زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به سریال برج های مالوری

نگاهی به سریال برج های مالوری

در زمانی که کودکان ونوجوانان به دلیل شرایطی که پاندمی کرونا و قرنطینه بوجود آورده و آنها را مجبور كرده  تا در خانه  بمانند

اختصاصی آسمونی نوشته نجیبه نعمتی

«زنان از ساختن آینده‌ای جدید ترس ندارند» 

در زمانی که کودکان ونوجوانان به دلیل شرایطی که پاندمی کرونا و قرنطینه بوجود آورده و آنها را مجبور کرده  تا در خانه  بمانند و مدارس  آنلاین برگزار می‌شود و همچنین در زمانه‌ای که آنها دوست دارند در محیط‌هایی همچون tik tok  و likee به دیدن و اشاعه ویدئو مشغول باشند، ساخت سریالی نوستالژیک مربوط به سال‌های بعد از اتمام جنگ جهانی دوم یک ریسک محسوب می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد ریسکی است که به موقعیت عالی بدل شده و مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرده است. 

سریال برج‌های مالوری( Malory Towers)، سریالی خانوادگی و به کارگردانی «بروس مک دانلدز»، محصول مشترک انگلستان و کانادا است که پخش آن از سال 2020 درانگلستان و‌ کانادا آغاز شده است. سریال اقتباسی است از مجموعه کتابهایی با همین عنوان نوشته Enid Blyton  که بین سالهای 1946 و 1951 منتشر شده و از استقبال خوبی برخوردار بوده است. نویسنده ،ایده نگارش کتاب فوق را بر اساس ماجراهای دخترش در یک مدرسه شبانه گرفته است. 

نگاهی به سریال برج های مالوری
نگاهی به سریال برج های مالوری

سریال سیزده قسمتی فوق در خصوص یک مدرسه شبانه روزی دخترانه می‌باشد. مدرسه‌ در حقیقت یک قلعه بر فراز تپه‌ای است  و زمان وقوع آن نیز بعد از جنگ جهانی دوم می‌باشد. شخصیت اصلی سریال، دختری  دوازده ساله به نام “دارل ریورز” Ella Bright » است، خروج او از خانه، قطاری به مقصد مدرسه، ورودش به مدرسه  و اتفاقاتی که برای او می‌افتد کلیت سریال را تشکیل می‌دهد. در روند ماجراهای دارل متوجه می‌شویم که  او به تازگی از مدرسه دخترانه دیگری اخراج شده و تنها شانس او اقامت و خو گرفتن با محیط این مدرسه شبانه روزی است. او مصصم است بر خلاف گذشته و سوابقش در مدرسه قبلی عمل کند و بتواند عصبانیت و خشم خود را کنترل کند؛ اما موفقیت در این کار و خویشتن داری کار را برای او و سایر دوستانش سخت می‌کند. "دارل "موفق می‌شود دوستان خوبی پیدا کند؛ اما وجود دختری به نام "گووالین  "کار را بر او سخت تر از آنچه می‌اندیشد، می‌کند. گووالین برخلاف ظاهر زیبا و دوستانه اش طینت بد وجاه طلبانه‌ای دارد و او را به رقیب "دارل" مبدل می‌کند. روحیات او کاملا با شخصیت "دارل "در تضاد است. گووالین دختری است که سعی می‌کند برتری خود را به سایر دختران با کینه ورزی، عناد و ایجاد تفرقه نشان دهد. در تلاش برای جلب رضایت سایرین اتفاقات و ماجراهایی را رقم می‌زند که مخاطبان را درگیر ماجرا کند.  

چیزی که این سریال را از سایر سریال های نوجوانانه متمایز می‌سازد، استفاده از تیپ و قیافه‌های متفاوت است. دخترانی معمولی همچون؛ درشت هیکل، سیاه پوست و دخترانی که صورتشان مشکلات زیبایی دارد در این سریال شخصیت های مهم سریال را تشکیل می‌دهند. این مسئله بر تنوع و حس بهتر از تماشای این سریال را به همراه خود دارد. 

تمرکز سریال تنها بر ماجراهای دختران آن نیست بلکه مشکلات تحصیلی و یادگیری را نیز به مخاطبان بزرگسال گوشزد می‌کند. "دارل "قهرمان اصلی آشفتگی خواندن یا کوری یادگیری دارد. مشکل تحصیلی او توسط یکی از کمک مربیان دلسوز مدرسه کشف می‌شود و او نقطه ضعفش را شناخته و سعی می‌کند با تلاش و سعی بیشتر بر این مشکل فائق آید. دارل علاوه بر آن اعتقاد دارد که هر کاری که پسران می‌توانند بکنند دختران نیز توانایی انجام آن را دارند. او با روحیه جنگجو و مبارزش، روابط عمومی بالا و...سعی می‌کند دوران تحصیلش را در این شبانه روزی به روزهای خاطره انگیز بدل کند. او موفق می‌شود با این خصوصیات دوستان زیادی را به دور خود جمع می‌کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به سریال برج های مالوری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به سریال برج های مالوری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.