زمان مطالعه: 1 دقیقه
نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران یکی از نمایشگاه هایی است که هر ساله با حضور شرکت کنندگان زیادی...
نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران


نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران یکی از نمایشگاه هایی است که هر ساله با حضور شرکت کنندگان زیادی برگزار می شود. اگر می خواهید در مورد این نمایشگاه بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان دنبال نمایید چرا که به معرفی نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران می پردازیم.

نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

عنوان: نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران: محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در سالن های 11،10،9،8،7،6

زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران: از 16 تا 18 فروردین

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

این مسابقات بین‌المللی که از فروردین 1385 به طور سالانه با حمایت فدراسیون جهانی ربوکاپ توسط کمیته ملی ربوکاپ ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می‌شود، محلی است برای آماده‌سازی و تقویت تیم‌های ایرانی تا در مسابقات جهانی موفق‌تر حضور پیدا کنند. در این مسابقات هر سال صدها تیم از کشورهای سرتاسر جهان شرکت می‌کنند.

کمیته ملی ربوکاپ ایران

کمیته ملی ربوکاپ ایران (با سرواژه IRNC) در مرداد 1385 (ژوئیهٔ 2006) با هدف توسعه پژوهش‌های رباتیک و هوش مصنوعی و برگزاری مسابقات روبوکاپ (RoboCup) در ایران راه‌اندازی شد. اعضای این کمیته شماری از استادان دانشگاه‌های ایران هستند. هم اکنون، مرتضی موسی‌خانی رئیس این کمیته است.

روبوکاپ چیست؟

روبوکاپ (RoboCup) عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است که بصورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود. نام RoboCup برگرفته از کلمات «Robot Soccer» (مسابقه فوتبال) و «World Cup» (جام جهانی) است اما این رقابت‌ها در حال حاضر در لیگ‌هایی فراتر از لیگ فوتبال برگزار می‌شود.

هدف روبوکاپ

هدف نمادین ربوکاپ پیروزی تیم فوتبال روباتهای انسان نما در سال 2050 (میلادی) در رقابت با برترین تیم فوتبال همان سال است ولی هدف آن به طور کل توسعه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است.

تاریخچه روبوکاپ

ایده برگزاری ربوکاپ برای اولین بار در سال 1992 توسط پروفسور آلن مک ورث از دانشگاه British Columbia کانادا در مقاله‌ای تحت عنوان روباتهای بینا مطرح شد که این مقاله در سال 1993 در کتابی تحت عنوان «Computer Vision: System, Theory, and Applications» منتشر گردید. در همین زمان گروهی از محققان کشور ژاپن به بررسی امکانپذیری برگزاری مسابقه فوتبال روباتها پرداختند که این بررسی‌ها منجر به تأسیس رقابتهای Robot J-League (که بعد به RoboCup تفییر نام داد) توسط پروفسور مینورو آسادا، یاسو کنیوشی و هیرواکی کیتانو شد. رقابتهای روبوکاپ در سال 1996 بصورت رسمی آغاز بکار کرد. لیست زیر بیانگر تاریخ و محل برگزاری مسابقات روبوکاپ از بدو تأسیس آن می‌باشد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نمایشگاه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.