زمان مطالعه: 8 دقیقه
تاثیر بک لینک های رپورتاژ بر سئو وبسایت ها

تاثیر بک لینک های رپورتاژ بر سئو وبسایت ها

رده بندی سایت ها توسط گوگل یکی از مهم ترین چالش ها برای بالا بردن بازدید سایت های مختلف است. یکی از عواملی که باعث افزایش اعتماد گوگل به یک سایت است

در مقالات پیشین آسمونی در مورد رپورتاژ و نحوه نوشتن صحیح آن و نکات آن مطالب زیادی منتشر کرده ایم که می توانید از طریق جستجو در سایت به این مقالات دسترسی یابید. در این بخش هم نکات کلیدی متن، عکس و بک لینک در رپورتاژ عنوان می کنیم.

همانطور که می دانید لینک سازی یکی از مهمترین بخش های فرآیند سئوی سایت است و اگر بتوانید این بخش را به درستی انجام دهید به ‌‌‌راحتی به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. لینک سازی طبیعی از طریق تولید محتوای با کیفیت و جذب کاربران وفادار کار سختی نیست اما یک پروسه زمان بر است و ممکن است برای اکثر کسب و کارهای اینترنتی قابل اتکا نباشد اما راهکار چیست؟ شما باید علاوه بر تکیه کردن بر لینک سازی طبیعی به فکر ایجاد لینک هایی با کیفیت باشید که به صورت طبیعی ممکن است هرگز ایجاد نشوند! و اینجاست که خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی به عنوان بهترین روش های لینک سازی مطرح می شوند. اما در هنگام خرید بک لینک یا رپورتاژ خبری باید به چه مواردی توجه شود؟

گرفتن بک لینک برای بسیاری از کاربران و وب مستران که به دنبال داشتن رتبه در گوگل هستند یک نیاز اساسی است. اگر می خواهید در مورد بک لینک و تاثیر آن بر سایت بیشتر بدانید این بخش را دنبال نمایید چرا که آسمونی در این بخش در مورد بک لینک در رپورتاژ و تاثیر آن بر سایت صحبت می کند. داشتن لینک های با کیفیت اهمیت بسیار بالایی در گرفتن رتبه از موتور های جستجو دارد. رپورتاژ آگهی به دلیل داشتن لینک ها از وب سایت های دارای پیج اتوریتی بالا تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه شما در گوگل خواهد داشت.

بک لینک چیست؟

بک لینک هر نوع لینک دریافتی از سایر وب سایت ها به وب سایت شماست. اما خرید بک لینک از آنجایی اهمیت پیدا کرد که بروی رتبه وب سایت ها در جستجوی گوگل تاثیرگذار شد و سئو کار ها برای سئو و بهبود رتبه وب سایت در گوگل از بک لینک استفاده کردند. تا چند سال پیش وبمستر ها بک لینک را فقط بصورت تبلیغات متنی می شناختند که در سایت های مختلف قرار میگرفت و قیمت خرید بک لینک در سایت هایی که رنک بالاتری در گوگل داشتند بیشتر بود. همه وبمستران میدانند که منظور از بک لینک در حقیقت همان تبلیغاتی متنی هست که در ستون کناری سایتهای مختلف (بیشتر مجله های خبری زرد و کم بازدید) قرار میگرد و به سایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود. حدود 5 سال سئو کاران و وبمستران برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل بدنبال فروشندگان بک لینک بودند.

  • بک لینک فالو

بک لینک فالو آن چیزی است که از نظر گوگل بروی رتبه سایت شما تاثیر دارد. اما شرایط خاصی دارد. خرید بک لینک دائمی خرید بک لینک قوی بصورت تبلیغات متنی تقریبا نایاب است و کمتر وب سایتی چنین چیزی ارائه میدهد که همه این ها را می توانید در رپورتاژ خود داشته باشید.

