مطالعه: 1 دقیقه
رضا قرایی

رضا قرایی

رضا قرایی (متولد 1359)، پاورلیفتینگ کار ایرانی است. او تا کنون چهار بار (1383، 1386، 1387 و 1389) در مسابقات مردان آهنین شرکت نموده‌ است و سه بار (1383، 1386 و 1387) قهرمان این مسابقات شده‌ است.
نام و نام خانوادگی رضا قرایی
تاریخ تولد 26 اردیبهشت 1359
قد
1.88 متر
شغل پاورلیفتینگ کار

درباره رضا قرایی

رضا قرایی (متولد 1359)، پاورلیفتینگ کار ایرانی است. او تا کنون چهار بار (1383، 1386، 1387 و 1389) در مسابقات مردان آهنین شرکت نموده‌ است و سه بار (1383، 1386 و 1387) قهرمان این مسابقات شده‌ است. رضا همچنین در مسابقات بین‌المللی مختلفی به عنوان نماینده کشور ایران حضور داشته‌ است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات قوی‌ترین مردان جهان سال 2006 اشاره کرد که در آن مسابقات به مقام هجدهم دست پیدا کرد.

وی در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان در سال ۲۰۰۶ در اولین گروه مقدماتی با ماریوش پوجانوفسکی، دان پوپ، آریلد هاگن و ینسن پائولین به رقابت پرداخت؛ و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه چهارم گروه و مقام هجدهمی جهان به کار خود خاتمه داد.

قتل به خاطر سه میلیون تومان

ماجرا به خاطر بدهی سه میلیونی فردی به حمید قرایی (برادر امیر قرایی) بود. گفته می‌شود که در نهایت، این بدهی در 7 اردیبهشت 1390 به درگیری و دعوا کشیده شد و در میانه دعوا، امیر قرایی با قمه به فردی حمله‌ور شد. در این درگیری، یکی از طرفین مقابل دعوا به دلیل قطع شریان اصلی دستش، به کما رفت. او پس از چند ساعت دچار مرگ مغزی شد و بعد از چند روز با اهدای اعضایش دار فانی را وداع گفت.

شایعه اعدام رضا قرایی

خبرنگار واحد مرکزی خبر ،حسن شمشادی، با انتشار تصویر لحظه اعدام رضا قرایی قوی‌ترین مرد ایران در دوره‌های گذشته مسابقات این رشته، نوشت:

رضا قرایی، قویترین مرد ایران درسال 86 و 88 وقهرمان آسیا، که اردیبهشت 90 ، [که] در نزاع خیابانی یک نفر را با شمشیر سامورایی به قتل رساند و دست یک نفر دیگر را قطع کرده بود، بامداد دیروز اعدام شد.

تکذیب خبر اعدام رضا قرایی

او ساعتی بعد، با انتشار توضیح زیر و ضمن عذرخواهی، پست قبلی خود را تکذیب کرد:

چند ساعت پیش دوستان محترم و قابل وثوقی این خبر ر با همین عکس‌ها، در گروهی از خبرنگاران، منتشر کردند:

“رضاقرایی قوی‌ترین مرد ایران درسال 86 و 88 و قهرمان آسیا، که اردیبهشت 90، در نزاع خیابانی یک نفر را با شمشیر سامورایی به قتل رساند و دست یک نفر دیگر را قطع کرده بود، بامداد دیروز اعدام شد”

من هم به استناد همان منبع، خبرش را منتشر کردم. با زیر سوال رفتن اصل خبر و عکس‌های مرتبط و سکوت منبع خبر اصلی ارسال‌کننده خبر، مطلب قبل را حذف کردم.

با عرض پوزش به خاطر اشتباه پیش آمده از طرف منبع خبر و اینجانب و با احترام به همه شما بزرگواران و دوستان و همراهان.

تصاویر رضا قرایی

رضا قرایی در مردان آهنین
رضا قرایی در مردان آهنین
رضا قرایی
رضا قرایی
نظر خود را درباره «رضا قرایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رضا قرایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.