درج نظر
مطالعه: 1 دقیقه
فواید گلاب

فواید گلاب

گلاب دارای اثرات ضد باکتریایی قوی بوده و در برطرف کردن عوامل ایجاد‌کننده جوش صورت و بسیاری از باکتری‌های موثر در ایجاد بیماری‌های پوستی تاثیر دارد.

گلاب مایعی معطر است که از گل محمدی استخراج می‌شود. معمولا گلاب‌گیری در ماه اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خرداد هم ادامه دارد. بسیاری از شهرها برای استخراج گلاب، مراسم‌های متنوعی برای توریست‌ها برگزار می‌کنند.

نوشیدن آب و کمی گلاب برای تقویت قلب مفید است؛ اما گلاب جدای استفاده‌ی خوراکی فواید زیادی هم برای پوست دارد. در ادامه با آسمونی باشید تا از فواید گلاب برای پوست بیشتر بدانید.

روش استفاده از گلاب برای داشتن پوستی زیبا و درخشان
گلاب

فواید کلی گلاب برای پوست

  • بستن منافذ پوست
  • حفظ تعادل ph پوست
  • کم شدن آکنه
  • کاهش پف صورت
  • تازه نگهداشتن پوست
  • تسکین آفتاب سوختگی
  • آهسته کردن روند پیری پوست

طریقه استفاده از گلاب برای زیبایی پوست

پنبه را درون گلاب خیس کنید و سپس روی صورت پاک شده، بمالید و اجازه دهید تا گلاب خشک شود. این کار را می‌توانید یک یا دو بار در طول روز، تکرار کنید. به‌مرور اثرات آن‌را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از گلاب برای درمان آکنه

یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری گلاب اصل را ترکیب کرده و روی قسمت های آکنه دار پوست بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

گلاب و عسل برای رطوبت رسانی پوست

۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را مانند ماسک بر روی صورت خود بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس، صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.

 

نظر خود را درباره «فواید گلاب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فواید گلاب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.