زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقشه کامل روسیه به زبان فارسی

نقشه کامل روسیه به زبان فارسی

کشور روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد.

کشور روسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه، پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور پهناور با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی، و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. آسمونی در این بخش به معرفی مختصری از کشور روسیه می پردازد و نقشه کامل روسیه را به زبان فارسی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نقشه کشور روسیه به زبان فارسی

روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد. روسیه حدود 142 میلیون تن (براورد 1387) جمعیت دارد، که از این دید در جهان نهم است. تراکم جمعیت روسیه 3/8 تن در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است.

نقشه روسیه به فارسی
نقشه روسیه به زبان فارسی

جمعیت روسیه

همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. حدود 80 درصد (115 میلیون تن) از مردم روسیه از نژاد روسی هستند و سایر نژادهای این کشور عبارتند از:

  1. تاتار
  2. اوکراینی
  3. چوواش
  4. چچنی
  5. ارمنی
  6. داغستانی
  7. مغول
  8. آواری
  9. اینگوش
  10. چرکس
  11. بالکار
  12. اوستیایی
  13. آذری
  14. گرجی

زبان رسمی روسیه، زبان روسی است. ولی 27 زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه 21 جمهوری خودگردان دارد که بیشتر در جنوب باختر کشور (قفقاز شمالی) قرار دارند. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نوسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند.

همسایگان زمینی روسیه

کشورهای همسایه روسیه عبارتند از:

  • در جنوب خاور (آسیا): کره شمالی، چین، مغولستان، و قزاقستان
  • در جنوب باختر (قفقاز): جمهوری آذربایجان و گرجستان
  • در باختر (اروپا): اوکراین، بلاروس، لتونی، استونی، فنلاند، و نروژ؛ و در بخش جدامانده کالینینگراد با کشورهای لیتوانی و لهستان.
نقشه کشور روسیه جدید
نقشه کشور روسیه جدید
نقشه روسیه قدیم (اتحاد جماهیر شوروی)
نقشه روسیه قدیم (اتحاد جماهیر شوروی)
مرز روسیه و اوکراین در جنگ بین آنها در سال 2022
مرز روسیه و اوکراین در جنگ بین آنها در سال 2022
مناطق تحت کنترل جدایی طلبان دو لوهانسک و دونتسک
مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در لوهانسک و دونتسک در سال 2022
نظر خود را درباره «نقشه کامل روسیه به زبان فارسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقشه کامل روسیه به زبان فارسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.