت و آمد، پذیرایی و .... در طول سفر خود نخواهند داشت. تحقیقات نشان داده کسانی که از خدمات CIP استفاده می‌منند؛ از آرامش بیشتری در طول سفر خود برخوردارند و معمولا مشکلات و مسائلی که برای سایر افراد رخ می‌دهد برای آنان به وجود نخواهد آمد. از طرفی خدمات سی آی پی در هتل‌ها به این صورت انجام می‌شود که از مهمانان با دسته گل و شیرینی پذیرایی شده و به صورت مخصوص برای خیر مقدم گویی به آنان کارت مخصوص طراحی می‌شود و در طول اقامت از آنان با انواع میوه جات پذیرایی می‌کنند و کلیه خدمات رفاهی برای آنان انجام می‌گیرد. از طرفی در سالن‌هایی مانند همایش و آمفی تئاتر افرادی که از خدمات CIP  استفاده می‌کنند؛ برای انان جایگاه ویژه در سکوی اجرای همایش در نظر گرفته شده و میز مجزا برای پذیرایی طراحی شده و از انان به بهترین شکل ممکن پذیرایی می‌شود. از طرفی نکات گفته شده درباره خدمات سی آی پی ممکن است در هر محلی با توجه به قوانین آن با یکدیگر متفاوت باشد و افراد بتوانند در قبال پرداخت هزینه بیشتر از خدمات متنوع دیگری نیز برخوردار شوند.

آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی
آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی
خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

هر کشوری از چندین فرودگاه برخوردار است که بعضی از آن‌ها به عنوان قطب اصلی فرودگاه و رفت و آمد مسافرین آن کشور محسوب می‌شود. در ایران فرودگاه امام خمینی از اهمیت بالایی برخوردار است. فرودگاه امام یکی از بزرگ ترین فرودگاه‌های بین المللی در ایران است که بیش از نیمی از رفت و آمد به سایر شهرها و کشورها در این فرودگاه انجام می‌شود. فرودگاه امام از چندیدن بخش مختلف تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مخصوص سالنCIP  است. سالن سی آی پی فرودگاه امام، یکی از مجهز ترین سالن‌های تشریفات در سراسر کشور محسوب می‌شود. مساحت این سالن هفت هزار متر مربع است و از سه طبقه مجزا تشکیل شده است که با بهره گیری از تجیهزات رفاهی به روز، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد.  نحوه ارائه خدمات سی آی پی در فرودگاه امام به این صورت است که مسافرانی که این خدمات استفاده می‌کنند و تمایل دارند در مدت زمان ورود و خروج از فرودگاه، در محلی بدون استرس و آرام زمان خود را طی کنند؛ فضایی مجزا طراحی شده که از تمام امکانات رفاهی برخوردار است. این جایگاه برای افراد طوری طراحی شده که آنان نیازی نیست خدمات و مراحل عمومی فرودگاهی مانند سایر افراد را طی کنند و تنها در جایگاه از خدمات سی آی پی لذت ببرند.

خدمات متنوع CIP فرودگاه امام خمینی

همانطور که گفته شده فرودگاه امام قطب بین المللی برای حمل و نقل بسیاری از مسافران شناخته می‌شود و از آن‌جایی که فرودگاه امام بخش ویژه‌ای را برای خدمات سی آی پی خود در نظر گرفته است؛ بهتر است به صورت جزئئ و موردی به معرفی این خدمات بپردازیم. ارائه خدمات سی آی پی فرودگاه امام به شرح زیر است:



  • دریافت کارت پرواز توسط مسئولین سی آی پی به طور تخصصی و انحصاری
  • انجام کلیه مراحل مرتبط با بار و ویزا توسط مسئولین سی آی پی فرودگاه امام
  • اخذ ویزای فرودگاهی با هماهنگی قبلی
  • استفاده از ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس از فرودگاه تا محل اسکان
  • بهره گیری از کافی شاپ شکیل و سرو انواع نوشیدنی گرم و سرد، میوه جان، سالاد، دسر و غذا
  • استفاده از فروشگاه‌های با کیفیت با استفاده از برندهای خارجی و داخلی با کیفیت
  • بهره گیری و وجود باجه بانک اختصاصی به منطور انجام امور بانکی ارزی و ریالی مسافران
  • استفاده و تردد گیت‌های تخصصی پلیس، کمرک و پذیرش کالا
  • بهره گیری از اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • به کارگیری سالن کنفرانس و محلی برای قرارملاقات‌های کاری جهت انجام مذاکرات تجاری
  • استفاده از سوئیت‌های منحصر به فرد برای اسکان موقت و استراحت مسافران

بهره‌گیری از خودروهای مخصوص سی آی پی

یکی دیگر از نکاتی که باید درباره خدمات سی آی پی فرودگاه امام بدانید این است که مسئولین این فرودگاه برای حمل و نقل مسافرین مخصوص سی آی پی از خودروهای مخصوص با ویژگی ظاهری یکسان بهره می‌گیرد. رانندگانی که مسئولیت حمل و نقل مسافران سی آی پی را بر عهده می‌گیرند؛ از تخصص و مهارت بالایی در زمینه رانندگی و همینطور آشنایی با یک یا چند زبان خارجی را دارند و کاملا این افراد به مسیر رفت و آمد مسافران تسلط دارند و می‌توانند در صرفه جویی زمان و انرژی به مسافران و افرادی که از خدمات سی آی پی استفاده می‌کنند کمک زیادی کنند. همچنین برای رزرو این خدمات می‌توانید از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تشریفات و سرویس‌های فرودگاهی بهره بگیرید و با استفاده از سی آی پی از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید.

نظر خود را درباره «آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با خدمات Cip فرودگاه امام خمینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.