زمان مطالعه: 2 دقیقه
29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی

29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی

اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. در ایران 29 بهمن ماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم سال 97 نام‌گذاری شده است.
29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی
29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی

پورتال آسمونی : کارآفرینی ،خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی است،جامعه‌ای که در بسترکارآفرینی حرکت می‌کند، زنده ،پویا و فعال است و می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت‌سر بگذارد.

رهبر معظم انقلاب هم ، نخستین بار شهریور 1389 در جمع کارآفرینان کشور  به تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آن  در اقتصاد مقاوم و پویا   اشاره فرمودند.

در بند نخست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم ،کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب اقتصادی اشاره شده است.

در این بند بر تامین شرایط و فعال‏سازی امکانات و منابع مالی و سرمایه‏ های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی تاکید شده است.

همچنین  این بند  به حداکثر رساندن مشارکت  مردم  در فعالیت‏های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‏های جمعی و تاکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‏‌درآمد و متوسط اشاره دارد.

آسمونی : استفاده از فکر و ایده  دانش آموختگان دانشگاهی ظرفیتی  گسترده برای تحقق  کارآفرینی است که متاسفانه براساس آمار از این ظرفیت تاکنون استفاده کامل نشده است.

 از  بیش از 12 میلیون نفر دانش آموخته در کشور سهم استان اصفهان 894هزار نفراست که  به گفته استاندار اصفهان  بیست و هشت دهم درصدشان بیکارندیعنی از این تعداد 370هزار نفر شاغل، 97هزار نفر بیکار و 424هزار نفر غیرفعال هستند.

کارآفرینی البته راهی است برای اشتغال دانش آموختگان که موفقیت در آن نیاز به ارائه تسهیلات در بخش های مختلف به کارآفرینان است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان می گوید: امسال هزار و 600میلیارد تومان تسهیلات فراگیر اشتغال زایی برای اجرای طرح‌های کشاورزی، صنعت و خدمات در استاناختصاص یافته است.

سید کمال الدین میرهادی  کشاورزی، خدمات سلامت و صنایع تبدیلی را از حوزه های فعالیت طرح های تصویب شده می داند و می افزاید: با ایجاد این طرح ها تا پایان سال زمینه اشتغال 166نفر به طور مستقیم  در استان ایجاد می شود .

البته مشخص است این میزان تسهیلات و اشتغالزایی برای استانمان کافی نیست؛ استانی که سرشار از ظرفیت های  گوناگون در بخش های مختلف برای جذب کارآفرینان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

پورتال آسمونی : استانی که  از لحاظ دانشگاهی دارای 11 دانشگاه بزرگ است که شش دانشگاه آن در جایگاه‌های ملی و بین‌المللی قرار دارد و با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی و  بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور است.

و از طرفی  استان پهناوری است که 400هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد و تولیداتش حدود6میلیون تن در سال است.

و مهمتراز اینها ظرفیت های عظیم این استان در حوزه میراث فرهنگی است  استانی با بیش از 22 هزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی و هزار و 720 اثر به ثبت رسیده ملی و  پنج اثر که به ثبت جهانی رسیده است.

آیا نمی توان از این ظرفیت های گسترده برای تحقق کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد؟آیا دولت و بخش خصوصی برای حمایت از کارآفرینان رسالتی ندارند و چقدر برای تحقق آن تلاش کرده اند؟ مشکلات بیکاری و تحقق نیافتن ایده کارآفرینان در حوزه اشتغال کجاست؟

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 29 بهمن ، روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.