زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد و بررسی فیلم ستاره بازی

نقد و بررسی فیلم ستاره بازی

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به عنوان ویترین سینمایی ایران محسوب می‌شود مانند سی و هشت دوره پیش از خود از دوازدهم بهمن ماه آغاز به کار کرده است.

اختصاصی آسمونی نقد از نجیبه نعمتی

 

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به عنوان ویترین سینمایی ایران محسوب می‌شود مانند سی و هشت دوره پیش از خود از دوازدهم بهمن ماه آغاز به کار کرده است. جشنواره ای که در شرایط کرونایی برگزار می‌شود. 

یکی از فیلم هایی که در روز اول جشنواره به نمایش در آمد فیلم "ستاره بازی" است. 

فیلم "ستاره بازی" به نویسندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی؛ تهیه کنندگی علی سرتیپی ساخته شده و محصول مشترک ایران و کانادا می‌باشد. 

در فیلم فوق بازیگرانی همچون: فرهاد اصلانی، ملیسا ذاکری، مارشال منش، هستی جوادی و با حضور مایکل مدسن، علی مصفا و شبنم مقدمی و...در آن ایفای نقش دارند.

نقد و بررسی فیلم ستاره بازی
نقد و بررسی فیلم ستاره بازی

فیلم روایت گر یک داستان واقعی است. داستان دختر جوانی به نام «صبا کیانی». صبا کیانی از پنج سالگی با برنده شدن بلیت لاتاری به اتفاق مادر( شبنم مقدمی) و پدرش ( فرهاد اصلانی) به آمریکا مهاجرت می‌کنند. چشم راست او به دلیل تومور، تخلیه شده و از چشم مصنوعی استفاده می‌کند.  

ماجرای فیلم از شب بیست و نهم نوامبر و جشن هالووین آغاز می‌شود زمانی که "صبا" با ماشینش با یک دوچرخه سوار تصادف می‌کند و از آنجاکه او اجازه رانندگی در شب را ندارد( محرومیت از چشم راست) او از صحنه حادثه می‌گریزد. "کایلا" دوست صبا که او نیز معتاد است با اوردوز به زندگی خود خاتمه می‌دهد. پدر سعی در آن دارد که زندگی صبا را به روال عادی برگرداند، اعتیادش را ترک کند.صبا خود نیز از نحوه زندگی اش راضی نیست و سعی دارد اوضاع زندگی اش را سر و سامان دهد. برای این کار به روانشناس خود( علی مصفا) مراجعه می‌کند. 

فیلم ستاره بازی اعتیاد جوانان و به خصوص اعتیاد دختران را موضوع محوری خود قرار داده است؛ اما موضوعات دیگری همچون بحران هویت، مهاجرت و عواقب آن، سراب زندگی غربی و...نیز در آن مستور می‌باشد. 

review-of-the-movie-star-game
review-of-the-movie-star-game

فیلم در بیشتر صحنه های خود به  سبک و سیاق زندگی غربی اشاره دارد. به طور کلی  اعتیاد جوانان و اوردوز مشکل بسیاری از  کشورها است. فیلم دچار سردرگمی در قصه است. قصه مشخصی ندارد. هر چند روایت‌گر یک داستان واقعی است؛ اما در پرداخت ضعیف عمل می‌کند. استفاده از بازیگرانی همچون مارشال منش، مایکل سورن مدسن و...تاثیری در روند روایت پردازی فیلم ندارد. 

فیلم شباهت زیادی به فیلم دختر ( رضا میرکریمی) دارد. در این فیلم نیز فرهاد اصلانی مانند فیلم دختر به دنبال دختر خود؛ آواره است. منتهی در فیلم دختر، او دخترش را در کشور می‌یابد و در فیلم ستاره بازی در کشور آمریکا در به در به دنبال دخترش می‌باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد و بررسی فیلم ستاره بازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد و بررسی فیلم ستاره بازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.