زمان مطالعه: 5 دقیقه
محله سعادت آباد

محله سعادت آباد

محله سعادت آباد تهران محله‌ای مرفه نشین در شمال غرب شهر تهران است. اين محله در منطقهٔ 2 تهران قرار گرفته است.
سعادت آباد - نمای کلی
سعادت آباد - نمای کلی

سعادت آباد - نمای کلی نام محله : سعادت آباد موقعیت جغرافیایی : شمال غرب تهران منطقه شهرداری : شهرداری منطقه 2 ، ناحیه 1 بافت : نوساز محدودیت ترافیکی : ندارد محله های همسایه : کوی فراز ، فرحزاد ، پونک ، شهرک غرب ایستگاه های مترو : میدان صنعت ، میدان کتاب (به زودی) ایستگاه های بی ار تی : ندارد

قیمت خرید خانه در سعادت آباد هر متر مربع : 20 الی 60 میلیون(در سال 97)

اطلاعات عمومی محله سعادت آباد

سعادت آباد - بافت محله
سعادت آباد - بافت محله

بافت محله سعادت آباد : بافت محله سعادت اباد بافتی مدرن است ، اکثر خیابان های اصلی و فرعی این محله بر اساس اصول استانداری ساخته شده اند. اکثر ساختمان ها مدرن بوده و ساختمان های قدیمی کمتر به چشم میخورد . برج ها و ساختمان ها جدید بوده و در طی 20 سال اخیر ساخته شده اند. شرکت های خصوصی و دولتی کمتری در این منطقه متمرکز هستند و بنابراین آرامش بیشتری در این منطقه حکفرماست.

تراکم جمعیتی سعادت آباد : جمعیت این مطقه در حدود 560 هزار نفر است و در حدود 140 هزار خانوار در ان زندگی میکنند ، علی رغم قیمت بالای زمین در این محله ، باز هم مردم شور و شوق بیشتری برای سکونت در این محله دارند.

قیمت ملک سعادت آباد : قیمت هر مترمربع زمین در سال 97 در این محله از 20 میلیون تومان شروع شده و در 60 میلیون تومان خاتمه میابد.

اطلاعات جغرافیایی محله سعادت آباد

محله سعادت اباد در شمال غرب دریا (که هر دو به اختصار سعادت آباد نامیده میشوند ) در ناحیه یک ، منطقه 2 شهرداری قرار دارد.

سعادت آباد - اتوبان هاشمی رفسنجانی
سعادت آباد - اتوبان هاشمی رفسنجانی

 

همسایه های سعادت اباد : این محله از شمال به کوی فراز و فرحزاد متصل است و از غرب به محله پونک میرسد و همچنین از جنوب به شهرک غرب و از شرق به بزرگراه چمران منتهی میشود.

میادین و خیابان های اصلی سعادت آباد : خیابان و بزرگراه مهم ترین راه های دسترسی ساکنان هر محله به محلات دیگر و سایر نقاط یک شهر است. اتوبان های آبشناسان،هاشمی رفسنجانی ،  اشرفی اصفهانی، شهید باکری،سیمون بولیوار، خیابان مخبری، همت ، خیابان های علامه، سرو، 24 متری و بلوارهای پاکنژاد و بلوار فرحزادی کمک می کنند که ساکنان این منطقه به سایر نقاط شهر دسترسی داشته باشند و در نهایت باعث می شود ارزش این محله بیش از پیش بیشتر می شود. از میدان های مهم این محله میتوان به میدان های فرهنگ ، کاج و کتاب اشاره کرد.

اماکن مهم محله سعادت آباد

بوستان سعادت آباد
بوستان سعادت آباد

بوستان ها و فضای سبز سعادت آباد : مهم ترین بوستان های سعادت آباد، بوستان سنگی نرسیده به میدان کاج، بوستان پرواز در میدان بهرود، بوستان آسمان در میدان کتاب، از مهم ترین بوستان های سعادت آباد محسوب می شوند. بوستان ژوراسیک یا بوستان دایناسورهای متحرک نیز یکی از بوستان های آموزشی و تفریحی سعادت آباد محسوب می شود.

ایستگاه مترو میدان صنعت
ایستگاه مترو میدان صنعت

حمل و نقل عمومی سعادت آباد : پایانه های تاکسیرانی این منطقه شامل خط انقلاب - میدان صنعت و خط سرو شرق به سرو غرب میباشد. این محله ایستگاه BRT ندارد . به تازگی ایستگاه مترو میدان صنعت واقع در خط 7 افتتاح شده و دسترسی به نقاط بیشتری از تهران را برای اهالی این محله فراهم میکند. پمپ بزنین ها : پمپ بنزین یادگار امام و پمپ بنزین دادمان در بلوار دادمان از پمپ بنزین های این منطقه هستند.

سعادت آباد - مرکز تجاری علامه
سعادت آباد - مرکز تجاری علامه

مراکز خرید و تجاری سعادت آباد : مراکزی مانند مرکز تجاری بوعلی، پاساژ مادر، مرکز تجاری سروستان، فروشگاه شهروند بهرود، مرکز تجاری علامه، مرکز تجاری سهیل، مرکز تجاری ابریشم، مرکز خرید توس، مرکز تجاری کسری،مرکز تجاری پرواز و مرکز تجاری دیدار از مهم ترین مراکز تجاری سعادت آباد محسوب می شوند.

