زمان مطالعه: 11 دقیقه
عایق های شیروانی رنگ ضد آب

عایق های شیروانی رنگ ضد آب

عایق های شیروانی را با عایق های رنگی نانو، سطحی رنگی و صد در صد عایقکاری شده ایجاد می کند و علاوه بر...
عایق های شیروانی را با عایق های رنگی نانو، سطحی رنگی و صد در صد عایقکاری شده ایجاد می کند

و علاوه بر عایقکاری باعث زیبایی ساختمان نیز می شود.

همچنین این عایق ها کاملا از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.

آسمونی در این بخش قصد دارد مطالبی در مورد عایق های شیروانی و روش ساخت آن و همچنین در مورد رنگ های ضد آب برای شما عزیزان منتشر کند که امیدواریم مورد استفاده شما همراهان عزیز قرار گیرد.

عایق های شیروانی
عایق های شیروانی

معرفی عایق های رطوبتی حرارتی

این نانو عایقها برای عایق کاری انواع سطوح ساختمانی و صنعتی، مقاوم سازی و ضد پوسیدگی نمودن آنها و در نتیجه افزایش عمر مفید سازه ها به کار می روند و از نفوذ رطوبت ( 100% ) و گرما و سرما ( بیش از 40% ) جلوگیری می نمایند و از آنها میتوان به عنوان عایقی کامل که دارای ضخامتی کم (چند صد میکرون)، استحکام بسیار بالا و چسبندگی فراوان می باشند نام بر

این نانو عایقها را بر روی هر نوع سطحی می توان اجرا نمود از جمله :

سطح بام ها و سقف سازه ها، استخرها (بیمارستانها ، تصفیه خانه ها، تاسیسات پالایشگاهها و ...)

(دارای مقاومت حرارتی از دمای 40- تا 120+ درجه سانتیگراد)

از دیگر ویژگیهای آنها داشتن مقاومت بالا در برابر رشد باکتری ، کپک و قارچ ، مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ پرتوهای فرابنفش (uv) ، قابلیت تنفس ( انباشته نشدن رطوبت در پشت عایق ) و ویژگی هماهنگ بودن با محیط زیست و سلامتی انسان می باشد

همچنین با توجه به آزمایشهای انجام شده برای محاسبه میزان کاهش هدر رفت انرژی (energy saving) از سطوح عایق شده ، با کاربرد آنها می توان بیش از 50% از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمود. ( کاهش هزینه های مصرف انرژی)

بخش اصلی این عایقها ترکیبی از چندین نانو سیلیکاسول می باشد ، این ماده طوری طراحی و ساخته شده است که با تشکیل واحدهایی با پرزهای فراوان و چگالی پایین و محبوس کردن هوا در ابعاد نانو متری ( ضریب انتقال حرارت هوا نزدیک به صفر می باشد) افزون بر جلوگیری از نفوذ رطوبت از انتقال حرارت نیز جلوگیری می نماید. (که البته خود این ماده نیز ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی دارد. W/mK 0.017)

بخش دیگر این نانو عایقها را رزینی پلیمری تشکیل داده که در مجموع عایقی ضد رطوبت ، حرارت ، پوسیدگی و خوردگی و با چسبندگی بسیار بالا را بوجود می آورند

که یکی از هدفهای نهایی دنیای صنعت و ساختمان می باشد .

(که البته از نظر هزینه نیز قابل رقابت با عایقهای سنتی و مرسوم میباشد با توجه به اینکه سطححی رنگی و طراحی شده را نیز میتوان به دست آورد.)

آببندی پشت بام ، عایقکاری و ضد زنگ کردن کف و بدنه کولر

بعلت چسبندگی زیاد نانومولتیزو یک لایه نازک نانومولتیزو می توان از زنگ زدگی کف کولر جلوگیری کرده و در صورتی که کف آن دچار پوسیدگی و یا سوراخ های ریز باشد با کمک یک لایه کارتن سوراخها را گرفت. برای این کار ابتدا می بایست کف کولر را با برس سیمی یا سنباده زنگ زدائی نمود و سپس از نانومولتیزو را بوسیله قلمو یا غلتک بر روی آن اجرا نمود .

