زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیلم دلتنگی های عاشقانه

فیلم دلتنگی های عاشقانه

آسمونی گذری دارد بر نقد فیلم " دلتنگی های عاشقانه " : کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟ محمدرضا فروتن که...
فیلم دلتنگی های عاشقانه
فیلم دلتنگی های عاشقانه

آسمونی گذری دارد بر نقد فیلم " دلتنگی های عاشقانه " :

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

محمدرضا فروتن که با « قرمز » شناخته می شود، بازیگر نقش اصلی مرد فیلم است. میترا حجار هم که بیشتر با فیلم « متولد ماه مهر » به یاد آورده می شود، بازیگر نقش اصلی زن است.

 

دلتنگی عاشقانه
دلتنگی عاشقانه

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم داستان زندگی شهید سید منوچهر مدق و همسرشان، فرشته ملکی را روایت می کند که در هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه می شوند نیروهای عراقی به ایران حمله کرده اند و...

کارگردان کیست ؟

رضا اعظمیان که حواشی آخرین ساخته سینمایی اش می تواند به تنهایی دستمایه ساخت یک فیلم باشد! آخرین ساخته اعظمیان در سال 1387 « کارناوال مرگ » نام داشت که به دلیل اختلاف با تهیه کننده فیلم ، حبیب الله کاسه ساز ، از پروژه کنار گذاشته شد و خود کاسه ساز با تغییراتی در فیلمنامه ، اثر را کارگردانی کرد!

دلتنگی
دلتنگی

حواشی فیلم؟

فیلم اقتباسی است از کتاب « اینک شوکران » نوشته فرشته ملکی، همسر شهید مدق.

کارگردان گفته که محمدرضا فروتن و میترا حجار انتخاب ششم من برای بازی در این فیلم بودند!

نکات مثبت فیلم ؟

ساختن فیلمی براساس زندگی یک شهید آن هم در بستری عاشقانه، حداقل روی کاغذ می توانست برگ برنده باشد. ایده اولیه فیلم جسورانه بوده و این جسارت، یک نکته مثبت محسوب می شود.

نکات منفی فیلم ؟

فیلم اثری نصفه و نیمه است و شلختگی و بی هویتی در سرتاسر فیلم موج می زند. فیلمنامه « دلتنگی های عاشقانه » را باید فستیوال تیپ سازی معرفی کرد.

در « دلتنگی های عاشقانه » افراد به داستان وارد و از آن خارج می شوند اما نه آمدنشان قانع کننده هست و نه خروجشان! در واقع فیلم یک داستان عاشقانه دارد با چندتایی شخصیت که آمده اند تا پیامی اخلاقی بدهند و بروند.

« دلتنگی های عاشقانه » را از حیث تصویربرداری می توان یکی از بدترین آثار سال معرفی نمود. قاب بندی های پراشتباه و عجیب یکی پس از دیگری در طول فیلم خودنمایی می کنند. گاها حتی اتفاق عجیب تری هم رخ می دهد و آن اینکه بازیگران به سمت لنز حرکت می کنند تا کات صورت بگیرد! در سکانس بیمارستان نصف صورت فروتن در تصویر نیست و...

انتخاب محمدرضا فروتن و میترا حجار به عنوان بازیگران فیلم مناسب نیست. این دو بازی های ضعیفی از خود ارائه داده اند. بازی میترا حجار یک سر و گردن پایین تر از دیگر بازیگران است!

این یکی از دیالوگ های فیلم است : « بدون تو بهشت هم نمیرم ». نحوه ادای این دیالوگ و موقعیتی که بر زبان جاری می شود، می تواند شرح حال وضعیت عمومی فیلم باشد.

دلتنگی عاشقانه1
دلتنگی عاشقانه1

 « دلتنگی های عاشقانه » نمونه بارز یک اثر تماما ضعیف است. فیلم اصلا به قامت سینما نمی آید و با ارفاق می تواند یک اثر ویدئویی باشد .

منبع : moviemag.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فیلم دلتنگی های عاشقانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم دلتنگی های عاشقانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.