زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرحادثه ترین جاده های ایران

پرحادثه ترین جاده های ایران

آمار تصادف‌ها و مرگ و میر‌های در کشور ما بالاست. بخش عمده‌ای از سفر‌ها هم از طریق وسایل نقلیه شهری انجام‌می‌شود.

آمار تصادف‌ها و مرگ و میر‌های در کشور ما بالاست. بخش عمده‌ای از سفر‌ها هم از طریق وسایل نقلیه شهری انجام‌می‌شود. کافی است راننده بی احتیاط باشد و جاده هم ناهموار تا تلخی حادثه کام خانواده‌ای را تغییر دهد. آسمونی در این بخش به معرفی پرحادثه ترین جاده های ایران می پردازد.

پرحادثه ترین جاده های ایران

اگر پیش از سفر اطلاعات خودمان را از راه و مسیر مسافرت بیشتر کنیم، درجه اطمینان سلامتی سفرمان نیز بالاتر می‌رود. سعی کرده‌ایم اطلاعات مفیدی را درباره 10 مسیر پرتردد کشور برای شما جمع‌آوری کنیم. بدیهی است که اتفاق در هر جاده‌ای ممکن است بیفتد و انتخاب این 10 محور صرفا به دلیل تجربیات گذشته است.

جاده چالوس

جاده‌ای به طول ۱۶۰ کیلومتر که در استان‌های البرز و مازندران قرار دارد. جاده چالوس را می‌توان یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های ایران دانست. مسیری که از یک طرف پر از دره‌ها و گردنه‌ها است و از طرف دیگر به‌خاطر شرایط جوی نامناسب در آن هر لحظه امکان ریزش سنگ یا بهمن وجود دارد. راهی باریک و پر پیچ و خم که هر سال میلیون‌ها نفر از آن عبور می‌کنند و در روزهای تعطیل همیشه ترافیک است.

گردنه اسدآباد - همدان

این جاده بین شهرهای کرمانشاه و همدان قرار دارد و طول آن در حدود 200 کیلومتر است. این جاده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در روزهای برفی و بارانی بسیار لغزنده است. علت اصلی خطرناک بودن این جاده، استاندارد نبودن و مشکلات زیرساختی آن است. در گردنه اسدآباد همدان آمار تصادف بالا است و  متاسفانه عده زیادی جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب‌های جبران نشدنی می‌شوند.

جاده هراز

جاده هراز یکی دیگر از مسیرهای شمالی کشور است که در استان‌های تهران و مازندران قرار دارد. این جاده حدود 130 کیلومتر بوده ولی پیمودن آن دو تا سه ساعت زمان می‌برد. در ایام تعطیلات این زمان بیشتر هم می‌شود؛ چراکه پیچ و خم بسیار زیادی دارد. آمار تصادف در این جاده بسیار بالا است، البته اقدامات مختلفی برای کاهش این آمار انجام شده است اما باز هم به علت زیرساخت‌های غیراستاندارد، درصد زیادی از تصادفات کشور در جاده هراز رخ می‌دهند.

جاده اهر - هریس تبریز

راهی در استان آذربایجان شرقی که 140 کیلومتر ادامه دارد. این جاده راه ارتباطی تبریز با سایر شهرهای اطراف است اما به‌دلیل آمار تصادفات بالا به نام جاده مرگ آذربایجان شهرت دارد و جزو خطرناک ترین جاده های ایران است. جاده اهر از مناطق بسیار زیبایی عبور می‌کند و طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد. تلفات از سوانح جاده‌ای در این مسیر نیز به میزان قابل توجهی بالا است و بهتر است حین عبور از مرتب توقف کنید و بعد از رفع خستگی و لذت بردن از طبیعت به راهتان ادامه دهید.

جاده میانه - زنجان

از دیگر جاده‌های خطرناک کشورمان می‌توانیم به جاده میانه به زنجان اشاره کنیم. این جاده یکی از مسیرهای رسیدن به استان‌های شمال غربی بوده و میزان تردد در آن بسیار بالا است. قسمت‌های مختلفی از این جاده متأسفانه به‌خوبی ترمیم نشده‌اند و از شرایط مناسبی برخوردار نیستند. همین موضوع هم باعث شده تا در مواقع بارندگی جاده بسیار لغزنده شود و آمار تصادفات در آن بالا رود. رانندگی ایمن و با سرعت کم به شما کمک می‌کند تا به سلامت از این جاده عبور کنید.

جاده سبزوار - گناباد

همیشه تردد بالا و پیچ و خم‌ها باعث بروز تصادف نمی‌شوند. در برخی از جاده‌های خطرناک مثل سبزوار گناباد میزان تردد کم است که همین باعث سرعت بالای رانندگان و عدم کنترل مناسب اتومبیل می‌شود. این جاده 280 کیلومتر بوده و تماما از کویر می‌گذرد. به همین خاطر باعث خستگی و خواب‌آلودگی راننده و ایجاد حادثه می‌شود.

گردنه حیران

جاده گردنه حیران از استان‌های گیلان و اردبیل عبور می‌کند و یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. در اغلب روزهای سال این مسیر پوشیده از مه است و دید رانندگان به حداقل می‌رسد. همچنین در روزهای بارانی این مسیر بسیار لغزنده خواهد شد. پس حین عبور از آن باید با نهایت دقت رانندگی کرد.

جاده سیرجان بندرعباس

این جاده از مسیرهایی است که ماشین‌های سنگین و باری بسیار در آن رفت و آمد می‌کنند. به همین دلیل خطرهایی را برای ماشین‌های سواری به همراه دارد. جاده سیرجان بندرعباس اصلی‌ترین مسیر به سمت بندرعباس است و به دلیل وجود ماشین‌های سنگین و باری همواره پرتردد و با ترافیک بالا است. بیشترین دلیل تصادف در این جاده را سبقت‌های غیرمجاز می‌دانند.

جاده سلفچگان - قم

جاده سلفچگان-قم هم در بین خطرناک ترین جاده های ایران قرار می‌گیرد. این شهر با قم ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و متاسفانه پر از جاده‌های خطرناک است. این جاده به داشتن پیچ‌ها و چاله‌ها و فراز و نشیب‌های کوچک، اما غیرقابل پیش‌بینی معروف شده و اکثر تصادفات در آن، به این دلایل صورت می‌گیرند. همواره توصیه می‌شود که در این مسر، میزان احتیاط خود را چند برابر و از رانندگی در شب هم خودداری کنید.

جاده جنگل گلستان – بجنورد

یکی دیگر از راه‌های پر ترافیک و خطرناک که به خاطر مسدود شدن‌های پی در پی در صدر اخبار حوادث کشور قرار می‌گیرد، جاده جنگلی گلستان – بجنورد است. نرخ تصادف و مرگ متاسفانه در این محور زیاد است. از طرفی عرض جاده باریک است و از طرف ذیگر عبور و مرور ساکنین منطقه از میان جاده و بین ماشین‌های عبوری احتمال افتادن اتفاقات ناگوار را افزایش می‌دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پرحادثه ترین جاده های ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پرحادثه ترین جاده های ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.