زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعمیر و نگهداری استخر خانگی

تعمیر و نگهداری استخر خانگی

تعمیر و نگهداری استخر خانگی به گزارش آسمونی با گذشت زمان و استفاده مکرر استخر شنا ممکن است به مرور نشانه...

تعمیر و نگهداری استخر خانگی

تعمیر و نگهداری استخر خانگی
تعمیر و نگهداری استخر خانگی

به گزارش آسمونی با گذشت زمان و استفاده مکرر استخر شنا ممکن است به مرور نشانه های سایشدر آن دیده شود و ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشد ترک خوردگی، لکه های توخالی و ورقه شدن رنگ های معمول هستند و نقاطی را در پلاستر استخر پوشش می دهند.

برداشت بلاستر استخر بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

هنگامی که پلاستر استخر برداشته می شود زیر پلاستر نشان داده می شود تعمیر استخر خانگی ممکن است با دشواری همراه باشد اما با ابزارهای مناسب، مواد مناسب و وقت کاری مناسب می توان تعمیرات استخر خانگی را انجام داد.

تجهیزات تعمیر و نگهداری استخر خانگی

تجهیزات تعمیر استخر خانگی شامل محصولات برای تعمیر پلاستر استخر ، تعمیر کاشی ، تعمیر استخرشنا ، تعمیر وینیل لاینر ، درزگیری مفاصل ، تعمیر پمپ و شیر ، لوله کشی و لوازم تعمیر نشتی استخر می باشد.

کلرزدن بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

در تعمیر و نگهداری استخر خانگی یکی ازکارها ضدعفونی استخر شنا با کلر و با  استفاده از فرآیند الکترولیز می باشد. در فرآیند الکترولیز، با عبور محلول آب نمک از یک پیل الکترولیتی، کلرید سدیم (نمک) در آب به گاز کلر تبدیل شده و وقتی که در آب حل می شود، تبدیل به هیپوکلریت سدیم (کلر مایع) می شود.

شش مزیت استفاده از کلرزن نمکی

اغلب بر سر این موضوع که استفاده از روش کلر زنی قدیمی برای ضدعفونی یک استخر شنا بهتر است یا کلر زن نمکی، نظرات زیادی مطرح شده و نتیجه گیری می شود که هر دوی این روشها دارای معایب و مزایای مخصوص به خود هستند.

repair-homemade-swimming-pool
repair-homemade-swimming-pool

جارو کردن بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

در تعمیر استخر خانگی دو روش اصلی برای جارو کردن کف استخر وجود دارد: استفاده از جاروی روباتیک و جارو کردن به روش دستی. مهمترین دلیل استفاده از جاروی دستی این است که در استخرهایی که آشغال و یا جلبک زیادی در ته استخر ته نشین شده است.

جاروی روباتیک بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

در صورت استفاده از جاروی روباتیک، مجدداً قسمتی از این مواد از داخل جارو به داخل استخر برمیگردد و به این ترتیب، نظافت استخر به درستی صورت نمی گیرد و آب استخر دوباره کدر می شود. بنابراین در استخرهای با حجم کثیفی بالا و یا دارای جلبک، استفاده از جاروی دستی نسبت به جاروی روباتیک، ارجحیت دارد.

به طور معمول جارو کردن استخر در یکی از سه حالت زیر انجام می گیرد:

– برنامه نظافت منظم یکبار در هفته

– بعد از بارش باران و یا طوفان که باعث ورود خاک و آشغال زیاد به آب استخر میشود

– بعد از استفاده از مواد شفاف کننده ومنعقد کننده

در حالت بعد، باید کمی به استخر شنازمان داده شود تا آشغالها و لخته های منعقد شده کاملاً در کف استخر ته نشین شود و بعد از آن شروع به جارو کردن نمایید.

فیلتر تصفیه بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

یکی دیگر از مراحل در نگهداری و تعمیر استخر خانگی در تهران عبور آب از فیلتر تصفیه استخر و جکوزی که اولین مرحله در بهبود و اصلاح کیفیت آب مورد استفاده است.

تصفیه کردن آب یک فرآیند کلا فیزیکی است که در آن ذرات آلاینده،ذرات معلق و ناخالصی های موجود درآب از آن گرفته میشود. با استفاده از فیلتر های تصفیه آب حتی میشود قسمتی از باکتری های موجود در آب را هم جدا نمود در نظر داشته باشید که فرآیند فیلتراسیون با فرآیند ضد عفونی کردن آب فرق میکند.

تعمیر و نگهداری استخر خانگی
تعمیر و نگهداری استخر خانگی

به طور کلی برای تصفیه آب استخر شناها عمدتا از سه نوع فیلتر که عبارتند از :



  • فیلتر تصفیه شنی،
  • فیلتر تصفیه دیاتومه
  • فیلترکارتریجی در تصفیه آب استخر استفاده می شود

موارد مهم در تعمیر و نگهداری استخر خانگی

در نگهداری و تعمیر استخر خانگی این موارد باید رعایت شود بعد از آب گیری استخر چند مورد از جمله دمای آب و مواد شیمیایی آب باید مورد توجه باشد .مواد شیمیایی که به آب استخر اضافه می کنند به ترتیب کلر ، سولفات آلومینیوم ( زاج ) و سولفات مس ( کات کبود ) می باشند.

تعمیرکار استخر خانگی

بعد از آب گیری استخر تمام پمپ های تصفیه استخر و پمپ گرمایشی آن را روشن کرده و اجازه دهد به مدت 24 ساعت آب استخر از فیلتر ها عبور کند  باید کل آب استخر 4 بار از سطح فیلتر عبور کند و مواد اضافه از فیلتر بگذارد.

نورپردازی بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

یکی از چیزهایی که می تواند فضای استخر شما را جذاب تر و پر طرفدارتر کند نورپردازی است. نورپردازی سقف استخردر ابتدا باعث کارایی آن در شب می شود. که برای بسیاری از ما شنا در شب یک تجربه ی عالی است که با یک نورپردازی مناسب می توانیم به این فضای عالی دست پیدا کنیم.

تعمیرکار استخر خانگی

باید به این نکته دقت کند که منابع مورد استفاده در استخر درخشش اضافه تولید نکنند و نورپردازی داخلی استخر را به عنوان یک نقطه ی تمرکز در یک انتهای استخر به حساب آورید.

مبدل گرمایشی بخشی از تعمیر و نگهداری استخر خانگی

به طور کلی در نگهداری و تعمیر استخر خانگی

دلیل استفاده  مبدل حرارتی انعطاف پذیری قابل اطمینان بسیار بالای آن است. در صورت استفاده از دیگ و مبدل حرارتی به صورت واحدهای مجزا در صورت بروز مشکل می توان صرفا همان قسمت از سیستم را بدون اختلال در عملکرد سایر بخش ها تعمیر یا تعویض کرد.

نظر خود را درباره «تعمیر و نگهداری استخر خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تعمیر و نگهداری استخر خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.