زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه

درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه

ورم شبکیه چشم یکی از بیماری های رایجی است که به خصوص در بین افراد دیابتی به وفور دیده می شود. شبکیه داخلی...
درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه
درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه

ورم شبکیه چشم یکی از بیماری های رایجی است که به خصوص در بین افراد دیابتی به وفور دیده می شود. شبکیه داخلی ترین لایه ای است که در چشم وجود دارد و بسیار نازک است؛ اما 75 درصد مساحت کره چشم توسط این لایه پوشیده شده است. عصب های بینایی در این لایه قرار دارند و در صورتی که این لایه آسیب ببیند بینایی به خطر می افتد و تا حد نابینایی ممکن است پیش رود. ورم شبکیه چشم از بیماری هایی است که دلایل مختلف ایجاد می شود و در صورتی که به موقع درمان نشود، مشکلاتی مانند پارگی شبکیه و نابینایی غیر قابل برگشت را به دنبال خواهد داشت. درمان این بیماری از روش های مختلفی از جمله تزریق داخل چشم انجام می گیرد.

علائم و دلیل ورم شبکیه چشم

شبکیه چشم به دلایل مختلف ممکن است اتفاق بیافتد. بیماری هایی مانند دژنراسیون ماکولا ممکن است ورم شبکیه را به دنبال داشته باشد. همچنین اگر عروق شبکیه دچار انسداد شوند این بیماری به وجود می آید. دلایل دیگر مانند بیماری های آب مروارید، گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی و ... می توانند علت ورم شبکیه چشم باشند. تجمع بیش از حد آب در ماکولا شبکیه بر اثر این بیماری ها می تواند ضخامت شبکیه را افزایش دهد و عملکرد طبیعی بینایی را دچار مشکل می کند.

علائم اولیه که نشان دهنده ورم شبکیه است، تاری دید است که به مرور افزایش می یابد و اگر درمان نشود ممکن است فرد بینایی خود را هم از دست بدهد. با توجه به این که تاری دید به دلایل متعددی به وجود می آید، باید این مشکل توسط پزشک فوق تخصص چشم بررسی شود تا در صورت ورم شبکیه چشم درمان های لازم مانند تزریق داخل چشم روی آن انجام شود.

درمان ورم شبکیه چشم

تشخیص بیماری توسط پزشک فوق تخصص چشم صورت می گیرد. این کار به کمک دستگاه های مخصوص با عکسبرداری از داخل چشم و بخش شبکیه انجام می شود و بیماری تشخیص داده می شود. با توجه به این که بیماری تا چه اندازه پیشرفت کرده باشد و علت ایجاد کننده ی آن چه عواملی باشند، درمان های متفاوتی نیز وجود دارد. درمان هایی مانند استفاده از لیزر، تجویز قطره های درون چشمی، تزریق داخل چشم و در صورت مقاومت در برابر این درمان ها، جراحی شبکیه صورت می گیرد.

با توجه به این که شبکیه چشم بخش بسیار حساسی است، بهتر است در صورتی که احتمال وجود بیماری در این ناحیه وجود دارد هر چه سریع تر به پزشک خبره در این زمینه مراجعه کنید و درمان را شروع کنید.

دکتر محمد باقر رجبی دارای سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه بیماری های مربوط به شبکیه چشم هستند و با بررسی های کامل به کمک دستگاه های پیشرفته و روز دنیا درمان های لازم را بر روی بیماری ورم شبکیه چشم انجام می دهند.

درمان ورم شبکیه چشم با تزریق داخل چشم

retinclinic
retinclinic

 دکتر محمد باقر رجبی فوق تخصص شبکیه چشم می باشند و با درمان های روز دنیا در زمینه ی بیماری ورم شبکیه آشنا هستند. تزریق داخل چشم روشی حساس است که توسط پزشک و با در نظر گرفتن شرایط بیمار انجام می شود. با توجه به این که داروی مورد نیاز برای درمان ورم شبکیه چشم به صورت مستقیم در روش تزریق داخل چشم به شبکیه می رسد، اثر بسیار بهینه تری دارد. از این رو روشی بسیار مؤثر است.

با توجه به این که شبکیه چشم بخش بسیار حساسی از چشم است، ممکن است هر پزشکی قادر به انجام این تزریقات نباشد. دکتر محمد باقر رجبی با توجه به سابقه ای که در این زمینه دارند، با مهارت کامل درمان ورم شبکیه چشم را به کمک روش تزریق داخل چشمی به انجام می رسانند و از نابینایی بیمار جلوگیری می کنند.

در این روش درمان سریع تر و مؤثرتر انجام می گیرد و نیازی به جراحی شبکیه وجود ندارد.

دریافت نوبت فوق تخصص شبکیه برای درمان ورم شبکیه چشم

جهت درمان بیماری های ذکر شده با توجه به اهمیت چشم حتماً باید به فوق تخصص شبکیه مراجعه نمایید. دکتر محمد باقر رجبی فوق تخصص شبکیه و لیزر در تهران می باشند.

آدرس مطب: تهران، میدان ونک، ابتدای بزرگراه حقانی، نرسیده به گاندی جنوبی، پلاک 72، ساختمان پزشکان 72 ونک، طبقه چهارم، واحد 402

شماره تماس: 02188201656

نظر خود را درباره «درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره درمان ورم شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.