زمان مطالعه: 6 دقیقه
تور رومانی

تور رومانی

اگر قصد سفر به رومانی با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور رومانی ،...
تور رومانی
تور رومانی


اگر قصد سفر به رومانی با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور رومانی ، اطلاعات تور رومانی ، جاذبه های تور رومانی ، مکان های تور رومانی و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

راهنمای تور رومانی

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.

رومانی با داشتن مساحت 238٬400 کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت است و همچنین با داشتن 19.94 میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئو رومانی است. اکثریت مردم رومانی مسیحی هستند که حدود 87 درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

مردم رومانی از آمیزش قوم بومی داچیا (قومی هندواروپایی مرتبط به تراکیهای‌ها) و رومی‌ها پدید آمده و زبان رومانیایی از ریشه لاتین و هم‌خانواده با زبان ایتالیایی است.

کشور رومانی در سال 1944م به اشغال ارتش سرخ شوروی درآمد و تا سال 1958م ادامه یافت. در این مدت شوروی با مداخله در امور رومانی موفق شد زمینه‌های شکل‌گیری و تسلط دولت کمونیستی را بر رومانی فراهم آورد. از این پس به مدت چهل سال و اندی از 1945 تا 1989م دولت کمونیستی بر رومانی فرمان راند.

در سال 1989، نیکلای چائوشسکو، دیکتاتور کمونیست کشور درپی شورش مردم رومانی سرنگون و نظام این کشور به یک نظام چندحزبی مبدل شد. با کنار رفتن پرده آهنین، دوره گذار رومانی به سوی دموکراسی و اقتصاد بازار سرمایه‌داری آغاز شد. پس از یک دهه مشکلات اقتصادی بعد از انقلاب و کاهش استانداردهای زندگی، انجام اصلاحات گسترده، بهبود اقتصادی را به دنبال داشت. در سال 2010، رومانی یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا با شاخص توسعه انسانی بالا بود.

رومانی در 29 مارس 2004 به ناتو، و در 1 ژانویه 2007 به اتحادیه اروپا پیوست.

romania-tour
romania-tour


جاذبه های گردشگری تور رومانی

دلتای دانوب Danube Delta یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

‏بیشترین قسمت های دلتای دانوب که از لحاظ وسعت دومین دلتای بزرگ اروپا محسوب می شود، در رومانی واقع شده است. در اصل این دلتا بخشی از دریای سیاه بوده و مکان مناسبی برای مشاهده ی طبیعت به شمار می رود. دلتای دانوب خانه ی گونه های خاص گیاهی و جانوری در اروپا و 32 اکوسیستم مختلف از جمله بزرگترین تالاب های جهان است. در اینجا شما می توانید سوار قایقی شده و شاهد زیبایی های این دلتا و غروب شگفت انگیز آفتاب باشید. ‏

کلوژ-ناپوکا Cluj-Napoca یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

بزرگترین دانشگاه رومانی در کلوژ-ناپوکا واقع شده که به عنوان پایتخت غیر رسمی منطقه ی تاریخی ترانسیلوانیا نیز شناخته می شود. قدمت این شهر به زمانی قبل از مهاجرت رومن ها برمی گردد و یکی از مراکز هنر و فرهنگ رومانی به شمار می رود. این شهر خانه ی جمعیت کثیری از مجارستانی ها می باشد و دارای مجسمه ای است که به افتخار پادشاهی مجارستانی ساخته شده است. کلیسای گوتیک سنت مایکل منسوب به قرن چهاردهم دارای بلندترین برج کلیسا در رومانی می باشد. موزه ی ملی هنر نیز که در یک کاخ واقع شده در این شهر قرار دارد و شامل مجموعه ی بزرگی از آثار هنرمندان رومانیایی است.

مامایا Mamaia یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

مامایا که در لبه ی دریای سیاه واقع شده، معروف ترین تفرجگاه ساحلی رومانی محسوب می شود. مامایا کوچک است اما با این حال دارای امتدادی به طول 8 کیلومتر می باشد. این شهر دارای ساحل های ماسه ای بینظیری است که مناسب حمام آفتاب و استراحت است. مامایا همچنین دارای یک پارک آبی مختص کودکان است. هرچند بزرگسالان نیز در صورت تمایل می توانند در آکادمی موج سواری آموزش ببیند.

تیمیسوآرا Timisoara یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

تیمیسوآرا در رومانی غربی واقع شده و یکی از بزرگترین شهرهای آن به شمار می رود. ساخت و شکل گیری این شهر منسوب به قرن سیزدهم است و زمانی متعلق به امپراطوری عثمانی بوده است. تیمیسوآرا اولین شهر اروپایی است که در خیابان های آن چراغ های برق وجود داشت. تیمیسوآرا در خلال جنگ جهانی دوم آسیب های شدیدی را متحمل شد. برخلاف سایر کلیساهای جامع اروپا، کلیسای جامع ارتودوکس تیمیسوآرا در قرن بیستم ساخته شده اما بخش مرکزی آن که به داشتن 11 ستون معروف است، دارای آیتم های مذهبی و نقاشی های قدیمی می باشد.

