زمان مطالعه: 5 دقیقه
ایده های کارآفرینی روستایی

ایده های کارآفرینی روستایی

ایده های کارآفرینی روستایی به گزارش آسمونی این روزها تجارت، تنها به شهرهای بزرگ محدود نمی‌شود، بلکه در...

ایده های کارآفرینی روستایی

ایده های کارآفرینی روستایی
ایده های کارآفرینی روستایی

به گزارش آسمونی این روزها تجارت، تنها به شهرهای بزرگ محدود نمی‌شود، بلکه در شهرهای کوچک و روستاها کسب و کار و تجارت‌های موفق رونق گرفته است. کسب و کار در روستا شاید راحت‌تر از از شهر هم باشد. اگر شما در روستا ساکن هستید نیازی نیست برای اجرای ایده‌های خلاقانه‌ی خود مسافتی طولانی را طی کرده و از محل زندگی خود دور شوید و همه چیز را از صفر در شهر آغاز کنید.

می‌توانید با هزینه‌ی کمتر ایده‌های خود را در روستا اجرا کنید و به درآمد برسید و همچنین با انجام  این کار به اقتصاد، توسعه و پیشرفت روستای خود کمک بسیاری خواهید کرد.

فروشگاه موبایل و لوازم جانبی یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

این روزها تلفن‌های همراه در همه جا پیدا می‌‌شود و کمتر کسی است که با موبایل و لوازم جانبی آن بیگانه باشد.شما می‌توانید در روستای خود فروشگاه موبایل و لوازم جانبی تأسیس کنید. با این کار در هزینه رفت و آمد روستاییان نیز تأثیر مثبت بگذارید.

می‌توانید تعمیرات تخصصی موبایل انجام داده، می‌توانید با تبلیغات به سایر روستاها خدمات ارائه دهید چه در زمینه خرید و فروش و چه در زمینه تعمیرات موبایل. این‌گونه به توسعه ارتباطات روستا نیز کمک خواهید کرد. وقتی سرمایه لازم را برای این کسب و کار فراهم گردید به سود بسیار بالایی خواهید رسید.

فروشگاه پوشاک یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

لباس مناسب یکی از ضروریات اساسی انسان است.بنابراین در هر جایی به عنوان یکی از بهترین تجارت‌ها با سود بالا در نظر گرفته می‌شود. سعی کنید لباس‌هایی که برای فروش تهیه می‌کنید کیفیت لباس‌های شهری را داشته باشد، تا مشتریان خود را از دست ندهید.

همچنین لباس‌های محلی روستا نیز، برای مسافران و توریست‌های خارجی بسیار جذاب است. شما می‌توانید یک تولیدی راه‌اندازی کنید و به صورت تخصصی لباس محلی عرضه کرده و به فروش برسانید. همکاری بانوان و خیاطان روستایی در این راه می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

کلاس‌های توسعه مهارت یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

به گزارش آسمونی این کلاس‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. اما در روستاها بسیار اندک هستند. دختران و پسران روستایی و یا حتی مادران و پدران، هم از روی علاقه و هم برای افزایش مهارت و یادگیری حرفه‌ای تازه،به کلاس‌های مهارتی نیاز دارند.

این کلاس‌ها شامل صنایع دستی،شیرینی پزی،ترشیجات،مکانیک،آرایشگری و هزاران ایده‌ی دیگر است. هر روستا نیاز خاص خودش را دارد. باید تحقیق کنید که روستای شما بیشتر در چه زمینه‌ای نیازمند برگزاری کلاس است.

کافی نت یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

متأسفانه بیشتر روستاهای کشور یا به اینترنت دسترسی ندارند و یا سرعت اینترنت آن‌قدر پایین است که با نبود آن هیچ تفاوتی ندارد.

جوانان روستا برای انجام کوچک‌ترین کارهای اینترنتی خود نیازمند مراجعه به شهر هستند. اما شما می‌توانید این مشکل را برای آنها حل سازید و همچنین خودتان به درآمد بالایی برسید. شما می‌توانید این کار با یک کامپیوتر و یک پرینتر آغاز کنید و به مرور زمان کسب و کارتان رونق خواهد گرفت.

گیم نت یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

بازی‌های کامپیوتری و گیم‌نت‌ها در شهرها به راحتی در  دسترس هستند. اما برای نوجوانان و جوانان روستایی و کسانی که عاشق بازی های کامپیوتری هستند رفتن به شهر و برگشتن سخت است. به علاوه هزینه‌های گیم‌نت شاید برای برخی قابل پرداخت نباشد.

شما می‌توانید این کسب و کار را در روستای خودتان راه‌اندازی کنید و با قیمت‌پایین‌تر باعث جذب بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری خواهید شد.شما می‌توانید با یک یا دو دستگاه این کار را آغاز کرده و در مراحل اول، هزینه‌های به دست آمده را صرف توسعه کار خود کنید. به مرور زمان درآمد بسیاری خواهید داشت و باعث خوشحالی نوجوانان روستای خود خواهید شد.

