زمان مطالعه: 6 دقیقه
بیوگرافی رونالدینیو

بیوگرافی رونالدینیو

به مناسبت خداحافظی رونالدینیو شاعر فوتبال؛ یک بارسایی که رئالی ها تشویقش کردند!فوتبال خنده هایت را...

به مناسبت خداحافظی رونالدینیو شاعر فوتبال؛ یک بارسایی که رئالی ها تشویقش کردند!

فوتبال خنده هایت را فراموش نخواهد کرد/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

« من الان یک مرد مسن هستم. 36 ساله شده ام. الان دیگر 26 ساله نیستم و به دنبال آن هستم که فوتبال را کنار بگذارم. برنامه ام این است که یک سال دیگر بازی کنم. » به گزارش آسمونی ، این ها صحبت های رونالدینیو شاعر فوتبال در سال گذشته بود. رونالدینیو از همان زمان تصمیم قطعی خود را گرفته بود و حتی برای دوران بعد از فوتبالش نیز برنامه داشت. او گفت: « من مشغول پروژه های جدیدی هستم و این پروژه ها در مورد فوتبال و موسیقی است. همانطور که می دانید فوتبال و موسیقی از علایق من در زندگی هستند. به دنبال چیزهای جدیدی هستم که همیشه دوست داشتم آنها را انجام دهم. خواهیم دید که امسال چه کاری انجام خواهیم داد. »

بیوگرافی رونالدینیو
بیوگرافی رونالدینیو

توپ طلای جام کنفدراسیون ها

به گزارش آسمونی ، رونالدینیو اولین بار در سال 2002 و مسابقات جام جهانی بود که به چهره ای بین المللی بدل شد. البته او  سه سال قبل از آن به تیم ملی دعوت شده بود و علاوه بر قهرمانی در کوپا آمه ریکای 1999،  در جام کنفدراسیون های مکزیک با 6 گل زده یکی از سه آقای گل تورنمنت شد و کفش طلای تورنمنت را نیز از آن خود کرد. او همچنین با کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت توپ طلای این جام را نیز به خود اختصاص داد و همچنین با تیم برزیل نایب قهرمان مسابقات شد. اما پس از آن همه چیز در سایه ضعف برزیل در مسابقات کوپا آمه ریکا قرار گرفت و از رونالدینیو نیز خبری نشد. آخرین عنوان او در جام کنفدراسیون ها توپ برنزی بود که در سال 2005 کسب کرد و البته عنوان قهرمانی با برزیل در مسابقات.

ronaldinho
ronaldinho

اخراج پس از گلزنی

به گزارش آسمونی ، رونالدینیو طی 97 بازی ملی خود تا سال 2013 موفق شد 33 گل به ثمر برساند. اما قطعا مهم ترین گل تو ضربه ای بود که به صورت مستقیم وارد دروازه دیوید سیمن کرد و برد (2-1) برزیل مقابل انگلیس در یک چهارم نهایی آن جام را به ثمر رساند. لحظاتی بعد او از زمین مسابقه اخراج شد! اما سرانجام در پایان جام با برزیل قهرمان جهان شد. او قهرمانی با برزیل را در مسابقات زیر 17 سال جهان در سال 1997 نیز تجربه کرده بود.

بیوگرافی رونالدینیو
بیوگرافی رونالدینیو

ستاره ای که در برنابئو تشویق شد

وقتی رونالدینیو در سال 2006 بهترین بازیکن جهان شد، در مصاحبه ای با مجله فور فور تو گفت: بهترین در جهان ؟! من حتی در بارسا هم بهترین نیستم! اما او کسی بود که هواداران رئال در سانتیاگو برنابئو ایستادند و او را تشویق کردند. به گزارش آسمونی ، رونالدینیو در روز نوزدهم ژوئیه 2003، با مبلغ 18 میلیون پوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیود بکام را به هواداران داده بود، اما پیوستن بکام به رئال مادرید او را بر آن داشت که به دنبال رونالدینیو برود و دست آخر از سد رقبایی چون منچستر یونایتد گذشت و رونالدینیو را به خدمت بارسا درآورد.