تور رومانی
تور رومانی


بخارست Bucharest یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

بخارست شهری است که نو و کهنه در آن ترکیب شده اند، بدین گونه که گردشگران می توانند از ساختمانی چند صد ساله، برجی مدرن و ساختمانی به سبک کمونیستی در یک بلوک شهری بازدید کنند. این پایتخت مدرن اروپایی دارای بزرگترین ساختمان مجلس در جهان است که 12 طبقه بوده و دارای 3100 اتاق می باشد. شما می توانید در اوقات مختلفی از روز به بازدید از این ساختمان تاثیرگذار که در سال 1984 ساخته شده بپردازید. همچنین در بخارست، بازدید از مرکز شهر قدیمی با خیابان های باریک سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی و کلیساهای قرون وسطایی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سینایا Sinaia یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

سینایا یک شهر تفرجگاهی کوهستانی است که در اطراف یک صومعه گسترش یافته و نام خود را از کوه سینای Sinai گرفته است. این صومعه که دارای یک کپی از اولین انجیل چاپ شده در رومانی است، مقصدی جذاب برای گردشگرانی که علاقمند به کوهنوردی در تابستان و اسکی در زمستان هستند به شمار می رود. پادشاه چارلز اول خانه ی تابستانی خود به نام Peles Castle را نزدیک این شهر ساخته که آن نیز به نوبه ی خود یک جاذبه ی گردشگری محسوب می شود. این شهر را به خاطر گل های زیبای آن می شناسند اما دقت کنید که چیدن این گل ها مجاز نمی باشد!

صومعه های نقاشی شده Painted Monasteries یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

از زیباترین جاذبه های رومانی صومعه های نقاشی شده ی بوکووینا در بخش های شمال شرقی رومانی هستند. دیوارهای خارجی این صومعه ها با نقاشی های استادانه از چهره های قدیسین و پیامبران، صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح، تصاویر فرشتگان و شیاطین، بهشت و جهنم پوشیده شده است. بهترین نمونه های محافظت شده ی این صومعه ها را می توان در Humor، Moldovita، Patrauti، Probota، Suceava، Sucevita و Voronet یافت.

براسوو Brasov یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

براسوو در مرکز رومانی، دارای ویژگی های متنوعی از زندگی مدرن و پویای شهری تا فریبندگی دنیای قدیمی و مناظر شگفت انگیز است. این شهر که توسط کوه های کارپاتین Carpathian احاطه شده، یک تفرجگاه کوهستانی با تسهیلات اسکی و اسکیت روی یخ است. یکی از جاذبه های این شهر کلیسای سیاه است. علت این نامگذاری بدین دلیل است که دود ناشی از یک آتش سوزی بزرگ در قرن هفدهم سنگ های این کلیسا را سیاه نمود. گردشگران همچنین می توانند از خیابان روپ Rope Street که باریک ترین خیابان رومانی است نیز بازدید کنند. ‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

سیبیو Sibiu یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

سیبیو که زمانی متعلق به مجارستان بوده، منسوب به اوایل قرن دوازدهم است. این شهر در ترانسیلوانیا، منطقه ای که با خون آشام ها به خصوص دراکولا مرتبط است، قرار دارد. البته احتمال اینکه شما در این عصر با یکی از آنها مواجه شوید بسیار بسیار اندک است! در سیبیو شما می توانید از Grand Square یادگار قرن پانزدهم و ساختمان های باروک مانند کاخ Brukenthal که یکی از قدیمی ترین موزه های جهان در آن قرار دارد بازدید کنید. همچنین گردشگران ممکن است بخواهند از باقیمانده ی استحکاماتی که صدها سال پیش از شهر محافظت می کردند، دیدن کنند.

سیگیسوآرا Sighisoara‏‏‎‏‎‎ یکی از جاذبه های گردشگری تور رومانی

این شهر نیز در ترانسیلوانیا واقع شده و شهر قدیمی با باروهای محافظت شده اش، آن را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری رومانی کرده است. ساکسون های ترانسیلوانیا برای سکونت و دفاع از مرزهای شهر توسط شاه مجارستان به این منطقه دعوت شدند. آنها یک شهر تجاری پر رونق و ارگی در این منطقه بنا نهادند. این شهر بعدها در قرن چهاردهم بزرگ شده و توسعه یافت. هر سال در جولای جشنواره ی قرون وسطایی در ارگ قدیمی برگزار می شود. نشانه ی شهری مهم سیگیسوآرا، یک برج ساعت 64 متری است که در سال 1556 ساخته شده است.
نظر خود را درباره «تور رومانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور رومانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.