زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر

نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر

نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم امسال جشنواره جهاني فيلم...

نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر
نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر

نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر

اختصاصی آسمونی نقد از لاله عالم

امسال جشنواره جهانی فیلم فجر را با دیدن فیلم رضا از ایران شروع کردم . این فیلم اولین اثر علیرضا معتمدی به عنوان کارگردان است و به عنوان کار اول نه تنها قابل قبول است بلکه از برخی فیلم های دوم و سوم نیز قوی تر عمل کرده است.فیلم داستان سرگشتگی ادم هاست. ادم های بلاتکلیفی که تکلیف خود را با خود مشخص نکرده اند و همین باعث می شود تا دیگران هم تکلیف خود را با انها ندانند.

reza-movie-in-fajr-film-festival
reza-movie-in-fajr-film-festival

از منظر روانشناسی، فیلم رضا داستان بدفرجام به دام افتادن شخصیت های وابسته در دام شخصیت های پیچیده ای است که گاها می توانند دارای اختلال شخصیت های خود شیفته، ضداجتماعی یا مرزی باشند. و در دوری باطل خود شخصیت وابسته نیز می تواند صدمات روحی و أساسی به دیگر افراد بزند. شخصیت وابسته رضا با بازی علیرضا معتمدی درگیر شخصیت سرگشته و دارای اختلال شخصیتی فاطی با بازی سحردولتشاهی است. او تقریبا بدون وجود این شخصیت ،افسرده، ناامید و رو به زوال است اما خود برای دیگران دردسرهای جدی درست می کند، به عنوان مثال صحنه ای که ویولت ، دختری که خواسته یا ناخواسته از سوی رضا به بازی گرفته شده، به در خانه رضا می اید و فحاشی می کند.فیلمنامه ، خوب و جذاب است . بازیگران خوب بازی می کنند خصوصا خود بازیگر نقش اصلی که توانسته هم نقش را خوب بازی کند و هم به کارگردانی برسد، گرچه در قسمت هایی ، کاستی هایی نیز دیده می شود. مثل صحنه ای که رضا از میان باغ شکوفه ها عبور می کند و در صحنه های بعدی، بته های اتشین چهارشنبه سوری دیده می شود. همچنین یک ایراد منطقی به فیلمنامه وارد است. رضا چه نکته مثبتی در فاطی دیده است که اینگونه شیفته و شیداست، به عنوان مثال در صحنه ای می بینیم که رضا می گوید فاطی در نقطه ای از زندگی من ایستاده که نمی توانم به او نه بگویم . اما عملا در فیلم صفت مثبتی از این شخصیت دیده نمی شود. بهرحال هر چقدر رضا ضعف شخصیتی داشته باشد باید دلیل این شیدایی و شوریدگی در فیلم مشخص باشداما در کل رضا فیلم خوش ساختی است و قدرت جذب تماشاگر را دارد و می تواند پرسش وجواب سوال خیلی ها باشد. به زعم نگارنده فیلم رضا در سی و ششمین جشنواره جهانی فجر، فیلم خوبی ارزیابی می شود.

منبع : اختصاصی آسمونی نقد و بررسی لاله عالم

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم رضا در جشنواره جهانی فیلم فجر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.