ronaldinho
ronaldinho

بهترین خرید بارسا در قرن 21

پیوستن رونالدینیو به بارسلونا نقطه عطف رقابت دو تیم بود. پیش از فصل 04- 2003 بارسلونا به جمع تیمهای درجه 2 اسپانیا پیوسته بود و اوج شادی هواداران این تیم مربوط به زمانی می شد که به لطف هت تریک ریوالدو (3-2) والنسیا را شکست داده و به عنوان تیم چهارم اسپانیا راهی لیگ قهرمانان اروپا شوند! از طرف دیگر رئال دو سال یک بار قهرمان اروپا می شد. این تیم پس از فتح مسابقات 1998 اروپا، در سال 2000 هم قهرمان شد در حالی که بارسلونا در نیمه نهایی مسابقات مقابل والنسیا شکست خورده بود. رئال در سال 2002 در نیمه نهایی بارسلونا را در نیوکمپ (2-0) شکست داد و سرانجام قهرمان اروپا شد.

بیوگرافی رونالدینیو
بیوگرافی رونالدینیو

مردی که جای بارسا و رئال را عوض کرد!

اما خریدهای بارسا جواب نمی داد. رئال در فصل 04-2003 بکهام را به خدمت گرفت، کارلوس کی روش را سرمربی خود کرد و به عنوان کهکشانی ها مقتدرانه به صدر جدول لیگ اسپانیا رسید و در جام حذفی نیز فینالیست شد. آن گاه در خانه بارسا (2-1) پیروز شد. اتفاقی که بعد از سالها رخ داده بود. رائول ستاره رئال در همان زمان گفت: به بارسلونا فرصت جبران نمی دهیم! اما ناگهان دوران افت رئال شروع شد. این تیم در فینال جام حذفی در خانه مقابل دپورتیوو باخت و از لیگ قهرمانان نیز حذف شد. افت این تیم در لیگ همزمان شد با درخشش رونالدینیو در بارسا که با آمدنش روند بردهای کاتالان ها قطع نمی شد. به گزارش آسمونی ، بارسا در سانتیاگو برنابئو رئال را شکست داد و در پایان لیگ تا نایب قهرمانی لالیگا صعود کرد. رئال کی روش هم با رتبه چهارم لیگ را به پایان رساند و از آن زمان این بارسا بود که قدرت فوتبال اسپانیا شد.

ronaldinho
ronaldinho

افتخاری که مسی نیز به آن نرسید

در بارسا رونالدینیو پیشرفت کرد و بارسا نیز با شاعر فوتبال به اوج رسید. شاید اوج کار او در روز نوزدهم نوامبر 2005 بود. جایی که هنرنمایی رونالدینیو و به ثمر رساندن دو گل در پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال مادرید باعث شد تا هواداران رئال بایستند و او را تشویق کنند. اتفاقی که بعد از آن هرگز رخ نداد.  حتی با وجود گلهای فراوان مسی مقابل رئال. رونالدینیو در سال های 2004 و 2005 به عنوان بهترین بازیکن اروپا و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد.  تا پایان فصل 08- 2007 او  آمار207   بازی و 94 گل زده را در بارسا به جای گذاشت و وقتی چاق شدنش عیان شد از بارسا رفت.

بیوگرافی رونالدینیو
بیوگرافی رونالدینیو

دوران پس از بارسا

به گزارش آسمونی ، او با مبلغ 21 میلیون یورو از بارسا به میلان رفت و طی سه سال تنها 26 گل در 95 بازی به ثمر رساند. آنگاه راهی کشورش شد و به عنوان کاپیتان در فلامنگو بازی کرد. 71 بازی و 28 گل آمار او در این تیم بود و آن گاه آماری مشابه را طی دو سال حضور در اتلتیکو مینیرو به جای گذاشت. کوئرتارو مکزیک مقصد بعدی او بود و رونالدینیو تنها 5 بار در 21 بازی در این تیم گل زد. فلومیننزه برزیل آخرین مقصد او بود. آن گاه زمان خداحافظی کرد و انبوهی پیام از بزرگان فوتبال.