تأسیس فست فود یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

به گزارش آسمونی صنعت غذا در هر جایی که شروع شود پایانی جز پیشرفت نخواهد داشت.در روستاها همیشه غذاهای محلی وجود دارد. اما شاید نسل‌های جدیدتر تمایلاتشان به این نوع غذاها به مرور کمرنگ شده باشد.

شما می‌توانید با طی کردن چند مرحله کار اداری و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت این کار را ابتدا در خانه آغاز کرده و به مرور با سود حاصله مکانی مناسب را برای کار خود راه‌اندازی کنید.

همچنین می‌توانید برای اهالی روستا پیک رایگان گذاشته و ساندویچ‌های خوشمزه‌تان را به درب منازل ببرید و درآمد خوبی داشته باشید.

rural-entrepreneurship-ideas
rural-entrepreneurship-ideas

تولید و پخش گیاهان دارویی یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

این روزها توجه به گیاهان دارویی دو چندان شده است و خواهان بسیاری را دارد. محیط طبیعی بهترین بستر برای تولید، تکثیر و پرورش گیاهان دارویی است.

با کسب اطلاعات لازم در این خصوص شما می‌توانید یکی از تولید کنندگان گیاهان دارویی باشید. علاوه بر این، با شناسایی محیط اطراف اقدام به جمع‌آوری  گیاهان دارویی نادر کرده و  با فروش آنها ضمن تأمین نیاز بازار به درآمد برسید.

پرورش قارچ یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

از جمله مشاغل پر سود با هزینه کم پرورش قارچ است.برای پرورش قارچ به یک سالن نیاز است که اندازه آن بسته به میزان تولید قارچ متفاوت است،علاوه بر فضایی برای پرورش، نیاز به اقداماتی از جمله عایق کاری سالن برای جلوگیری از اتلاف گرما و سرما، قفسه‌بندی و …لازم است.

حدود دو ماه برای پرورش قارچ، زمان لازم است که این زمان ممکن است یک هفته کمتر یا بیشتر باشد. با مطالعه و یادگیری فوت و فن این کار می‌توانید قارچ خود پرورش داده و آن را به شهر و روستاهای دور و نزدیک ارسال کنید و در مراحل پیشرفت کار می‌توانید قارچ خود را به کشورهای دیگر صادر کنید.

آژانس درون شهری و برون شهر یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

رفت و آمد به شهر و یا گاهی به روستاهای دورتر همیشه یک دغدغه برای اهالی روستا بوده است. اگر شما یک وسیله نقلیه دارید می‌توانید این کار را انجام دهید.حتی می‌توانید به افرادی که در روستا اتومبیل دارند اما از آن زیاد استفاده نمی‌کنند پیشنهاد همکاری دهید.

با این کار تعداد اتومبیل‌ها افزایش می‌یابد و شما می‌توانید مردم روستا را به راحتی به شهرها و روستاهای دور و نزدیک ببرید و آسایش آنان را فراهم کنید و هم خود به درآمد خوبی برسید.

اقامتگاه بومگردی یکی از ایده های کارآفرینی روستایی

به گزارش آسمونی اگر صاحب یک زمین و یا یک کلبه بلااستفاده هستید و یا حتی در خانه روستایی خود مکانی مناسب را دارید؛ باید بگویم که بسیار خوش شانس هستید. امروزه زندگی ماشینی مردم را در روزهای تعطیل از شهرها دور می‌کند و آن‌ها به دنبال یافتن جایی برای استراحت هستند.

روستای شما و کلبه‌ی شما و یا خانه‌ی روستایی شما می‌تواند پذیرای میهمانان از سرتاسر کشور باشید. با اجاره دادن مکان مورد نظر خود سود خوبی را به دست خواهید آورید. اگر این کسب و کار را پیگیرانه ادامه دهید به موفقیت‌های بسیار چشم‌گیری دست خواهید یافت. داشتن خلاقیت چاشنی اصلی موفقیت در این کار است.

جسارت شروع کردن را به خودتان بدهید. با هر امکاناتی که در اختیار دارید با کمی اندیشیدن ایده‌های بسیار خاصی به ذهنتان می‌رسید. با کمی کاوش در محیط اطرافتان کمبودهای آن را خواهید دید و بدون شک ایده‌های رهایی از آن کمبود هم به ذهنتان خواهد رسید.

نکات ذکر شده همگی قابلیت اجرا را دارند. شاید صرفاً جهت ایده ذکر شد ولی اگر کسی به دنبال تغییر مسیر زندگی خود باشد هنگامی که شروع کند و یک قدم بردارد، خواهد توانست ایده خالی را به یک تجارت پرسود تبدیل کند.

نظر خود را درباره «ایده های کارآفرینی روستایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ایده های کارآفرینی روستایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.