زمان مطالعه: 1 دقیقه
سریال رستاخیز تفنگ ها

سریال رستاخیز تفنگ ها

فیلم رستاخیز تفنگ ها روایتگر قیام جوانانی است که تحت اشغال نیروهای استعمارگر هستند و قیام شان کل بلاد شام را در برمی گیرد.

مجموعه رستاخیز تفنگها به کارگردانی عمار رضوان و تهیه کنندگی بلال زعرور، محصول سال 1392 تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه 1920 است.

  • ژانر: تاریخی-مذهبی
  • زبان اصلی: عربی
  • کارگردان: عمار رضوان
  • سال تولید: 1392 
  • تعداد قسمت ها: 31 قسمت
  • مدت زمان: 40 دقیقه

سریال «رستاخیز تفنگ ها» محصول کشور لبنان، تامین برنامه شبکه دو در 31 قسمت برای پخش از شنبه تا چهارشنبه در ایام ماه مبارک رمضان در ساعت 8:15 صبح نمایش داده می شود. این فیلم قبلا در رمضان 1396 هم هرشب پخش میشد. آسمونی در این بخش به معرفی سریال رستاخیز تفنگ ها و بازیگران و داستان آن می پردازد. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

سریال رستاخیز تفنگ ها
سریال رستاخیز تفنگ ها

داستان سریال رستاخیز تفنگ ها

داستان این سریال تلویزیونی روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی بنام (المالکیه) در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا میکند.
این مجموعه روایت‌گر مقاومت و قیام مجموعه‌ای از جوانان روستایی به نام «المالکیه» در جبل عامل است که تحت اشغال نیروهای استعمارگر هستند و قیام‌شان کل بلاد شام را در برمی‌گیرد.
این روستای اشغالی نقطه‌ای محوری برای ارتباط شخصیت‌های انقلابی، علمی و نظامی از جنوب لبنان و دیگر مکان‌هاست که از آنجا دیگر تحولات این سریال و خط آن دنبال می‌شود.
خط اصلی این سریال بر محوریت اوضاع جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جبل عامل و بروز طرح صهیونیستی درباره فلسطین و شکل‌گیری نخستین شهرک‌های صهیونیستی در این کشور و نقش استعمار فرانسه و انگلیس در این باره است که منجر به شکل‌گیری انقلاب‌های متعددی تا سال 1926 می‌شود تا نهایتا جبل عامل بر اساس تصمیم استعمار فرانسه به لبنان متصل می‌شود.
در این مجموعه، هنرپیشه های مشهوری مانند احمدالزین و باسم مغنیه درآن حضور دارند.

عوامل و بازیگران سریال رستاخیز تفنگ ها

بازیگران

احمد الزین، پیر داغر، باسم مغنیه، مازن معضم، بولین حداد، عمار شلق، حسام الصباح

کارگردان

عمار رضوان

تهیه کننده

بلال زعرور

نویسنده

محمد النابلسی

موسیقی

رضوان نصری

فیلم بردار

احمد مطر

توزیع کننده

مرکز تولیدات بین‌المللی بیروت

گالری تصاویر

سریال رستاخیز تفنگ ها
سریال رستاخیز تفنگ ها
سریال رستاخیز تفنگ ها، مجموعه ای لبنانی
سریال رستاخیز تفنگ ها، مجموعه ای لبنانی
مجموعه رستاخیز تفنگ ها که در سال 1396 از شبکه 2 سیما پخش شد
مجموعه رستاخیز تفنگ ها که در سال 1396 از شبکه 2 سیما پخش شد
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سریال رستاخیز تفنگ ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سریال رستاخیز تفنگ ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.