زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی روندا روسی

بیوگرافی روندا روسی

روندا راسیوی (انگلیسی: Ronda Rousey؛ زاده 1 فوریهٔ 1987) یک ورزشکار اهل آمریکا است. وی در سن 21 سالگی در المپیک...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

درباره روندا روسی

وی (انگلیسی: Ronda Rousey؛ زاده 1 فوریهٔ 1987) یک ورزشکار اهل آمریکا است. وی در سن 21 سالگی در المپیک تابستانی 2008 مدال برنز کسب کرد و به اولین زن آمریکایی تبدیل شد که در رشته جودو مدالی کسب کرده است. رازی در حال حاضر در رشته هنرهای رزمی ترکیبی فعالیت دارد و قهرمان کمپانی یواف سی می‌باشد. از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است نیز می‌توان به سریع و خشمگین 7 و یک‌بارمصرف‌ها 3 اشاره کرد.

دوران کودکی
رازی در کالیفرنیا بدنیا آمد. مادرش AnnMaria De Mars اسطورهٔ رشته جودو است و بعنوان اولین زن آمریکایی شناخته می‌شود که در تورنمنت جهانی جودو مدال طلا کسب کرد. رازی در حالی که تنها 8 سال سن داشت پدرش را از دست داد؛ و از همان دوران بود که به رشته جودو روی آورد. هرچند که به ورزش شنا هم علاقه خاصی داشت.

جودوکار
رازی دوران جودوکاری اش را بصورت حرفه‌ای از سن 11 سالگی شروع کرد. او درحالی که تنها 17 سال سن داشت در بازی‌های المپیک تابستانی 2004 شرکت کرد اما موفق به کسب مدالی نشد. در سال 2007، رازی بعنوان یکی از 3 جودوکار زن برتر دنیا شناخته می‌شد. در همان دوران بود که وی در تورنمنت جهانی جودو مدال نقره کسب کرد. یک سال بعد در المپیک تابستانی 2008 وی توانست مدال برنز کسب کند؛ و این پایانی بر کریر راندا رازی در رشته جودو بود.

ورود به دنیای ام ام ای

دو سال بعد از المپیک 2008، رازی کریر جدیدش را در هنرهای رزمی ترکیبی آغاز کرد و در اولین مبارزه آماتور خود توانست حریفش را طی 23 ثانیه شکست بدهد. چند ماه بعد، رازی اولین مبارزه رسمی خود را در کمپانی King of the Cage انجام داد جایی که توانست حریفش را در مدت 25 ثانیه مغلوب کند. طولی نکشید تا راندا با کمپانی Strikeforce قرارداد بست و سرانجام درگیری اش با Miesha Tate شکل گرفت. رازی در مبارزه ای که توجه همگان را بخودش جلب کرد از سد میشا تیت گذشت و به یکی از بزرگترین ستارگان دنیای ام ام ای تبدیل شد. سرانجام در نوامبر سال 2012 دینا وایت رئیس کمپانی معروف یواف سی با راندا رازی قرارداد بست و از این رو راندا رازی به اولین مبارز زن این کمپانی تبدیل شد.

مبارزه مقابل Liz Carmouche : در مسابقات UFC 157 که در تاریخ بیست و سوم فوریه 2013 برگزار شد، راندا رازی مقابل لیز کارموش که سابقه حضور در نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا را داشت، قرار گرفت. این مبارزه بعنوان اولین مبارزه زنان در تاریخ کمپانی یو اف سی شناخته میشود. رازی در راند اول و با استفاده از فن آرمبار توانست از سد حریفش بگذرد.
مبارزه مقابل Miesha Tate : این دومین مبارزه رازی و تیت مقابل هم بود. مبارزه قبلی آنها در کمپانی Strikeforce شکل گرفته بود. این دو مبارز بعد از حضور در تلویزیون واقع‌نما التیمیت فایتر 18 مقابل هم قرار گرفتن. راندا رازی در مبارزه ای که بعنوان بهترین فایت UFC 168 انتخاب شد توانست میشا تیت را مغلوب کند.
مبارزه مقابل Sara McMann : راندا رازی دو ماه بعد از مبارزه مقابل میشا تیت، اینبار در UFC 170 مقابل کشتی گیر سابق و مدال دار المپیک یعنی سارا مکمن قرار گرفت. هر دوی آنها پیش از این مبارزه شکست ناپذیر بودند. رازی در مبارزه ای که حدود 1 دقیقه بطول انجامید مکمن را شکست داد. این اولین پیروزی TKO راندا رازی بود.
مبارزه مقابل Alexis Davis : در پنجم ژوئیه 2014 راندا رازی چهارمین مبارزه خود در کمپانی یو اف سی را مقابل الکسیس دیویس که کمربند مشکی جوجیتسو دارد، انجام داد. راندا تنها در طی 16 ثانیه با ناک آوت کردن حریفش پیروز مبارزه شد و برنده جایزه عملکرد برتر UFC 175 شد. همچنین ناک آوت او بعنوان بهترین ناک آوت سال 2014 انتخاب شد.
مبارزه مقابل Cat Zingano : در اصل قرار بود 2 سال قبل این دو در التیمیت فایتر 18 حضور داشته باشند و سپس به مصاف هم بروند. ولی کت زنگانو دچار مصدومیت شد و میشا تیت جایگزین وی شد. بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت ها و اتفاقات ناگواری که در زندگی شخصی زنگانو رخ داد بالاخره در بیست و هشتم فوریه 2015 یعنی UFC 184 نوبت مبارزه بین بهترین فایتران زن دنیا فرار رسید. راندا رازی در مبارزه ای که بعنوان سریعترین مبارزه سر کمربند در تاریخ یو اف سی شناخته میشود در عرض 14 ثانیه از سد حریفش گذشت.

 

 

roanda rossy3
roanda rossy3
ronda rossy.2
ronda rossy.2
ronda rossy
ronda rossy
ronda rosyy 6
ronda rosyy 6

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی روندا روسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی روندا روسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.