برای مثال؛ دو پست با موضوع مشابه بر روی سایت‌های جداگانه وجود دارند. هر دو پست دارای کیفیت بالا هستند، به خوبی نوشته شده و پر از مطالب مفید هستند. با این حال یکی از این پست‌ها دارای صدها لینک طبیعی است که لینک به آن شده و از سایت‌های خارجی می‌باشد. در حالیکه مورد دیگر تنها یک یا دو لینک دارد. در این مثال، موتور جستجو تأکید بیشتر بر روی پستی می‌کند که دارای لینک‌های زیادی است زیرا بسیاری از افراد دوست دارند که به آن مطلب لینک دهند. بنابراین به لینک‌هایی که موتور جستجو هنگام برخورد با آنها، لینک مورد نظر را دنبال می‌کند لینک‌های فالو نامیده می‌شود. این لینک‌ها کمک به افزایش پیج رنک صفحه می‌کنند و هر چه لینک‌های فالو طبیعی‌تری در یک وبسایت/صفحه باشد، احتمالا باعث رتبه‌بندی بالاتر خواهد شد.

بک لینک چیست

  • بک لینک نوفالو

یک لینک نوفالو ارزش HTML را دارد و به ربات‌های موتورهای جستجو دستور می‌دهد این لینک را دنبال نکنند. بنابراین با استفاده از این دستور، لینکی که از وبسایت دیگری به وبسایت ما داده می‌شود مورد تأیید ما نیست و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که این لینک نباید در پیج رنک محاسبه شود، اما همچنان ایندکس این صفحات در موتورهای جستجو انجام می‌شود. این لینک اساسا برای کاهش اثر بخشی انواع خاصی از اسپم‌‌‌ها در موتور جستجو معرفی شد، بنابراین بهبود دهنده کیفیت نتایج موتور جستجوست. در نهایت شما اسپم کمتری را دریافت خواهید کرد و وبسایت شما بهبود خواهد یافت.

همچنین موتورهای جستجو سایتی را که از لینک‌های فالو بیش از حد استفاده می‌کند و به نظر برسد اسپم‌گونه باشند، به شدت مجازات می‌کند. افراد می‌توانند بر روی لینک نوفالو کلیک کنند و منتقل به سایت دیگر شوند اما در چشم موتورهای جستجو این لینک‌ها اشاره به هیچ چیز نمی‌کنند و نیز کراول نمی‌شوند. با اینکه همچنان اسپم کردن در کامنت وبلاگ‌ها وجود دارد، اما ایجاد تگ نوفالو باعث کاهش زیادی در آن شده است.

اگر در رپورتاژ نویسی لینک‌های خارجی را به وبسایت خود اضافه می‌کنید خوب است که رتبه‌بندی مقاله خود را بهبود بخشید. اضافه کردن یک لینک خارجی از یک وبسایت معتبر، اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش رتبه‌بندی جستجوی شما می‌شود. به همین دلیل است که لینک‌ها به طور پیش‌فرض لینک فالو هستند و اگر این لینک‌ها از یک وبسایت معتبر باشند خوب است همان لینک فالو باقی بمانند. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شما لینک‌هایی را از وبسایت‌هایی باکیفیت پایین اضافه می‌کنید. اگر لینک‌ها را به وبسایت باکیفیت پایین اضافه کنید و آنها همان لینک فالو باقی بمانند در نتیجه اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما و رتبه‌بندی شما کاهش خواهد یافت. اگر گوگل آن وبسایت‌ها را برای محتوای بد جریمه کند در نتیجه احتمال دارد که گوگل وبسایت شما را هم جریمه کند. بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که چه لینکی فالو و چه لینکی نوفالو باشد.

