زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ریورپلاته / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ریورپلاته ؛ نوار قرمز، مرغ ها...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ریورپلاته / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ریورپلاته ؛ نوار قرمز، مرغ ها و شیر

در سال 1984 زمانی که هوگو سانتی یی رئیس باشگاه ریورپلاته شد، مسابقه ای برگزار کرد تا لوگویی جدید برای باشگاه طراحی شود. تا آن زمان ، هواداران تیمهای رقیب به ریورپلاته، لقب Las Gallinas ( مرغ ها ) داده بودند و رئیس باشگاه تلاش می کرد تا این لقب را از ذهن رقبا پاک سازد. آسمونی ، در مسابقه طراحی نماد، کولای هنرمند آرژانتینی برنده شد و به سرعت طرح او در همه لباس ها – حتی لباس های تمرین ریور - قرار گرفت ؛ این نماد یک شیر بود که لباس ریور را به تن داشت و سرش را از استادیوم مونیومنتال ریورپلاته بیرون آورده بود. این نماد پنج سال استفاده شد اما هرگز نتوانست لقب « مرغ ها » را از یاد ببره. وقتی سانتی یی از ریاست باشگاه کنار رفت، این لوگو هم با او رفت و دیگر کسی شیر و استادیوم مونیومنتال را روی لباس ریورپلاته ندید. اما پیش از این که چنین طرحی برای لوگوی ریورپلاته در نظر گرفته شود ، فقط سه رنگ سفید ، قرمز و سیاه در لوگوی تیم استفاده شده بود.

riverplate-logo-during-time
riverplate-logo-during-time

وقتی در روز 25 می 1901 از ترکیب نفرات دو تیم « سانتا روسا » و « لا روسالس » تیم ریورپلاته تشکیل شد ، پیراهن سفید و شورت مشکی به تن می کرد. در سال 1904 یک نوار مورب قرمز به لباس تیم اضافه شد تا لباس ریور با پیراهن باشگاه « ویا دوه تو » که مشابه آنها بود ، تفاوت پیدا کند. ایده طرح نوار مورب بر روی لباس سفید ، از یک کارناوال گرفته شد و هرچند طی سالهای 1909 تا 1932 رنگهای قرمز و سفید به شکل راه راه عمودی روی لباس استفاده شدند، اما از سال 1932 باز هم نوار مورب  به پیراهن ریورپلاته برگشت. نخستین لوگوی باشگاه هم یک دایره سفید بود که حروف C، A، R و P در آن نوشته شده بودند. حروفی که مخفف عبارت « کلوب اتلتیکو ریور پلاته » بودند. در سال 1941 دایره از لوگو حذف شد اما این چهار حرف بدون هیچ تغییری باقی ماندند. آسمونی ، شش سال بعد ، حروف به رنگ سیاه درآمدند و در سپری قرار گرفتند که داخل آن سفید بود و یک نوار مورب قرمز در آن به چشم می خورد. سیاه ، رنگ شورت تیم بود و به این ترتیب سه رنگ تشکیل دهنده لباس تیم ، در لوگو به کار رفتند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر

پس از آن ، تمامی تغییرات در نماد، جزئی بود. در سال 1969 نوار قرمز کمی نازک تر شد و دایره داخل سپر بزرگ تر. سه دهه بعد در سال 1993، سپر داخل سپری بزرگ تر قرار گرفت و اندکی بعد در سال 1998 چهار حرف داخل نماد، ضخیم تر شدند. در آخرین نماد باشگاه که در سال 2006 طراحی شد، رنگ قرمز کمی تیره تر شد. اما اصل نماد دست نخورده باقی ماند. استفاده از این طرح ثابت و این رنگها در پیراهن و لوگوی تیم سبب شده که ریورپلاته علاوه بر داشتن لقب مرغ ها، با عنوان La Banda هم شناخته شود. عبارتی که یادآور نوار مورب روی لباس این تیم است.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ریورپلاته ، نوار قرمز ، مرغ ها و شیر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.