یونولیت :

از نانومولتیزو برای چسباندن قطعات یونولیت به یکدیگر و یا چسباندن یونولیت بر روی دیوار می توان استفاده نمود .

با اجرای یک لایه نازک نانومولتیزو بر روی یونولیت ملات گچی و سیمانی راحت روی آن می چسبد

و دیگر احتیاجی به رابیتس و سایر تمهیدات برای گچ کاری بر روی یونولیت نمی باشد .

عایق های شیروانی
عایق های شیروانی


چسب :

نانومولتیزو یک چسب بسیار قوی است و با آن می توان قعات شکسته از جنس چینی ، سرامیک ، گچ و سیمان را به هم چسباند و یا کاشی و سرامیک های لق شده را دوباره در جای خود نصب نمود . نانومولتیزو را می توان بجای چسب بتن به ملات های سیمانی و گچی اضافه نمود . بسته به چسبندگی مورد نیاز از 10% تا 100% وزن ملات می توان نانومولتیزو را به آن اضافه نمود و علاوه بر بالا بردن چسبندگی حالت ضد آبی نیز به آن داد .

رنگ آمیزی و آببندی سقف های شیروانی :

نانومولتیزو در رنگهای متنوع و زیبا تولید می شود و از آن می توان برای رنگ آمیزی و محافظت انواع ورقهای ایرانت ، آردواز و گالوانیزه استفاده نمود . در صورتی که این ورقها دچار شکستگس و یا سوراخ شدگی باشد می توان با استقاده از توری های فایبر گلاس و نانومولتیزو آنها را تعمیر و بازسازی نمود .

کناف و دیوارهای گچی :

با اجرای یک لایه نانومولتیزو بر روی هر نوع دیوار گچی می توان آن را 100% ضد آب نمود.

دیوار های باران گیر :

در نواحی شمال ایران و مناطقی که دارای بارانهای شدید است برای عایقکاری دیوارها می توان از نانومولتیزو استفاده نمود و آن را جایگزین ایزوگام که نما را زشت میکند نمود .

حفاظت در مورد خورندگی :

هر سازه بتنی ، آجری ، فلزی را می توان با نانومولتیزو رنگ آمیزی کرد و به این وسیله آن را در مقابل آب و املاح شیمیایی محافظت نمود . فوندانسیون ساختمان ، دیوار های حائل ، کرسی چینی ، پی ساختمان ، پایه تیر های سیمانی برق ، جداول کنار خیابان ، قطعات نیوجرسی و موارد مشابه را می توان با نانومولتیزو پوشانده و عمر آن را چند برابر کرد .

بند کشی و آببندی سرویسهای بهداشتی :

اگر کف حمام یا آشپزخانه یا دور وان و دستشوئی نشتی دارد.

و این نشتی به خاطر نفوذ رطوبت از لای بند کاشی ها می باشد.

نیازی نیست که کاشی ها را تخریب کنید .

کافی است که بند ها را با نانومولتیزوی کریستالی(شفاف بیرنگ) بند کشی کنید .

C200 (عایق کریستالی بدون رنگ) محصولی جهت آببندی و ضدآب نمودن سطوح بتنی و سیمانی

این ماده دارای خاصیت واترپروفی 100% بصورت مایع شیری رنگ بوده که پس از استفاده روی سطوح یا ترکیب در ملات کاملا بیرنگ می شود.

C200 (عایق کریستالی بدون رنگ) که بر پایه رزین های اکریلیک و با بهره گیری از تکنولوژی نانو ساخته شده است. قابلیت ترکیب در هرنوع ملات را به راحتی داشته و پس از اجرا پیوند مولکولی قوی را با سازه پدید می آورد.