تاثیر بک لینک قوی و باکیفیت در سئو

برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل بدنبال خرید بک لینک قوی هستید؟ برای پیشی گرفتن از رقبا در نتایج گوگل بدنبال خرید بک لینک دائمی هستید؟ آیا بک لینک از نظر شما همان تبلیغات متنی هست که در ستون کناری یا فوتر وب سایت های مختلف مشاهده می‌کنیم؟ اگر چنین است باید بدانید که این نوع بک لینک دیگر تاثیر گذاری مثبتی بروی سئو سایت و رتبه سایت شما در گوگل ندارد و دلیل آن هم این است که با خرید بک لینک برای مدت زمان مشخصی، مثلا یک تا سه ماه بک لینک شما در سایت ها قرار گرفته و سپس حذف میشود. خوب پس از حذف آن گوگل به وب سایت شما نمره منفی می دهد و رتبه سایت شما در گوگل افت میکند. حتی در همان زمانی که بک لینک شما در سایت های مختلف فعال است ربوت گوگل آن را خرید لینک محسوب کرده و این برای رتبه سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت. دلیل آن هم این است که همیشه وب سایت هایی که بک لینک ارائه میدهند، چند بک لینک مخلتف به سایت های مختلف میدهند و در همه صفحات این وب سایت ها این بک لینک ها تکرار می شود. دلیل دیگر تاثیر منفی خرید بک لینک نیز ارتباط نداشتن صفحات مختلف آن وب سایت ها با محتوای سایت شماست.

بک لینک در رپورتاژ

آیا برای صرفه جویی در هزینه بدنبال بک لینک رایگان یا خرید بک لینک ارزان هستنید؟ آیا بدنبال سایت هایی هستید که بک لینک رایگان یا ازران ارائه میدهند? آیا بک لینک رایگان روی سئو و رتبه سایت شما در گوگل تاثیرگذار است؟ با روش های دریافت بک لینک رایگان آشنا شوید:

  • برخی از انجمن ها (فروم ها) امکان قرار دادن بک لینک رایگان در محتوای نوشته را دارند.
  • برخی از سایت های تبلیغات رایگان و نیازمندیها امکان درج بک لینک رایگان و خرید بک لینک ارزان را ارائه میدهند.
  • برخی از سایت های خبری امکان تبلیغات رایگان و بک لینک رایگان در بخش کامنت ها ( نظرات ) را دارند.

اما نکنه مهم این است که مطمئن شوید اولا این بک لینک های رایگان فالو باشد و دوما پس از مدتی از سایتها حذف نشود. زیر اگر نوفالو باشد که بطور کلی هیچ فایده ای ندارد . و اگر پس از مدتی نیز حذف شود نیز برای سئو و رتبه سایت شما تاثیر منفی دارد.

چرا بک لنیک دیگر برای سئو موثر نیست؟ بله با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، قطعا بک لینک به عنوان چیزی که معروف است (همان تبلیغاتی متنی لینک دار) نه تنها برای سئو مفید نیست، بلکه مضر هم هست و از نظر گوگل اسپم شناخته میشود که این موضوع دلایل مختلفی دارد. اما یکی از مهمترین دلایل بی ارزش بود بک لینک برای بهبود رتبه گوگل و سئو این است که تبلیغات متنی یا همان بک لنیک ها برای یک زمان موقتی در سایت ها قرار میگرند و خریدار بک لنیک به هر حال برای یک مدت یک تا شش ماهه یا نهایتا یک ساله میتواند هزینه خرید بک لینک را پرداخت کند و در واقع به هیچ عنوان چیزی به عنوان بک لینک دائمی وجود ندارد. (بصورت تبلیغات متنی)! و خوب روبوت های گوگل زمانی که شاهد حذف بک لینک از سایت ها هستند این را به منزله خرید بک لینک محاسبه میکنند و به سایت تبلیغ دهنده نمره منفی میدهد. و خوب قاعدتا فروشنده بک لینک نیز با توجه به محدودیت های فضای تبلیغاتی سایت خود، نمیتواند تعداد نا محدودی از بک لینک دائمی را به مشتریان خود ارائه دهد. اما بهترین راهکار لینک بیلدینگ چیست؟ و بهترین نوع بک لینک کدام است؟ بک لینک فالو در قالب رپورتاژ آگهی دائمی که در سایت های پربازدید قرار میگیرد بهترین بک لینک طبیعی از نظر گوگل است.

