زمان مطالعه: 3 دقیقه
آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند

آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند

آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی با پایان جام جهانی می توان به شکلی...

آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند /    اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

با پایان جام جهانی می توان به شکلی دقیق تر به آمار و ارقامی پرداخت که در طول تورنمنت به جای گذاشته شدند. همچنین نحوه اهدای جوایز عمده جام به نفرات برگزیده. با هم گوشه ای از این آمار را مرور می کنیم.  

جایزه ای برای کسانی که قهرمان نشده اند

به گزارش آسمونی ، پس از سال 1994، توپ طلا به بازیکنانی رسیده که تیمشان قهرمان جام نشده است! این جایزه در سال 1998 به رونالدو برزیلی رسید که تیمش نایب قهرمان مسابقات شده بود. اولیور کان آلمانی در سال 2002، زین الدین زیدان فرانسوی و مسی 2014 هم عضوی از تیم نایب قهرمان تورنمنت بودند و تنها دیه گو فورلان اروگوئه ای در سال 2010 در حالی این  جایزه را برد که تیمش به عنوان چهارم مسابقات دست یافته بود. امسال هم این روند تکرار شد و لوکا مودریچ در حالی برنده این جایزه شد که تیمش نایب قهرمان مسابقات شده است.

russian-world-cup-2018-figures
russian-world-cup-2018-figures

دو بازیکن 6 گله در طول 16 سال

یک بار دیگر بازیکنی با رسیدن به 6 گل، اقای گل مسابقات شد. هری کین انگلیسی با 6 گل و بدون دادن پاس گل در طول تورنمنت با اقتدار برنده کفش طلای مسابقات شد. بعد از او، رقابت چهار گله ها برای رسیدن به کفش نقره و برنز مسابقات شدید بود و سرانجام نفر دوم آنتوآن گریزمان فرانسوی شد که 4 گل و دو پاس گل در کارنامه داشت. روملو لوکاکو بلژیکی هم با 4 گل و یک پاس گل، در آخرین روز جام از گریزمان عقب افتاد. اما چهار سال قبل خامس رودریگز کلمبیایی، بدل به اولین بازیکن آمریکای جنوبی در تاریخ جام جهانی شد که به تنهایی آقای گل مسابقات شد و اهل برزیل و آرژانتین نبود. رودریگز همچنین اولین بازیکن پس از سال 2002 بود که تعداد گل هایش از عدد 5 بیشتر شد. پس از گلزن کلمبیایی، جایزه کفش نقره به توماس مولر آلمانی رسید که 5 گل زده بود و کفش برنز هم از آن نیمار شد با 4 گل زده. به این ترتیب بعد از مسابقات 2002 تنها دو بازیکن بودند که به آمار 6 گل زده در جام جهانی رسیدند.  

اسپانیا چگونه جایزه جوانمردانه مسابقات را برد؟

به گزارش آسمونی ، از سال 1970 به تیمی که صاحب کمترین آمار اخطار و اخراج در یک دوره جام جهانی شده باشد، جایزه بازی جوانمردانه اعطا می شود. اولین بار این عنوان به کشوری از آمریکای جنوبی رسید یعنی پرو و در جام جهانی 2014 نیز این عنوان از آن کلمبیا شد. امسال هم این جایزه نصیب اسپانیا شد. شرط مهم برای کسب جایزه بازی جوانمردانه این است که تیم از گروه خود صعود کرده باشد. به همین خاطر عربستان با تنها یک کارت زرد در این رده بندی جایی نگرفت و جایزه نصیب اسپانیا شد که از گروه خود صعود کرده بود.

آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند
آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند

جایزه ای برای جوانان آلمانی و فرانسوی!

از سال 2006 که جایزه بهترین بازیکن جام به بازیکنان زیر 21 سال اعطا شد، این جایزه به آلمانی ها و فرانسوی ها رسیده است. در سال 2006 لوکاس پودولسکی و در سال 2010 توماس مولر برنده این جایزه شدند اما در سال 2014 این عنوان به پل پوگبای فرانسوی رسید. در رقابت های 2014 تنها بازیکنانی برای این بخش کاندیدا شدند که در روز اول ژانویه 1993 یا بعد از آن به دنیا آمدند. امسال هم تنها بازیکنانی کاندیدای این قسمت بودند که در اول ژانویه 1997 یا بعد از آن متولد شده بودند. به این ترتیب هیچ کسی شایسته تر از کیلیان امباپه برای کسب این جایزه نبود.  

دو گل کمتر از پرگل ترین دوره جام های جهانی

چهار سال پیش با ثبت 171 گل در جام جهانی برزیل، میانگین گل های زده شده در جام به عدد  2.67 گل در هر بازی رسید. البته تعداد 171 گل در مسابقات گل دوره جام جهانی رکوردی بود که تنها در جام جهانی 1998 اتفاق افتاده بود. امسال هم مجموعا 169 گل زده شد؛ یعنی 2.64 گل در هر مسابقه. تنها دو گل کمتر از دوره قبل و البته به صورت میانگین، 0.03 گل کمتر از دوره قبل

russian-world-cup-2018-figures
russian-world-cup-2018-figures

پرتماشاگرترین مسابقات جام در فینال

به گزارش آسمونی ، چهار سال قبل استادیوم مسابقه فینال جام جهانی در بازی آلمان و آرژانتین، دقیقاً همان تعداد تماشاگری را در خود جای داده بود که در بازی آرژانتین و بوسنی به دیدن مسابقه آمده بودند. 74738 نفر از این دو مسابقه دیدن کردند تا رکورد بیشترین تماشاگر حاضر در ماراکانا برای این دو مسابقه ثبت شود. امسال این رکورد به 78011 نفر رسید؛ رکوردی متعلق به تمام بازیهای برگزار شده در لوژینسکی شهر مسکو. این آمار علاوه بر فینال، در دیدار روسیه و عربستان، آلمان و مکزیک، پرتغال و مراکش، دانمارک و فرانسه، اسپانیا و روسیه، کرواسی و انگلیس به دست آمدند. منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آمار و ارقامی که در روسیه ماندگار شدند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.