زمان مطالعه: 12 دقیقه
تور روسیه

تور روسیه

تور روسیه به عنوان یکی از محبوب ترین تورهای اروپا محسوب می شود. که همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند زیرا قیمت آن تقریباً مناسب است.

تور روسیه همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند، بدین دلیل که یکی از کشورهای نزدیک به ایران است، پهناورترین کشور دنیاست و جاذبه های تاریخی زیبایی دارد، همچنین از لحاظ هزینه، نسبت به تور سایر کشورهای اروپایی کمتر است. این در شمال اوراسیا، یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار دارد. در ادامه مطلب آسمونی با جزئیات تور روسیه بیشتر آشنا می شویم.

روسیه را با نام رسمی فدارسیون روسیه معرفی می کنند. اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و همچنین دریای کاسپی، دریای سیاه و دریای بالتیک مرزهای آبی آن هستند. همچنین این کشور با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد که عبارتند از: کره شمالی، چین، مغولستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فنلاند، نروژ، لیتوانی و لهستان. روسیه 17.075.400 کیلومتر مربع وسعت دارد و پس از آن، کانادا دومین کشور پهناور دنیا به شمار می رود که حدود 58 درصد مساحت روسیه را دارد.

اختلاف ساعت روسیه با تهران نیم ساعت عقب تر از تهران
زبان رسمی روسیه روسی
واحد پول رسمی روسیه روبل (RUB)
نرخ تبدیل ارز روسیه 0.013 دلار آمریکا
فرودگاه های مهم روسیه

فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو

فرودگاه بین المللی دوموده دوو مسکو

فرودگاه بین المللی ونوکووا مسکو

پایتخت کشور روسیه، مسکو است که پرجمعیت ترین شهر روسیه به شمار می رود. همچنین مسکو پرجمعیت ترین شهر قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمهیت جهان است. در دوران قدیم، روسیه را با عنوان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیتی می شناختند. تاریخ روسیه را می توان به دوره باستان قبل از 820 میلادی بر شمرد. این کشور از دوران بسیار قدیم میزبان فراز و نشیب های مختلفی از جمله مغول ها تا ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه و هیتلر، رهبر آلمان نازی بوده است. 

روسیه در سال های اخیر از جمله کشورهای قدرتمند و ثروتمند دنیا بوده است. همچنین آثار هنری بسیاری دارد. موزه ها، کتابخانه ها و گالری های آن در دنیا معروفند. همچنین متروی مسکو و سن پترزبورگ یکی از زیباترین متروهای دنیاست که دیدن آن خالی از لطف نیست. این کشور به دلیل پهناور بودن، 9 منطقه زمانی مختلف دارد. بخش اروپایی روسیه (کالینینگراد) 1 ساعت از زمان مسکو عقب تر است و شرق روسیه (ماگادان) 8 ساعت از زمان مسکو جلوتر است. روسیه انواع آب و هواهای مختلف را نیز داراست و شما می توانید برای سفر از مناطق آب و هوایی مختلف استفاده کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

مقرارت ورود به روسیه، آیا برای رفتن به روسیه ویزا نیاز است؟

برای ورود به کشور روسیه به ویزا نیاز است. البته گرفتن ویزای روسیه کار دشواری نیست. فقط باید توجه داشته باشید که ویزای روسیه صرفاً به همراه تورهای گروهی صادر می شود. مدت اعتبار ویزای روسیه مطابق با زمان بازدید تور است. هزینه ویزای آن به همراه تور از مسافران دریافت می شود، 95 دلار برای درخواست ویزا به سفارت روسیه پرداخت می شود. برای ایرانیان نیازی به مصاحبه، انگشت نگاری و تمکن مالی و گردش حساب نیست. تنها شرط جدید اخذ ویزای روسیه، تکمیل فرم بازگشت به ایران است. شایان ذکر است که ویزای روسیه ریجکتی ندارد.