رپورتاژ، روشی عالی برای دریافت بک لینک طبیعی

اگر بدنبال بهترین تکنیک سئو هستید و میخواهید وب سایت شما در نتایج گوگل بصورت استاندارد بالا بیاید تا به رتبه اول برسد، بهترین انتخاب خرید رپورتاژ آگهی است . در متن رپورتاژ آگهی 3 تا 5 کلمه کلیدی مورد نظر شما به وب سایتتان لینک فالو میشود . این بک لینک دائمی فالو واقعی است. اگر رپورتاژ در سایت های خبری معتبر و پربازدید منتشر شود و برای همیشه آرشیو شود قطعا در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر بسیار عالی بروی رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت. انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید به صرفه ترین روش استاندارد برای دریافت بک لنیک در تمام دنیاست.

یکی از بهترین کاربردهای رپورتاژ آگهی ایجاد بک لینک دائمی برای وبسایتمان است پس سعی کنید لینک گذاری را طوری انجام دهید که بعداً پشیمان نشوید.

  1. یادتان باشد بیشتر، بهتر نیست پس سعی نکنید رپورتاژ آگهی خود را غرق در لینک کنید. پیشنهاد ما حداقل 3 و حداکثر 5 لینک است.
  2. لینک ها را بر روی تمام صفحات مهم وبسایتتان پخش کنید.( صفحه اصلی سایت حتماً جزء لینک های رپورتاژ باشد)
  3. لینک هایی را درج کنید که از ثبات و اهمیت آنها در آینده کسب و کار خود مطمئن باشید ( صفحاتی که احتمال حذف شدن به هر دلیلی نداشته باشند)
  4. لینک هایی را انتخاب کنید که بر روی حوزه تخصصی کسب و کارتان متمرکز است (صفحات جانبی خارج از تمرکز وبسایت را لینک نکنید)
  5. در انتخاب آنکرتکست‌ها سعی کنید تنوع به خرج دهید و از ابزارهایی مانند گوگل ترند برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی استفاده نمایید.

راهنمای خرید بک لینک در رپورتاژ

در هنگام خرید بک لینک بسیاری از نکات مطرح شده در راهنمای خرید رپورتاژ آگهی قابل بررسی است و اگر نکات بالا را مدنظر قرار دهید. می توانید بهترین بک لینک هارا نیز پیدا کنید.

  • ازآنجایی که بک لینک درتمام صفحات وبسایت مورد نظرنمایش داده میشود سعی کنید سایت های مرتبط با موضوع خود را انتخاب کنید.
  • تعدا دصفحات ایندکس شده بیشتر الزاماً بهتر نیست. سعی کنید سایت هایی را انتخاب کنید که فقط صفحات ایندکس شده مفید داشته باشند.
  • درصورت خرید بک لینک در بیشتر از 1 سایت سعی کنید از آنکرتکستهای متنوع استفاده کنید.
  • خرید بک لینک برای 1صفحه به حجم بالا ممکن است ریسک کارتان را افزایش داده و موجب جریمه شدنتان توسط گوگل شود پس مراقب این موضوع باشید.

آسمونی تجربه بسیاری در زمینه رپورتاژ آگهی و بک لینک دارد و بستری مناسب برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی شما فراهم کرده است. برای سفارش بک لینک و رپورتاژ به آیدی تلگرام Asemooni_admin@ پیام دهید.

نظر خود را درباره «تاثیر بک لینک های رپورتاژ بر سئو وبسایت ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر بک لینک های رپورتاژ بر سئو وبسایت ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.