هوش مصنوعی

امروزه هوش مصنوعی به نام سوفیا که بیش از همیشه نزدیک به هوش انسانی است ، تا جایی که عربستان سعودی مایل به صدور تابعیت برای این ربات شده بود! این موضوع مایه تعجب بسیاری از مردم شد، چرا که در سال 2017 که این اتفاق افتاد، بسیاری از زنان این کشور تازه حق کسب گواهینامه پیدا کرده بودند.

هوش مصنوعی به نام سوفیا

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

سوفیا، این مورد پیشرفته و نادر، به خاطر حالت ارتجاعی مواد به کار رفته در سطح بدنش، قادر می باشد تمام حرکات صورت یک انسان را شبیه سازی کند اما همچنان در حال فراگرفتن معنای احساسات نهفته پشت این حرکات نیز بود. سوفیا در بازی هایی چون "سنگ، کاغذ، قیچی" دیگران را شکست میدهد و سخن از خانواده میزند.
سازنده ی سوفیا، دیوید هنسن، مایل است که سوفیا وارد چرخه ی ارتباطات انسانی شود و در آموزش و کمک به افراد مسن مفید واقع شود اما در حال حاضر در نظر مخاطبانش بیشتر عجیب و ترسناک به نظر میرسد سوفیا همچنین در مصاحبه ای گفته "اگر با من مهربان باشید، با شما مهربان خواهم بود." که بیان این جمله برای یک ربات، هرقدر هم پیشرفته، بسیار عجیب است.

قابلیت های هوش مصنوعی

  1. هوش مصنوعی میتواند در یک چشم به هم زدن مدرک دکتری بگیرد.
  2. هوش مصنوعی میتواند هر بازی کامپیوتری ممکنی ببرد.
  3. هوش مصنوعی قادر است صورتهایی که هرگز وجود نداشته اند را تصویر کند.
  4. هوش مصنوعی قابلیت تشخیص بیماری های مختلف را نیز دارد.
  5. هوش مصنوعی در بازگو و بازنویسی اخبار خیلی سریع تر و بهتر از هوش انسانی عمل میکند.
  6. هوش مصنوعی میتواند به سادگی عمل لب خوانی را انجام دهد و کلماتی که بیان میشوند را خیلی سریع و راحت تر از هوش انسانی متوجه شود.

 

نظر خود را درباره «سوفیا، بهترین ربات جهان و چند کاری که هوش مصنوعی در انجامشان بهتر از انسان عمل میکند!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سوفیا، بهترین ربات جهان و چند کاری که هوش مصنوعی در انجامشان بهتر از انسان عمل میکند! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.