زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی تیم جمهوری ایرلند در یورو 2016

معرفی تیم جمهوری ایرلند در یورو 2016

رقابت های جام ملت‌های اروپا خاطرات ویژه‌ای برای هواداران ایرلند داشته است. مانند یورو 1988 که تیم ایرلند برای اولین‌بار درمرحله نهایی این رقابت‌هاحضور پیدا کرد

تیم ملی جمهوری ایرلند در یورو 2016

ماموریت اونیل در اولین رقابت‌هایی که به عنوان مربی ملی حضور داشت، رساندن جمهوری ایرلند به ‏مرحله نهایی یورو 2016 بود که از پس این کار برآمد. تیم او در یک گروه دشوار در رتبه سوم قرار ‏گرفت و پس از آن در پلی‌آف توانست بوسنی و هرزگوین را شکست بدهد. تیم او در مرحله مقدماتی ‏شروع خوبی داشت و به لطف گل دیرهنگام آیدان مک‌گیدی توانستند گرجستان را در تفلیس شکست بدهند. ‏ پس از آن، او با  دعوت نکردن رابی کین در دیدار مقابل اسکاتلند نشان داد که ترسی از گرفتن تصمیم‌های ‏سخت ندارد. ایرلند در آن دیدار نتیجه خوبی نگرفت و وقتی در دو دیدار خانگی مقابل لهستان و اسکاتلند ‏در دوبلین به تساوی رضایت دادند، به نظر نمی‌ رسید که بتوانند به پلی‌آف برسند.

با این وجود اونیل ‏هرگز ناامید نشد و شرایط برای ایرلند از سپتامبر سال گذشته تغییر کرد. در حالی که تیم اسکاتلند رقیب ‏اصلی ایرلند برای رسیدن به پلی‌آف، در دیدار خارج از خانه مقابل گرجستان و دیدار خانگی مقابل آلمان ‏شکست خورد، ایرلند توانست در دو دیدار مقابل جبل‌الطارق و گرجستان به امتیازات کامل برسد. ‎ آنها پس از آن توانستند در دیدار خانگی مقابل آلمان به لطف گل شین لانگ به پیروزی دست پیدا کنند. به ‏این ترتیب آنها از 6 امتیاز ممکن مقابل قهرمان جهان به 4 امتیاز دست پیدا کردند. البته آنها زمان زیادی ‏برای جشن گرفتن پیروزی مقابل قهرمان جهان نداشتند زیرا 3 روز بعد در ورشو با نتیجه 2 ـ 1 مغلوب ‏لهستان شدند؛ بنابراین برای هشتمین حضور در تورنمنت‌های بزرگ آنها باید از پلی‌آف عبور می‌کردند.

آنها خوش‌شانس بودند که دیدار رفت مرحله پلی‌آف مقابل بوسنی به دلیل مه شدید در زنیکا لغو نشد و آنها ‏توانستند در خانه حریف 2 ـ 1 به پیروزی برسند. در دیدار برگشت در دوبلین بازی خسته‌کننده‌ای رقم ‏خورد اما برای ایرلندی‌ها اتفاق مهم صعود به یورو بود. ‎ در دیدار مقابل آلمان وقتی شی گیون مصدوم شد، اونیل به جای دیوید فورد از دارن رندولف، دروازه بان ‏ذخیره وستهام، استفاده کرد، تصمیمی که خیلی‌ها را غافلگیر کرد. این نشان داد که برای او جایگاه هیچ ‏بازیکنی تضمین شده نیست و ترجیح می‌دهد از بازیکنانش فارغ از اینکه در چه لیگی بازی می‌کنند، ‏استفاده کند.ایرلند تاکنون 19 بازی در جام ملت‌های اروپا و جام‌جهانی از سال 1988 انجام داده و تنها 3 ‏پیروزی و 9 تساوی داشته. آنها می‌توانند در مرحله گروهی سوئد را شکست دهند اما بعید است که تصور ‏کنیم توانایی شکست بلژیک یا ایتالیا را داشته باشند. البته کسب تساوی مقابل یک یا هر دوی این تیم‌ها ‏می‌تواند برای ایرلند نتیجه خوبی باشد. ‎

سیستم بازی جمهوری ایرلند در یورو 2016

به نظر می‌رسد گزینه مارتین اونیل در درون دروازه تیمش مشخص شده باشد. شین گیون دروازه‌بان ‏باتجربه تیم همچنان از مصدومیت رنج می‌برد و احتمالا دارن رندولف در ترکیب اصلی قرار خواهد ‏گرفت. ضمن اینکه دیوید فورد و کی‌رن وست‌وود می‌توانند گزینه‌های جانشینی او باشند. راب الیوت از ‏حضورش در فهرست نهایی مطمئن به نظر می‌رسید اما در دیدار ماه مارس مقابل اسلوواکی دچار ‏مصدومیت شد.