آب و هوای روسیه چگونه است؟

هوای سرد و یخبندان در روسیه
هوای سرد و یخبندان در روسیه

روسیه را با آب و هوای سرد و یخبندانش می شناسند. اما این کشور در دو قاره قرار دارد و همیشه سرد و یخبندان نیست بنابراین ماهیت آب و هوایی روسیه بصورت قاره است. تابستان روسیه دما بین 6 تا 20 درجه بالای صفر، و زمستان آن همراه با برف و یخبندان است. میزان بارش باران نسبت به برف، در روسیه کم است. پایتخت آن، مسکو، در فصل سرما بسیار سرد و در فصل گرما بسیار گرم می شود. همچنین دومین شهر آن، سنت پترزبورگ، دارای آب و هوای قاره ای شرجی است. تابستان های سنت پترزبورگ بادهای موسمی دریای بالتیک کمی خنک می وزد. بطور کلی، این شهر تابستان هایی گرم و کوتاه، و زمستان هایی سرد و طولانی دارد.

بهترین زمان سفر به روسیه چه موقع است؟

روسیه دارای اقلیم بسیار سرد است اما فصل بهار و تابستان دارای آب و هوای مطلوب است. معمولاً به دلیل پهناور بودنش آب و هوای آن بصورت متغیر است. اما دوره های سرما طولانی تر است. برخی از نقاط روسیه مانند سیبری همیشه و همیشه سرد و یخبندان است بنابراین فصل تابستان نسبت به بقیه فصول بهتر است. اما توجه داشته باشید که روسی در فصل بهار خلوت است و می تواند برای سفر گزینه بهتری باشد. اگر قصد سفر به روسیه را دارید بین ماه های جولای تا آگوست (ماه های تیر تا شهریور) بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی است.

بهترین مکان های اقامتی در روسیه کجاست؟

قطعاً هزینه هاستل بسیار کمتر و مناسب تر از هتل در می آید اما اگر قصد دارید در هتل اقامت کنید و از قیمت های روسیه اطلاع پیدا کنید برای شما بهترین هتل های مسکو را معرفی می کنیم. مسکو خود به تنهایی دارای 270 هتل است. علاوه بر آنها نیز مکان های دیگری را برای اقامت دارد. یکی از بهترین هتل های مسکو، هتل Brick Design است که خدمات زیادی ارائه می کند. و هزینه آن گران می باشد و بین 4800 روبل تا 155000 روبل روسیه است. هتل Moss Boutique Hotel نیز تقریباً قیمتی مشابه با هتل بریک دیزاین دارد. همچنین هتل PR Myasnitsky Boutique هم جز گران ترین هتل هاست. البته در ادامه مطلب، در بخش هزینه ها، قیمت مختلف هتل ها را در اختیار قرار داده ایم.

فهرست جاذبه های دیدنی روسیه

تور روسیه
میدان سرخ روسیه

روسیه به دلیل وسعتش دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که در زیر فهرست شده اند:

  • میدان سرخ

میدان سرخ روسیه، میدانی مشهور و فوق العاده زیباست که بسیاری از خیابان های اصلی مسکو به همین میدان چشم نواز ختم می شوند. جاذبه های دیدنی دیگری مانند کلیسای جامع سنت باسیل، موزه دولتی تاریخ روسیه، آرامگاه لنین، آرامگاه دیوار کرملین، کلیسای کازان و همچنین مرکز تجاری گوم در میدان سرخ قرار دارند. هر سال، در این میدان مهم ترین جشن های ملی روسیه برگزار می شود.

  • کلیسای سنت بازیل

این کلیسا در میدان سرخ واقع است که به دستور ایوان مخوف بنا شد. در آن زمان، بلندترین سازه مسکو محسوب می شد. گفته می شودکه ایوان مخوف آنقدر از زیبایی این بنا خوشش آمد که دستور داد تا پشم های معمار آن را کور کنند تا دیگر نتواند سازه ای به این زیبایی در جایی دیگر بنا کند.

  • آرامگاه لنین

آرامگاه لنین هم در میدان سرخ مسکو واقع است و محل دفن اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، ولادیمیر لنین می باشد. جسد وی از سال 1924 در این مکان به صورت مومیایی نگهداری می شود. این آرامگاه هر روز از ساعت 10 صبح تا ساعت 1 بعدازظهر برای بازدید عموم مردم باز است، بغیر از دوشنبه ها و جمعه ها. همچنین بازدید از این مکان رایگان می باشد. عکاسی و فیلمبرداری نیز ممنوع است.

  • کاخ کرملین
کاح کرملین روسیه
کاح کرملین روسیه

کاخ کرملین از سال 1838 تا 1849 میلادی طراحی و بنا شد. مساحت این کاخ 25 هزار متر مربع است. کاخ کرملین مسکو فدیمی ترین کاخ شهر مسکو می باشد که محلی برای مهمانی های رسمی و دیدارهای دیپلماتیک است. هنوز هم این کاخ اقامتگاه رسمی رئیس جمهور روسیه می باشد.

  • باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو یکی از بهترین باغ وحش های دنیاست. ورودی اصلی این باغ وحش در سال 1997 ساخته شد و شبیه یک قلعه افسانه ای با برج ها و آبنماهای زیباست. در این باغ وحش حدود 5 هزار حیوان با 750 گونه مختلف نگهداری می شود.

  • کاخ موزه هرمیتاژ

موزه ارمیتاژ یا هرمیتاژ در سنت پترزبورگ واقع است، در این کاخ موزه 3 میلیون اثر هنری قرار دارد و یکی از بزرگ ترین موزه های جهان می باشد. بنای اصلی آن، کاخ زمستانی نام دارد و در دوران قدیم، محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده است. آثار هنرمندانی همچون میکل آنژ، لئوناردو دا وینچی، پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک، رامبرانت، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان ون گوگ، پل گوگن و پابلو پیکاسو در این کاخ موزه نگهداری می شود.

  • متروی مسکو و موزه مترو

موزه مسکو در دنیا معروف است. مجسمه های زیبا با داستان های شگفت انگیز در آن قرار دارند. لوسترها و گچبری های فوق العاده به چشم می خورد. هر ایستگاه تم مخصوص خود را دارد. توریست ها یک روز را به گشتن در متروی مسکو اختصاص می دهند. در یکی از ایستگاه های متروی مسکو دیوارنگاره های بسیار بزرگی نقاشی شده که بسیار جذاب می باشد. همچنین داخل برخی از قطارها چند تابلو نقاشی نصب شده است.

  • کاخ پترهوف

این کاخ در سن پترزبورگ واقع است که اصل بنا در سال 1709 ساخته شده است. مجموعه عمارت ها و کاخ های پترهوف بعنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

  • تئاتر بالشوی

تالار نمایش بالشوی از مهم ترین تالارهای مسکو است. این تالار مشهورترین تالار جهان برای باله و اپرا می باشد و در سال 1776 میلادی به دستور کاترین کبیر بنا شد. واژه بولشوی به معنای بزرگ است. این سالن 3 بار در سال های مختلف آتش گرفت.

  • موزه هنر های زیبای پوشکین

غنی‌ترین موزهٔ هنر اروپایی در مسکو است. موزه پوشکین در مقابل کلیسای جامع مسیح نجات‌دهنده در خیابان ولخونکا واقع شده‌است. ساخت این موزه با معماری رومن کلین و ولادیمیر شوخوف از سال 1898 شروع و تا سال 1912 ادامه داشت.

مراکز خرید در روسیه

  • بازار ایزمایلوفسکی
  • مرکز خرید اوروپتسکی
  • مرکز خرید ایکا
  • مرکز خرید دتسکای میر
  • مجتمع تجاری گوم
  • مرکز خرید گورود
  • مرکز خرید تی اس یو ام
  • مرکز خرید آتریوم

سوغاتی روسیه چیست؟

روسیه دارای فرهنگ های مجزا و مختلفیست. هر کدام از شهرهایش دارای نوعی آثار هنری و وسایل سنتی هستند که مطابق با شرایط فرهنگی آنهاست. 

  • عروسک ماتروشکا

عروسک ماتروشکا روسیه
عروسک ماتروشکا روسیه

یکی از مشهورترین سوغاتی های روسیه، عروسک ماتروشکا است که به معنای مادربزرگ است. این عروسک ها از چند دختر با لباس های محلی تشکیل شده که ابعاد مختلفی دارند. آنها به صورت تو در تو در داخل یکدیگر قرار می گیرند. جنس آنها متفاوت بوده و شامل پوب، سرامیک، چینی و غیره می باشد. آنها نماد روسیه نیز هستند.

  • ظرف های خولخوم روسیه

ظرف های خولخوم دارای طراحی منحصر به فردی هستند که جنسشان معمولاً از چوب است و زمینه هایی به رنگ طلایی دارند. طرح سنتی آنها گل ها، دانه های قرمز، بوته گل و تمشک است. برای ثبات رنگ، آنها را در کوره می پزند. 

  • جعبه های دکوری

یکی دیگر از زیباترین سوغاتی های روسیه، جعبه های دکوری است که طرح ظریفی دارند و روی آنها نقاشی های زیبایی کشیده شده است. طرح آنها را از افسانه های قدیمی روسیه الهام گرفته اند.