همچنین دارای نفوذی بسیار عالی در انواع سازه ها حتی آهن و جوب می باشد.

این ماده دمای بین 350+ الی 70- درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل نموده و غیرقابل اشتعال و نیز سازگار با محیط زیست می باشد. در مقابل مواد شوینده و اشعه UV و گاز CO2 به شدت مقاوم است. ضد خزه، جلبک و باکتری بوده و اجازه رشد و تجمع این مواد را در سطح نمی دهد. این ماده اجازه تنفس سازه ای را فراهم کرده و فشارهای منفی و مثبت آب را به راحتی نموده و بعنوان ماده ای همه کاره در صنعت ایزولاسیون شناخته می شود.

این ماده به دو روش اجرا می شود:

استفاده به صورت خالص:

این ماده را می توان بصورت خالص و بدون ترکیب با سیمان و یا گچ برای مکان هایی همچون نماهای آجری، سنگی، سیمانی، گچی، چوبی و ... که رنگ و ظاهر کار نباید تغییر کند، با نسبتی از آب (بسته به نوع کار) با قلمو یا پیستولر اجراء نمود.

استفاده در ملات ها و دوغاب های سیمانی جهت پوشش نهایی در سطوحی مثل استخر، نماهای سیمانی، مخازن بتونی آب شرب یا فاضلاب، پشت بام ها، سرویس های بهداشتی، تراس، پارکینگ و ... از این ماده اغلب بعنوان Topcoat استفاده می شود.

یک لایه به ضخامت 300 میکرون تا 5 میلیمتر از آن قادر است هر سطحی را کاملا آببندی نماید.

با توجه به قدرت بالای واترپروفی و مقاومت در برابر فشارهای منفی و مثبت آب، بالاترین مصرف را دارد.

مشخصات کلی رنگ های ضد آب

موارد استفاده عایق های رنگی نانومولتیزو:

1-    سطوح سیمانی و بتنی

2-    سطوح گچی

3-    سطوح سفالی

4-    سطوح از جنس کاغذ ، مقوا

5-    روی چوب ، نئوپان ، تخته سه لا و ...

عایق های شیروانی
عایق های شیروانی


خواص نانو مولتیزو :

الف) رنگ عایق های نانو مولتیزو در رنگ بندی های متنوع (سفید ، آبی ، سبز، زرد، مشکی و...) قابل عرضه می باشد.

ب) علاوه بر رنگهای پوششی ، رنگهای ضدآب فوق به صورت شفاف (بی رنگ) قابل عرضه می باشد.

د) با پوشش سطوح با مواد ضدآب ، ضمن ایجاد مقاومت در برابر رطوبت و آب ، عمر قطعات و سطوح فوق را افزایش داده و بر زیبایی سطوح می افزاییم .

ه) رنگهای فوق در برابر اسید و قلیا مقاوم می باشند .

و) رنگ عایق نانو مولتیزو در برابر سایش و خش مقاوم می باشند .

ز) با پوشش مواد نانو مولتیزو ، ضمن ایجاد زیبایی بر روی سطوح فوق ، منافذ- خلل و فرج و ترکها پر شده و سطحی یکدست - یکنواخت و ضدآب به وجود  می آید .

کاربرد های نانو مولتیزو :

1 ) سطوح گچی :

شامل سطوح گچی داخل اطاق ها ، ساختمان ها ، دیواره های گچی پیش ساخته ( جهت ساخت انباری و اطاق و... ) ( در باغ ها ، کارگاه ها ، ویلاها ، مجتمع های تجاری ، پارک ها ، منازل و ... ) ، ساخت قطعات گچی تزئینی ، تبلیغاتی و ... ، ساخت مجسمه ها ، سکو ها و صندلی و ... از گچ و استفاده آنها در محیط باز ، ساخت قطعاتی همچون ظرفشویی ، سرویس بهداشتی و ... از گچ و ضد آب کردن آنها و سایر مواردی که از گچ بخاطر ارزانی آنها می توان استفاده کرد .

