زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی

آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی

آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعیریو آوه؛ کشتی قرمز و زرد و امواج...

آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی/ اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ریو آوه؛ کشتی قرمز و زرد و امواج سبز و سفید

آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی
آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی

در قسمت شمالی پرتغال و در ساحل اقیانوس اطلس، شهری به نام « ویلا دُ کُنده » قرار دارد. معنای این منطقه « شهرت کُنت ها » است و آن چه باعث شهرت این شهر شده است، رودخانه آوِه ( به زبان پرتغالی Rio Ave ) است که بعد از سرازیر شدن از کوهستان های کابرِیرا و عبور از مناطق مینیو، گیمارش، ویزلا، سانتو تیرسو و تروفا، سرانجام در ویلا دُ کُنده به اقیانوس اطلس ریخته می شود. رودخانه آوِه در همه چیز شهر ویلا دُ کُنده تاثیر گذاشته است. حتی در نام تنها نماینده این شهر در لیگ فوتبال پرتغال. در سال 1939 بود که تیم فوتبال این شهر تأسیس شد و نام آن را « ریو آوه . اف. سی » گذاشتند. نامی که تا امروز بدون هیچ تغییری روی تیم باقی مانده است. تیم ریو آوه برای انتخاب رنگ پیراهن و نماد خودش نیاز به کارهای پیچیده و دشواری نداشت و فقط کافی بود که از نماد شهر « ویلا دُ کُنده» کمک بگیرد. نماد شهر یک سپر است که در بالای آن، تصویر قلعه ای قرون وسطایی با پنج برج دیده بانی به چشم می خورد. در اطراف سپر هم نواری گسترده شده که اسم شهر روی نوار جای گرفته است.

rio-ave
rio-ave

اما در داخل سپر، یک کشتی سرخ دیده می شود که بادبانها و پرچمی زرد دارد؛ دو رنگی که رنگ های پرچم شهر را تشکیل می دهند. در پشت کشتی، آسمان سیاه خودنمایی می کند و امواج دریا هم به صورت نوارهایی سبز و سفید، بخش پایین سپر را به خود اختصاص داده اند. برای کشوری که زمانی با کشتی های بادبانی های خودش در اقیانوس های اطلس و هند و قاره های آمریکا، آفریقا و آسیا قدرتی شکست ناپذیر بود، استفاده از نمادهای آن دوران- مثل کشتی های بادبانی- امری کاملا طبیعی است. تیم ریو آوه هم رنگ های سبز و سفید را در لباس خود به کار برد و علت پوشیدن پیراهن راه راه سبز و سفید توسط این تیم، همان امواجی است که در لوگوی شهر به همین رنگها مشاهده می شود.

آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی
آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی

در لوگوی باشگاه هم می توان یک توپ فوتبال قدیمی و نارنجی رنگ را دید که قلعه نماد شهر در بالای آن جای گرفتند و سپر نماد شهر هم در مرکز توپ به چشم می خورد. تنها تفاوتی که بین لوگوی شهر و لوگوی تیم فوتبال وجود دارد،این مسأله است که خبری از نام شهر در زیر سپر نیست و به جای آن، چهار حرف R.A.F.C دیده می شوند. حروفی که علامت اختصاری عبارت ریو آوه فوتبول کلوبه ( Rio Ave Futebol Clube ) هستند. حتی رنگ نارنجی که در توپِ استفاده شده در لوگوی باشگاه هم به کار رفته، در لباس تیم فراموش نشده و پیراهن سوم باشگاه نارنجی است تا تمام علامت های شهر و باشگاه در پیراهن ریو آوه مشاهده شود. تیمی راه راه پوش با نماد کشتی و دریا و همنام با رودخانه ای که هویت شهر ویلا دُ کُنده مدیون آن است.

نظر خود را درباره «آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با ریو آوه ، تیم جدید مهدی طارمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.