ronaldinho
ronaldinho

پیام مسی به رونالدینیو

وقتی برادر و مدیر برنامه رونالدینیو اعلام کرد که فوق ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی برزیل دیگر در میادین فوتبال حاضر نخواهد شد، لیونل مسی در اینستاگرام خود نوشت: « همانطور که همیشه گفته ام، خیلی چیزها از تو یاد گرفتم. همیشه به خاطر اینکه باعث شدی همه چیز برایم در رختکن آسان و ساده شود، سپاسگزارت خواهم بود. خوش شانس بودم که چیزهای زیادی را با تو شریک بودم و خیلی خوشحالم زیرا در زمینه مهارت با توپ، تو یک پدیده هستی و همچنین انسان بزرگی هستی. این مهم ترین مساله است. حتی اگر تصمیم بگیری که فوتبال را کنار بگذاری، فوتبال هرگز خنده هایت را فراموش نخواهد کرد. بهترین آرزوها را برایت دارم، رونی. »

بیوگرافی رونالدینیو
بیوگرافی رونالدینیو

پیغام سایر ستارگان به رونالدینیو

ایکر کاسیاس:

مجبور بودم به عنوان رقیب از دست تو رنج ببرم اما به عنوان یک عاشق فوتبال، از تماشای تو لذت بردم.

باشگاه پاری سن ژرمن:

هفده سال پس از امضای قرارداد با ما، او از فوتبال خداحافظی کرد. به خاطر این دو سال فوق العاده که همراه ما بودی متشکریم.

باشگاه میلان:

به خاطر تمام جادو هایت متشکریم دینو.

جان تری:

رونالدینیو بازیکنی "باور نکردنی" بود و سفیری برای این فوتبال به حساب می آمد. بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ. به خاطر دوران فوق العاده ات تبریک می گویم. لذت بزرگی بود تا در مقابلت بازی کنم و توانایی ام را مقابل بهترین بازیکن آزمایش کنم.

نیمار:

رونالدینیو افتخار داد و بخشی از تاریخ فوتبال شد. همیشه لذتی که در زمین بازی می بردی را به یاد دارم. تو افسانه ای خودت به جا گذاشتی که هرگز در تاریخ هنر فوتبال فراموش نخواهد شد. به خاطر تمام کارهایی که برای عاشقان فوتبال انجام دادی، متشکریم.

پله:

رونالدینیو، تو روی چهره تمام فوتبالدوستان لبخند آوردی. غیر ممکن است کسی عاشق فوتبال باشد و هوادار تو نباشد. برای نمایشت متشکریم. امیدوارم همانطور که روی تکل های فوتبال می پریدی در زندگی ات هم در مقابل مشکلات همین کار را انجام دهی.

روبرتو کارلوس:

امروز می خواهم به دوست خوبم رونالدینیو درود بگویم. به خاطر تمام کارهایی که برای ما و برای فوتبال جهان کردی، متشکریم. تو یکی از کسانی هستی که باعث شدی از فوتبال لذت ببریم. خیلی خیلی ممنونم رفیق. به خاطر جادویت خیلی خیلی ممنونم.

وین رونی:

باعث افتخار بود که در یک زمین فوتبال در برابر تو بازی کردم اسطوره، جادوگر.

کافو:

من در کنارت در یک تیم و در مقابلت در تیم روبرو بازی کرده ام. دیدن دریبل های تو و عبورت از مدافعان فوق العاده بود. دفاع در مقابلت واقعا سخت بود. حتی تیم های مقابلت نیز تشویقت می کردند. قطعا آنها تو را جادوگر می دانند. جادویی بازی می کردی و مطمئنم نه تنها برزیلی ها بلکه جهان دلتنگ تو خواهد شد. متشکرم و به تیم من خوش آمدی. تیم بازنشسته ها.

دکو:

رونالدینیو خیلی با استعداد تر از مسی و رونالدو بود . فردی با استعداد و توانایی های خاص !

رود فن نیستلروی:

 در جام جهانی از دو چیز می ترسیدم ! برزیل و رونالدینیو ..!
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی رونالدینیو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی رونالدینیو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.