2 ) سطوح سیمانی و بتنی :

شامل سطوح سیمانی ( داخل ، خارج و نمای ساختمان ها )    بلوک ها و جداول سیمانی ( خیابان ها ، پارک ها و ... ) سنگفرش های سیمانی ، دیواره های پیش ساخته ، قطعات بتنی ، بلوک ها و کانال های انتقال آب ( در شهرها و روستاها ، حوضچه ها و استخر ها ( در منازل ، پارک ها و صنایع ) ، انبار های با سطوح سیمانی(جهت نگهداری مواد آسیب پذیر در برابر رطوبت و آب)( زیرزمین های مرطوب ، انبارهای نگهداری علوفه دام و ... ) ، قطعات سیمانی ( مجسمه ها ، صندلی و ... ) ، سطوح داخلی و خارجی کانال های فاضلاب ( شهری و صنعتی و ... ) ، بهترین پوشش برای سقفها ( ایرانیت ، آردواز و ... ) و ...

3 ) سطوح سفالی :

شامل سفال های استفاده شده در پشت بام ( منازل و ساختمان ها و ... ) ( در کلیه مناطق کشور بالاخص شمال کشور ) ، قطعات سفالی ، آجر ( آجرنما و سه سانتی و ... ) و ...

4 ) حفاظت سطوح کاغذی ، مقوایی در برابر آب و رطوبت توسط  عایق های نانو مولتیزو :

با توجه به اینکه از کارتن و مقوا اکثرا برای بسته بندی های مختلف ( مواد ، وسایل و دستگاه ها و ... ) استفاده می شود که هیچگونه مقاومتی در برابر آب و رطوبت ندارند ، بنابراین با پوشش مواد ضد آب نانومولتیزو بر روی کاغذ ، مقوا ، کارتن و سایر سطوح مشابه می توان ضمن جلوگیری از پوسیدگی و حفاظت از خود کاغذ و مقوا و کارتن و ... ، با ایجاد زیبایی بر روی سطوح فوق از محتویات داخل بسته بندی نیز در برابر آب و رطوبت حفاظت نمائیم .

همچنین سایر سطوح مشابه کاغذی و مقوایی ( از قبیل پوشه _ جعبه های مقوایی پودرهای شوینده  و ...  ، کاغذ و مقوای ضایعاتی ،  جعبه ها و کارتن های بسته بندی و ... ) با پوشش مواد فوق ، در برابر آب و رطوبت حفاظت می شوند .

5) حفاظت سطوح چوبی _ نئوپان و تخته سه لا در برابر آب و رطوبت توسط  عایق های کریستالی نانو مولتیزو:

با توجه به اینکه رطوبت و آب اثر مخرب و از بین برنده ، روی چوب و قطعات ساخته شده از چوب دارد ، لذا با پوشش قطعات و سطوح چوبی از مواد بدون رنگ و کاملا شفاف نانو مولتیزو علاوه بر مشخص بودن سطح چوب  می توان از خیس خوردن و پوسیده شدن چوب و وسایل ساخته شده از چوب جلوگیری کرده و عمر اینگونه وسایل چوبی را افزایش دهیم .

از جمله  موارد و کاربردهای وسیع سطوح و مصنوعات چوبی – نئوپان و ... که تاکنون  قابلیت استفاده در فضاهای باز را نداشته   ( یا با قرار گرفتن سطوح چوبی مزبور در هوای مرطوب و یا در مجاورت با آب ،  پوسیده و از بین می رفتند ) می توان درب های چوبی ( سرویس های بهداشتی ) – وسایل چوبی ( نردبان - پاروی برف روب  - دسته چوبی ادوات  (تیشه – بیل – کلنگ – زمین شور و... ) – فیبر بغل درب ماشین ها – مصنوعات چوبی به کار رفته در صنایع دریایی از قبیل قطعات وبدنه های چوبی کشتی – قایق – لنج  و ...  -  چوب پنبه -  مصنوعات چوبی (میز -  صندلی -  نیمکت و ... ) به خصوص در مناطق مرطوب و شرجی (شمال و جنوب کشور ) و سایر مصنوعات -  فرآوردها و سطوح چوبی که می توان با مواد کریستالی علاوه بر حفظ کردن سطح زیر  آن ها را    ضد آب و حفاظت نمود.

