زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با خبرگزاری رویترز

آشنایی با خبرگزاری رویترز

رویترز یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی و زیرمجموعهٔ شرکت تامسون رویترز است. دفتر مرکزی رویترز در لندن...

رویترز یک خبرگزاری بین‌المللی بریتانیایی و زیرمجموعهٔ شرکت تامسون رویترز است. دفتر مرکزی رویترز در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. برای آشنایی با خبرگزاری رویترز این بخش آسمونی را مطالعه نمایید.

آشنایی با خبرگزاری رویترز
آشنایی با خبرگزاری رویترز



آشنایی با خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز در سال 1851 زمانی که پاول یولیوس رویتر شروع به ارسال خبرهای بازار سهام بین لندن و پاریس کرد بنیان نهاده شد.

رویترز در 17 آوریل 2008 با شرکت کانادایی تامسون کورپوریشن ادغام شد و شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) بنیان نهاده شد. رویترز به 20 زبان در 94 کشور فعالیت می‌کند و بیش از 2500 خبرنگار دارد. این خبرگزاری تا پیش از ترکیب تامسون رویترز 2 دفتر منطقه‌ای در نیویورک و سنگاپور داشت. ارزش این شرکت در سال 2010، 13٫1 میلیارد دلار برآورد گردیده‌است. بنیاد رویترز از 3 بخش حقوقی، خدمات کمک رسانی و خدمات رسانه‌ای تشکیل گردیده‌است. که در بخش رسانه‌ای به آمورش خبرنگاری عمومی می‌پردازد.

مالکیت و اداره خبرگزاری رویترز

درحال حاضر به عنوان یک شرکت زیر مجموعه‌ای از شرکت هولدینگ تامسون رویترز است. تامسون رویترز یک شرکت سهامی عام است. مدیر عامل شرکت تامسون رویترز، تام گلوکر است که مدیر عامل سابق رویترز بوده و هیئت مدیره تامسون رویترز متشکل از 14 نفر است. مدیران اجرایی آن با مدیر عامل 5 نفر هستند



  • یک شرکت با عنوان شرکت سهامی بنیانگذارن نیز وحود دارد که وظیفهٔ آن جلوگیری از در اختیار گرفتن بیش از 15 درصد سهام توسط یک فرد یا گروه می‌باشد و برای اینکار دارای رای طلایی است. اعضای این شرکت نباید از 14 نفر کمتر و از 18 نفر بیشتر باشد و حداقل 2بار در سال جلسه خواهند داشت.

reuters
reuters

تعطیلی دفتر خبرگزاری رویترز در ایران

اواسط فروردین سال 1391، دولت ایران مجوز مطبوعاتی دفتر رویترز را در تهران به حال تعلیق درآورد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که رویترز گزارشی تصویری با عنوان "هزاران زن نینجا به عنوان آدمکش در ایران آموزش می‌بینند" از رزمی‌کاران زن ایرانی منتشر کرد که البته پس از اعتراض‌های ایران و بانوان رزمی‌کار مورد اشاره خبرگزاری رویترز عنوان گزارش خود را به "سه هزار زن نینجا در ایران آموزش می‌بینند." تغییر داد که نتیجه بخش نبود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران طی تماسی با دفتر رویترز از 11 نفر از کارکنان دفتر رویترز در تهران خواست کارت‌های مطبوعاتی خودشان را تحویل دهند.

فعالیت مجدد دفتر خبرگزاری رویترز در تهران

معاون وزیر ارشاد اعلام کرد که مجوز خبرگزاری رویترز در تهران از حالت تعلیق خارج و این خبرگزاری می‌تواند فعالیت خود را مجدداً آغاز کند. مجوز این خبرگزاری پس از انتشار گزارشی درباره زنان رزمی‌کار ایران به حالت تعلیق درآمد.

دیدگاه‎ها در مورد خبرگزاری رویترز

محمدجواد ظریف در 3 تیر 1397 گفت:

رویترز روزانه 50 خبر دروغ درباره اقتصاد ایران منتشر می‌کند. این خط اخبار منفی علیه ایران، با هزینه سرسام‌آور یکی از کشور‌های همسایه ما دنبال می‌شود. بنا به نظر بسیاری، منظور او از این کشور همسایه، پادشاهی عربستان بوده است.

محصولات خبرگزاری رویترز

رویترز در وبگاه رسمی خود، فهرست الفبایی ای از محصولات رویترز را ارائه کرده‌است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با خبرگزاری رویترز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با خبرگزاری رویترز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.