زمان مطالعه: 2 دقیقه
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

اندیشه ایجاد «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد «UNDP» از سال 1350 شکل...

اندیشه ایجاد «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی» در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد «UNDP» از سال 1350 شکل گرفت. و تا سال 1352 که مرکز رسماً فعالیت خود را آغاز نمود. برای آشنایی با مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی این بخش آسمونی را مطالعه نمایید.

مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی
مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی



مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

وظیفه تحقیق و پژوهش در زمینه ساختمان و مسکن، توسط «دفتر مطالعات و معیارهای ساختمانی» وزارت مسکن و شهرسازی وقت به انجام می‌رسید. که در سال 1350، براساس توافقنامه بین وزارت مسکن و شهرسازی و UNDP این وظیفه به مرکز واگذار گردید. در سال 1352، پس از اتمام علمیات ساختمانی واحد اداری- مالی، آزمایشگاه‌های فیزیک و شیمی مصالح مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فعالیت‌های خود را رسماً آغاز نمود.

اساسنامه پیشنهادی مرکز در سال 1356، به تصویب مجلس رسید و از آن زمان مرکز دارای شخصیت سازمانی مستقل گردید و به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی به وظایف تعیین شده در اساسنامه مبادرت می‌ورزد.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به عنوان تنها سازمان رسمی و مسئول، وظیفه مهم و خطیر تحقیق و بررسی مسائل مربوط به ساخت و ساز را در کشور بر عهده داشته و اهداف و وظایفی با اساسنامه خود به شرح زیر در دستور کار دارد.

هدف از تأسیس مرکز عبارت است از، تدوین و اجرای برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در مورد ساختمان و مسکن به طور متمرکز به عنوان روشها و فنون مختلف و جدید ساخت و ساز، تهیه و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های کاربردی آنها، صدور گواهی فنی برای تولیدات مصالح، راهنمایی‌های لازم در اجرای برنامه‌های خانه‌سازی، تولیدات ساختمانی متناسب با احتیاجات کشور، با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و متقضیات محلی و صنعتی نمودن ساختمان در کشور.

road-housing-and-development
road-housing-and-development

این مرکز با بیش از 40 سال تجربه علمی و کار پژوهشی و آموزشی، در حال حاضربه عنوان یکی از مراکز علمی و پژوهشی شناخته شده در کشور از اعتبار خاصی برخوردار است. این مرکز از آغاز تاسیس تاکنون، موفق شده است با انتشار فرآیند و نتایج تحقیقات، همچنین تدوین و ارائه برنامه‌های آموزشی خود نقش فراگیر و تاثیر‌گذاری در برنامه‌های توسعه کشور در بخش ساختمان و مسکن ایفا نماید.

بر این اساس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان پایگاه ملی و متولی بخش پژوهش اطلاع‌رسانی ساخت و ساز در کشور همواره سعی و اهتمام خود را مصروف شناسائی مشکلات و تنگناهای این بخش نموده و در برنامه‌های مطالعاتی و به‌ویژه در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و کاربردی، در جهت ارتقای کیفیت افزایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی و تخصصی در حوزه ساختمان و مسکن تلاش کرده است. در حال حاضر این مرکز با بهر‌ه‌گیری از توان بالای مدیریتی و دانش تخصصی و کارشناسی، برخورداری از نیروهای متخصص و مجرب و امکانات پژوهشی و آزمایشگاه‌های مجهز، مجموعه‌ای توانمند و اثر‌گذار را گردآوری و فراهم آورده است که بدون شک در سطح منطقه و جهان قابل توجه است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.