در دفاع 4 نفره تیم جان اوشی و ریچارد کاف مدافعان میانی هستند. هر چند شین دافی و ‏سیاران کلارک هم بدون شانس نیستند. شیموس کولمن، مدافع راست مطمئن تیم است؛ در حالی که کلارک ‏می‌تواند در سمت مقابل بازی کند. رابی بردی و استفن وارد هم می‌توانند در دفاع چپ بازی کنند. هر چند ‏اگر اونیل بخواهد با سیستم 1ـ5ـ4 یا 1ـ3ـ2ـ4 بازی کند، بردی می‌تواند در خط میانی قرار بگیرد.
آیدان ‏مک‌گیدی معمولا در سمت راست خط میانی بازی می‌کند و اونیل هم علاقه زیادی به بازی او دارد. اما ‏مک‌گیدی در این فصل زیاد بازی نکرده است‎. ‎ جیمز مک‌کارتی، گلن ویلان و جف هندریک برای 2 پست هافبک میانی رقابت می‌کند. وز هولاهان غالبا ‏به عنوان بازیساز به کار گرفته می‌شود و پشت سر تک مهاجم بازی می‌کند. در حالی که رابی کین دیگر ‏گزینه بازی به عنوان تک مهاجم تیم نیست، شین لانگ و داریل مورفی برای قرار گرفتن در این پست ‏رقابت می‌کنند.
البته رابی کین این فرصت را خواهد داشت تا به عنوان بازیکن تعویضی یکی از آخرین ‏بازی‌هایش را برای تیم ایرلند در یورو انجام دهد. اگر اونیل تصمیم بگیرد آرایش تیمش را به 2ـ4ـ4 تغییر ‏بدهد، احتمال زیادی وجود دارد که جان والترز به خط حمله اضافه شده و در کنار شین لانگ بازی کند.

سرمربی جمهوری ایرلند مارتین اونیل در یورو 2016

او که در نوامبر 2013 جانشین نوئل کینگ شد، در بین هوداران ایرلند طرفداران زیادی داشت؛ هرچند در ‏اولین روزهای حضورش روی نیمکت این تیم تحت تاثیر نام دستیارش روی کین بود اما آنها خیلی خوب ‏با یکدیگر همکاری داشتند و او حتی در مورد اخلاق تند دستیارش شوخی هم می‌کرد. او که به عنوان ‏سرمربی لسترسیتی دوبار جام اتحادیه را فتح کرد، با سلتیک 3 بار قهرمان اسکاتلند شد و این تیم را تا ‏فینال جام یوفا در سال 2003 رساند.‎ اونیل از زبان خودش: ‏1- آوردن روی کین به تیم تصمیم خوبی بود. او برای ما فوق‌العاده کار کرده است. او نه تنها مسئولیت ‏زیادی برعهده می‌گیرد بلکه حضورش برای من، کادرفنی و بازیکنان بسیار موثر بوده است.‎ ‏2- جان والترز در دیدارهای مرحله مقدماتی قلب تپنده تیم ما بود‎. ‏3- وقتی صعود کردیم ایرلندی‌ها خیلی خوشحال شدند. دیدار مقابل سوئیس و اسلوواکی در ماه مارس ‏فرصتی بود تا خودمان را آزمایش کنیم. فکر می‌کنم بعد از دیدار مقابل هلند فهرست نهایی‌ام را اعلام ‏می‌کنم. ما در دیدار مقابل آلمان نشان دادیم که می‌توانیم با بهترین‌های دنیا رقابت کنیم. در فرانسه باید از ‏نظر ذهنی آماده باشیم.‏

فهرست نهایی ایرلند برای یورو 2016

دروازه بان ها: دارن رندولف، شی گیون، کیه‌ران وست وود مدافعان: شیموس کولمون، سیروس کریستی، جان اوشی، سیه‌ران کلارک، ریچارد کاف، شین دافی، رابی بردی، استفن وارد هافبک ها: آیدن مک گیدی، جف هندریک، گلن ویلان، استفن کوئین، وز هولاهان، جیمز مک کارتی دیوید میلر، جیمز مک کلین مهاجمان: رابی کین، شین لانگ، جان والترز، داریل مرفی  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم جمهوری ایرلند در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم جمهوری ایرلند در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.