زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهی به فیلم جانان

نگاهی به فیلم جانان

"جانان "با نریشن های تقریبا کار راه اندازی که روی تصاویر زیبایی گفته شد، شروع می شود. نریشنی که شمایی کلی از اوضاع و احوال کاراکتر اصلی به ما ارائه می دهد.

اختصاصی آسمونی نوشته چکاوک شیرازی

خوشا شیراز و وضع بی مثالش

"جانان "با نریشن های تقریبا کار راه اندازی که روی تصاویر زیبایی گفته شد، شروع می شود. نریشنی که شمایی کلی از اوضاع و احوال کاراکتر اصلی به ما ارائه می دهد. در طول فیلم هم برخلاف اکثر فیلم ها که به جنبه ی توریستی شهرها بیشتر از متن و داستان می پردازند، این بار از نماهای چشم‌نواز شهر برای پیشبرد داستان استفاده شده بود. هر چند که داستان به قول معمارها فوندانسیون محکمی نداشت و اکثر اتفاقات نه بر رابطه ی علت و معلولی بلکه کاملا اتفاقی، پیش می آمد، اما در کل توانسته بود مخاطب را با خود همراه کند.

نگاهی به فیلم جانان
نگاهی به فیلم جانان

سوای سوالاتی از این دست که چرا وقتی پیمان ( امین حیایی) با دلهره و اضطراب به دنبال مادربزرگش ( پروانه معصومی) راه می افتد و به شیراز می آید، چطور فرصت کرده چند دست لباس با خود همراه کند که در هر موقعیتی لباس عوض میکند؟ شاید این سوال نوعی مته به خشخاش گذاشتن از طرف مخاطب باشد اما همیشه این جزییات است که کل خوب می سازد. البته سوالهای بزرگتر و بی جوابی هم بود مثل اینکه در این همه سال چرا هیچ‌ اقدامی از طرف علی آیرم( چنگیز وثوقی) برای پیدا کردن همسرش صورت نگرفته بود؟ او که به قول خودش ایلیاتی و خوش غیرت به حساب می آید پس حداقل باید  برای به دست آوردن همسرش  کوشش کرد؟

یا نکته ی مهم اما ظاهرا جزیی دیگر اینکه، ادبیات نامه ی مکشوفه، ربطی به ادبیات پنجاه یا شصت سال پیش ندارد، و مختص دوره ی قاجار است، وقتی نامه خوانده می شد انتظارم این بود که حداقل مربوط به صد سال پیش باشد اما وقتی متوجه شدم که فقط شصت سال از تاریخ نوشتنش می گذرد با خود گفتم چرا کمترین توجهی به این جزییات مهم نمی شود؟

review-to-the-janan-movie
review-to-the-janan-movie

ضمن اینکه بازیگر نقش جانان، بازیگر حرفه ای نبود، البته نه از آن دست نابازیگرها که استعداد مسلمند، بلکه به معنای واقعی کلمه، بد بازی میکرد و بازی اش در مقابل بازیگران حرفه ای مجموعه کاملا توی ذوق می زد و سماجت و جسارتش به جای جذاب تر کردن کاراکتر، باعث دافعه شده بود، هر چند که عدم توجه به شخصیت پردازی هم به این مشکل دامن می زد.

در کل فیلم عامه پسند و نقلی و جمع و جوری بود که حداقل میتوان گفت وقتمان را برای دیدنش هدر نداده ایم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم جانان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم جانان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.