  • کهربای روسیه

سنگ کهربای روسیه
سنگ کهربای روسیه

کهربا نیز یک سنگ زیبا و قیمتی محسوب می شود که در روسیه بسیار زیاد است. کهربا را از صمغ درختان می گیرند و طی گذشت چند سال به ماده ای زیبا و سخت و مقاوم تبدیل می شود. مردم روسیه اعتقاد دارند کهربا خواص مثبت دارد. بزرگ ترین معادن سنگ کهربا در این کشور قرار دارد. از آنها گردنبند، گوشواره و انگشتر نیز درست می کنند.

  • لباس محلی

روسری های محلی روسیه بسیار معروف اند. از زمانی که دین مسیحیت وارد این کشور شد استفاده از این روسری ها رواج پیدا کرد. طرح آنها بصورت شرقی و سنتی با رنگهای مختلف و شاد است. همچنین علاوه بر روسری نیز لباس، کیف و کفش هایی از جنس چرم، شکلات روسی، سماورهای دکوری، خاویار، کلاه خز گوشی دار (با نام اوشانکا) و ... برای سوغاتی وجود دارند.

حمل و نقل در روسیه چگونه است؟

روسیه یک کشور مدرنیته محسوب می شود بنابراین سیستم حمل و نقل آن برای رفاه شهروندان ایجاد شده است. فقط کافیست وارد متروی آن شوید، علاوه بر قطاهار، فضای زیرزمینی متروی این کشور بسیار زیبا و دلنشین ساخته شده است. روسیه همچنین شبکه پوشش دهی حمل و نقل کاملی دارد. وسایلی همچون مترو، تاکسی، مارشروتکا، تراموا، اتوبوس ساده، اتوبوس برقی و قایق همگی در روسیه وجود دارند. وسایل نقلیه عمومی روسیه ارزان تر از ناوگان های خصوصی است.

قیمت تور کشور روسیه چقدر است؟

واحد پول کشور روسیه، روبل است که حدود 3 هزار تومان (در تاریخ اسفند 1400) می باشد. می توان برای سفر، در ایران دلار تهیه کرد و در مسکو آنها را به روبل تبدیل کرد یا می توان قبل از سفر در شعب بانک ملی پول خود را به روبل تبدیل کنید. تور مسکو و همچنین هزینه سفر به مسکو در مقایسه با کشورهای آسیایی مقصد گرانی است. قیمت ها نسبت به تهران گرانتر هستند اما نسبت به کشورهای اروپایی، گران به شمار نمی رود و دارای قیمت های مناسب است. روسیه از بین 40 کشور گران اروپا، رتبه 31 را دارد. 

هزینه های گذرنامه از اولین هزینه های سفر به روسیه می باشد که عبارت اند از:

  • هزینه 1000 تومان بابت شناسه
  • هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  • هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  • هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

مدارک مورد نیاز دیگر روادید یا ویزا است که میزان هزینه ویزا توریستی روسیه در حدود 226 هزار تا 1 میلیون و 360 هزار تومان  متغیر می باشد.

  • هزینه خرید بلیط الکترونیک شهر مسکو: 50 روبل روسیه 
  • هزینه مترو مسکو: بین 32 روبل تا 50 روبل روسیه
  • هزینه اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا در مسکو: بین 31 روبل تا 50 روبل روسیه
  • هزینه تاکسی در مسکو: از 1200 تا 2500 روبل روسیه به بالا
  • هزینه مارشروتکا مسکو: 55 روبل روسیه برای یک سواری
  • هزینه کشتی در مسکو: بین 400 روبل تا 2000 روبل روسیه

 

  • هزینه‌ی هاستل

بیشتر از 300 هاستل مختلف در شهر مسکو وجود دارد که هزینه آن ها بین 190 روبل تا  5000 روبل روسیه می باشد.

  • هزینه‌ی اقامت در هتل

اقامت در هتل های روسیه دارای هزینه های مختلفی است که به امکانات آن بستگی دارد.