ویژگی های منحصر به فرد عایق های رنگی و کریستالی نانو مولتیزو :    

1- میزان ماندگاری رنگ = 5 برابر رنگ های ساختمانی موجود ؛

2- مقاوم در برابر ضربه و خش - ضد اسید و ضد قلیا بودن ؛

3- قیمت مناسب رنگ عایق های نانو مولتیزو و  صرفه جویی در اقتصاد ملی و خانواده

4-  نفوذ پذیری رنگ عایق های نانو مولتیزو در سطح ،  طبق تاییدیه پژوهشکده رنگ ( باعث می شود گرما و سرما و در نتیجه انقباض و انبساط های در طول روز باعث ترک خوردن و پوسته شدن رنگ نشود .)

5- رنگ آمیزی با پوشش های فوق به صورت هم زمان دارای کارایی های زیر است :

1- 5 ) رنگ آمیزی و زیبا نمودن سطح

2- 5 ) پر نمودن منافذ و یک دست کردن سطوح ( بتونه کاری )

3- 5 ) ضد آب نمودن کامل و 100 % سطوح

4- 5)جلوگیری از پرتی حرارت به میزان 40٪

6- ثبات طولانی رنگ  بر سطح در برابر تخریب عوامل جوی( اشعه UV – گازهای اسیدی و ... )

7- خشک شدن سریع سطوح رنگ آمیزی شده ( 12ساعت )

8- نداشتن هیچ گونه آلایندگی و پسماند مخرب محیط زیستی

9-چنانچه گرد و غبار بر سطح رنگ آمیزی شده بنشیند با شست و شو می توان آن را تمیز نمود .

ضمناً اگر سطح رنگ شده به چربی و یا دوده آغشته شود با دستمال آغشته به تینر روغنی پاک میشود .

مختصری در رابطه با نحوه مصرف :

الف) محل مورد مصرف برای رنگهای ضدآب نانو مولتیزو ، بایستی کاملا خشک و عاری از گرد و خاک  باشد .

الف -1) چنانچه سطح مورد نظر برای عایق کاری ، دارای چربی و روغن و دوده باشد می توان از حلال 14000 برای از بین بردن چربی استفاده نمود .

الف – 2) چنانچه سطح مورد نظر برای عایق کاری، دارای لجن و رسوبات حاصل از آب مانده (در زمان طولانی ) باشد،

برای از بین بردن آنها می بایست از قلیا ( سود مایع ) یا اسید (جوهر نمک ) استفاده شود .

ب) برای استفاده از عایق های رنگی نانو مولتیزو لازم به اختلاط با هیچ ماده دیگری جهت حلال کردن یا رقیق کردن نیست

و مواد بعد از باز کردن درب سطل قابل استفاده است.

ب -1) چنانچه احتیاج به زدن آستر و رقیق کردن مواد مذکور بود در هر 10 کیلو عایق های نانو مولتیزو به میزان نیم لیتر آب اضافه کنید.

عایق های شیروانی
عایق های شیروانی

ب -2) فاصله زمانی بین هر رنگ آمیزی ( استفاده از آستریها) باید حداقل 12 ساعت در دمای ℃ 25 باشد .

لازم به یادآوری است که زمان خشک شدن اولیه رنگ در دمای℃  25 ، حدود 2ساعت می باشد .

هـ ) رنگهای ضدآب نانو مولتیزو با قلم مو و یا پیستولت قابل استفاده می شود .
نظر خود را درباره «عایق های شیروانی رنگ ضد آب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عایق های شیروانی رنگ ضد آب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.