سعادت آباد - فروشگاه جانبو
سعادت آباد - فروشگاه جانبو

فروشگاه های زنجیره ای سعادت آباد : این محله دارای دو فروشگاه افق کوروش است یکی واقع در خیابان آسمان و دیگری در خیابان سوری و یک فروشگاه جانبو در جنب بوستان سعادت اباد میباشد.

سعادت آباد - بازار میوه و تره بار کاج
سعادت آباد - بازار میوه و تره بار کاج

میادین میوه و تره بار سعادت آباد : میدان میوه و تره بار دریا واقع در خیابان شهرداری و بازار میوه و تره بار کاج واقع در خیابان کاج در این محله قرار دارند.

سعادت آباد - مرکز تجاری اریکه ایرانیان
سعادت آباد - مرکز تجاری اریکه ایرانیان

سینماهای سعادت آباد : سینما 5 بعدی پارک پرواز ، سینمای رسول مهر واقع در خیابان شهرداری و سینما واقع در مرکز خرید اریکه ایرانیان از سینما های معروف این محله است.

اماکن اداری سعادت آباد : شعبه 25 بیمه تامین اجتماعی در تقاطع سرو شرقی و شهرداری قرار دارد . دفاتر اسناد رسمی شماره 870 در بلوار سعادت اباد ، شماره 555 در خیابان علامه طباطبایی و شماره 17 در بلوار فرحزادی قرار دارند . یک دفتر پلیس +10 در خیابان سرو غربی نرسیده به بلوار فرحزادی قرار دارد و همچنین شهرداری منطقه 2 نیز در بلوار قیصر امین پور واقع است  که از مهم تریت اماکن اداری محله سعادت اباد به شمار می آیند.

سعادت آباد - بیمارستان عرفان
سعادت آباد - بیمارستان عرفان

 مراکز درمانی سعادت آباد : بیمارستان های شهید مدرس، بیمارستان پارسیان، عرفان، مهم ترین بیمارستان های این محله محسوب می شوند و یکی از معروف ترین مراکز تصویربرداری درمانی، پردیس نور است که در خیابان 28 سعادت آباد قرار دارد.

سعادت آباد - مسجد جامع الرسول
سعادت آباد - مسجد جامع الرسول

مساجد سعادت آباد : در این محله چندین مسجد و حسینیه قرار دارد که در بحث مساجد باید به مسجد الرسول در میدان شهید تهرانی مقدم، مسجد قدس در بلوار دریا و مسجد پیامبر اعظم میدان بهرود اشاره کرد. در بخش حسینیه نیز حسینیه سیدالشهدا و حسینیه ثارالله از تکایا این محله به شمار می روند.

پیدایش و نام گذاری سعادت آباد

در سال 1327 سید ضیاءالدین طباطبایی چندین ده خالی از سکنه که زمین های آن ریگزار بودند را خریداری کرد . در ابتدا با استخدام اشنایان که همگی کشاورز و سید بودند اسم این چند ده به سادات اباد تغییر یافت . در این ده ها بونجه کاری ، کندم کاری و پرورش خرگوش از نوع آنغوره انجام میشد . این ناحیه با فروش گوشت و پوست خرگوش به بازرگانان کم کم اباد شد و باعث اشخاص غیر سید نیز در این ناحیه ساکن شوند که در اینده باعث شد اسم ان از سادات اباد به سعادت اباد تغییر کند. پیش رفت این ناحیه باعث شد که غلات این محله تامین کننده اکثر مناطق تهران شود و میوه های باغات این ناحیه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار شوند.

تجربه گردش در محله سعادت آباد 

تجلی کامل مدرنیته در تهران میباشد ، اوتوبان ها ، ساختمان ها و ماشین های مجلل چیزیه که زیاد به توجه را جلب میکند ،دسترسی سختی دارد نه مترو نه اتوبوس ، تنها تاکسی ، چشم انداز نسبتا خوبی از تهران دارد . اگر به نیاوران مانند پیرمردی پولدار و اهل دل نگاه کنیم سعادت اباد مردی سی و اندی ساله ، شیک پوش و صاحب کارخانه است که چیزی جز کارش برایش مهم نیست.  

سعادت آباد - بیمارستان پارسیان
سعادت آباد - بیمارستان پارسیان

 

سعادت آباد - بلوار فرحزادی
سعادت آباد - بلوار فرحزادی

 

پایانه تاکسی پل مدیریت - سعادت اباد
پایانه تاکسی پل مدیریت - سعادت اباد

 

سعادت آباد - میدان فرهنگ
سعادت آباد - میدان فرهنگ

 

سعادت آباد - خیابان علامه
سعادت آباد - خیابان علامه

 

سعادت آباد - مرکز تجاری اداری طوس
سعادت آباد - مرکز تجاری اداری طوس

 

نظر خود را درباره «محله سعادت آباد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله سعادت آباد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.