  • قیمت هتل های 1 ستاره مسکو: بین 1000 روبل تا 6000 روبل روسیه
  • قیمت هتل های 2 ستاره مسکو: بین 500 روبل تا 7000 روبل روسیه
  • قیمت هتل های 3 ستاره مسکو: بین 1000 روبل تا 15000 روبل روسیه
  • قیمت هتل های 4 ستاره مسکو: بین 3300 روبل تا 38000 روبل روسیه
  • قیمت هتل های 5 ستاره مسکو: بین 4800 روبل تا 155000 روبل روسیه 

 

  • متوسط قیمت مواد غذایی روسیه

هزینه رستوران ها و همچنین فست فودی های مسکو را در زیر در اختیار قرار داده ایم:

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت مسکو: حدود 500 روبل تا 1000 روبل روسیه
  • هزینه رستوران متوسط قیمت مسکو: حدود 900 روبل تا 1800 روبل روسیه
  • هزینه رستوران لوکس مسکو: در حدود 1500 روبل تا 4000 روبل روسیه
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای مسکو مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 300 روبل تا 400 روبل روسیه

هزینه و قیمت خرید خوراکی های لازم در مسکو نیز در زیر فراهم شده است:

  • قیمت نان (500 گرمی) در مسکو: حدود 42 روبل روسیه
  • قیمت شیر (1 لیتر) در مسکو: 68 روبل روسیه
  • قیمت برنج سفید (کیلویی) در مسکو: حدود 81 روبل روسیه
  • قیمت جوجه بی استخوان (1 کیلو) در مسکو: حدود 283 روبل روسیه
  • قیمت گوشت قرمز (1 کیلو) در مسکو: حدود 538 روبل روسیه
  • قیمت تخم مرغ 12 عددی در مسکو: 91 روبل روسیه
  • قیمت یک بطری آب معدنی 1.5 لیتری در مسکو: حدود 42 روبل روسیه 

تنوع غذایی در روسیه زیاد است ولی می توان گفت عمده تنوع غذایی مربوط به غذاهای روستایی می شود که سرشار از عسل، قارچ و مرغ و کباب ها از مرغ و ماهی درست می شوند. چنانچه در هتل اقامت دارید هزینه ها با تور حساب می شود اما اگر قصد دارید بدانید هزینه های صبحانه، ناهار و شام در روسیه خصوصاً در مسکو چقدر می شود می توانید از موارد فوق استفاده کنید. البته برای مسلمانان تهیه غذا کمی سخت می باشد چون برخی غذاها از مواد حلال تهیه نمی شود.

نکات گردشگری روسیه

کسانی که قصد سفر به روسیه دارند باید از قبل، اطلاعات مناسبی از جنبه های مختلف این کشور داشته باشند، در زیر چند نکته را راجع به سفر به کشور روسیه در اختیار قرار می دهیم:

  1. در طول تعطیلات مهم روسیه، بین روز سال نو و کریسمس و روز کارگر یا پیروزی، شهرهایی مانند مسکو و سنت پترزبورگ نمایش ها و مراسمات مختلفی برگزار می شود که باعث شلوغی شهرها می شود. طی این مدت موزه ها ساعات کاریشان کاهش یافته و حتی تعطیل می شوند.
  2. درب کلیساها به روی همه باز است اما شما بعنوان یک فرد خارجی نباید مراسم دعای افراد را مختل کنید و به نمادهای مذهبی آنها توهین نکنید. خانم ها باید سر و شانه خود را حین ورود به کلیسا بپوشانند. آقایان هم باید لباس های پوشیده تن کنند و کلاه خود را باید بردارند.
  3. اگر از دولتی بودن برخی ساختمان ها تردید دارید بهتر است عکاسی نکنید زیرا عکس گرفتن از ساختمان های دولتی منجر به دستگیر شدن شما می شود.
  4. به دلیل وضعیت آب و هوایی سرد روسیه، بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید. همچنین در شهرهای شلوغ موقع بارش برف بهتر است چکمه های مناسب و حتی جوراب گرم حتما تهیه کنید.
  5. بهتر است از شیر آب، برای نوشیدن استفاده نکنید. در روسیه از شیر آب برای نوشیدن استفاده نمی کنند زیرا بعد از مدتی آب قهوه ای رنگ از آن جاری می شود. همچنین برای مسواک زدن بهتر است از آب جوشیده یا بطری های آب استفاده کنید.
  6. اگر به منزل شخصی دعوت می شوید هدیه کوچکی همراه خود ببرید. همچنین برای رفتن به رستوران و تئاتر از لباس رسمی استفاده کنید.
نظر خود را درباره «تور روسیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور روسیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.