زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن

بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن

بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمنبه گزارش آسمونی رید هافمن (انگلیسی: Reid Hoffman؛ زادهٔ 5 اوت 1967)...

بیوگرافی بنیانگذار لینکدین رید هافمن

رید هافمن در پالو آلتو (Palo Alto)، کالیفرنیا، به دنیا آمد و در کانون خانواده در شهر برکلی بزرگ شد. وی تحصیلات مقطع ابتدایی تا دبیرستان را در مدارس دولتی در برکلی گذراند. پدر و مادر هافمن معتقد بودند که یادگیری او در کلاس‌های کوچکتر و نزدیک به خانه بهتر خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتند او را در یک دبیرستان خصوصی نزدیک به محل سکونت خود ثبت نام کنند. اشتیاق او برای استقلال و زندگی دور از خانه، والدینش را متقاعد کرد که او را به مدرسه Putney در ورمونت بفرستند. تأکید اکید مدرسهٔ Putney بر روی کسب تجارب گوناگون در زمینه‌های مختلف به او فرصتی داد تا مهارت‌های متفاوتی از هنر گرفته تا کارهای کشاورزی را تجربه کند. پس از گذراندن دورهٔ دبیرستان تصمیم گرفت به کالیفرنیا بازگردد و در دانشگاه استنفورد شرکت کند.

فعالیت های رید هافمن

به گزارش آسمونی رید هافمن (انگلیسی: Reid Hoffman؛ زادهٔ 5 اوت 1967) کارآفرین، سرمایه‌گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال 2002 شرکت لینکدین را تأسیس نمود. وی هم‌اکنون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت لینکدین فعالیت می‌کند. رید هافمن به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در عرصهٔ تکنولوژی در جهان است. رید هافمن کار خود را در سال 1994 و با عنوان مدیر محصول اپل آغاز کرد و بعد از آن به عنوان هیئت مدیره معاون رئیس پی پال (PayPal) خدمت کرده‌است. او در سال 2003 لینکدین را به عنوان یک سرویس شبکهٔ اجتماعی که دارای بیش از 400 میلیون عضو در بیش از 200 کشور است – تأسیس کرد.
برنامهٔ “آموزش و پرورش لیبرال” استنفورد، علاقهٔ هافمن را در زمینهٔ فلسفه تشخیص داد، اما طیف وسیع رشته‌های مورد علاقهٔ هافمن تصمیم‌گیری او را برای انتخاب یک رشته سخت کرده بود، از این رو از یک مشاور دلسوز کمک گرفت. پس از اینکه وی لیست تمام زمینه‌هایی را که علاقه‌مند بود ذکر کرد، سرانجام تصمیم گرفت تحصیلات مقطع کارشناسی را در رشتهٔ Symbolic Systems بگذراند؛ این رشته شامل فلسفه، زبانشناسی، روانشناسی، منطق ریاضی و علوم کامپیوتر می‌باشد. هافمن در سال 1990 در مقطع کارشناسی رشتهٔ Symbolic Systems و Cognitive Science از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد و در بورس تحصیلی مارشال (Marshall Scholarship) به منظور تحصیل در دانشگاه آکسفورد برنده شد. هافمن در سال 1993 تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد را در رشتهٔ فلسفه از کالج ولفسون (Wilfson College) دانشگاه آکسفورد به اتمام رساند.

مشاغل و پیشه‌های رید هافمن

هافمن آرزو داشت به عنوان نویسنده یا استاد و روشنفکر عمومی شناخته شود و بدین وسیله روی جامعهٔ اطراف خود تأثیر بگذارد اما به گفتهٔ خود او پس از گذراندن تحصیلاتش به این نتیجه رسید که با نویسندگی و این عناوین تنها بر روی عدهٔ کمی از جامعه می‌تواند تأثیر بگذارد و این نمی‌تواند ذوق درونی او را پاسخگو باشد؛ در همین حال به دنبال راهی برای تأثیر خیلی بیشتر بر روی جامعهٔ اطراف خود بود. او به یک کار موقت در بخش Usre Experience اپل کامپیوتر و به عنوان مدیر محصول تازه وارد مشغول شد. در همین حال در اپل بر روی eWorld مشغول به کار شد. این شبکه به عنوان اولین تلاش او در راستای ایجاد یک شبکهٔ اجتماعی بود. اگرچه این پروژه به یک شرکت منسجم و پایدار منجر نشد، اما هافمن معتقد بود که با استقرار قدرتمند اینترنت در آینده می‌تواند برای ترویج روابط انسانی در شبکه‌های اجتماعی رویای دیرینهٔ خود را به واقعیت تبدیل کند.

بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن
بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن

هنگامی که هافمن eWorld را در سال 1996 به AOL فروخت، اپل متوجه برتری این شبکه شد. هافمن در همان سال اپل را ترک کرد و به تلاش خود در این صنعت جدید تکنولوژی در فوجیتسو (Fujitsu) ادامه داد. با وجود اینکه هافمن به خوبی می دانست که موفقیت وی در اولین سرمایه‌گذاری ناچیز بود؛ اما تصمیم گرفت که شرکت خود را هرچه سریعتر راه اندازی کند؛ در سال 1997 که کمتر از 3 سال بود که به صنعت تکنولوژی وارد شده بود، فوجیتسو را ترک کرد و اولین شرکت خود به نام سوشال نت دات کام (SocialNet.com) را تأسیس کرد. در ابتدا او می پنداشت که کار خود را به عنوان سرویس دوستیابی مبتنی بر اینترنت شروع کند که در واقع ریسک زیادی دارد، اما خیلی زود به این فکر افتاد که این تکنولوژی جدید می‌تواند برای ساخت انواع روابط انسانی از جمله کسب و کار به کار گرفته شود. در همان زمان دوست استنفوردی هافمن به نام پیتر تیل به او پیشنهاد کرد که به هیئت مدیرهٔ استارتاپی که راه اندازی کرده‌است، بییوندد. شرکت تیل که بر روی پردازش معاملات اینترنتی متمرکز شده بود، به نام پی پال (PayPal) شناخته شد.
هافمن در همین حال که لینکدین در حال توسعه بود، به فکر پیشبرد سرمایه‌گذاری خود برای اولین بار در فیسبوک بود؛ کاری که پیشتر از آن برای سایت شبکهٔ مصرفی Friendster انجام داده بود. هافمن با برنامهٔ فیسبوک تحت تأثیر قرار گرفت و برای یک سرمایه‌گذاری فوق العاده به توافق رسید، اما کمی بعد احساس کرد که داشتن موقعیتی برجسته در فیسبوک با نقش رهبری او در لینکدین در تضاد است و به همین ترتیب بود که بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، را به دوست خود پیتر تیل معرفی کرد و او برای سرمایه‌گذاری اولیه و بزرگ 500 هزار دلاری بر روی این شبکه موافقت کرد.
هافمن این را گرانترین تصمیم زندگی کاری خود نامید، اما با سرمایه‌گذاری کوچکتر در فیسبوک و همچنین سرمایه‌گذاری‌های دیگر خود توانست ثروت قابل توجهی به دست آورد.

reid-hoffman
reid-hoffman

او در سال 2010 به گروه سرمایه‌گذاری Greylock Partners پیوست. حوزه‌هایی که هافمن در Greylock برای سرمایه‌گذاری متمرکز شده عبارتند از نرم‌افزار اقتصادی، اینترنت مصرفی، تشکیلات اقتصادی 2، موبایل، بازی‌های اجتماعی، بازارهای آنلاین، سرویس‌های پرداختی و شبکه‌های اجتماعی. پس از ارائهٔ اولیه سهام در سال 2011، ثروت شخصی هافمن به قیمت 2.34 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. در سال 2014 دارایی خالص هافمن بیش از 4.5 میلیارد دلار محاسبه شد. در آن زمان تخمین زده بودند که در هر 2 ثانیه یک نفر به لینکدین اضافه می‌شود. در همان سال لینکدین با بیش از 300 میلیون کاربر و در بیش از 200 کشور و منطقه، به عنوان بزرگترین شبکهٔ حرفه‌ای جهان بر روی اینترنت عمل کرد و از آن زمان به سیر صعودی خود ادامه داده است.

رید هافمن در 4 سال اول راه اندازی این شرکت به عنوان مدیر عامل لینکدین بود همچنین به عنوان هیئت مدیرهٔ این شرکت به خدمت خود ادامه داد. مدیر عامل کنونی لینکدین جف وینر می‌باشد. علاوه بر اینکه هافمن عضو هیئت مدیرهٔ بنیاد موزیلا (Mozilla Foundation) و سازمان‌های غیر انتفاعی متعدد هم هست، بنیانگذار FWD.us (گروه‌های خاصی برای اصلاح قانون مهاجرت و بهبود آموزش و پرورش امریکا) می‌باشد.

از کارهای جانبی هافمن می‌توان به نویسندگی و تدریس اشاره کرد. هافمن در کنفرانس XPrize Foundation و کنفرانس TED در لانگ بیچ در سال 2012 سخنرانی کرده‌است. او در دانشگاه‌های آکسفورد، استنفورد، هاروارد و آزمایشگاه رسانه‌ای ام آی تی و … تدریس کرده‌است. هافمن با همکاری Ben Casnocha کتاب The Start-Up of You را در 14 فوریه 2012 منتشر کرد. در سپتامبر سال 2012 بیش از 100 هزار نسخه از این کتاب فروخته شد و به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال تبدیل شد. هافمن کتاب دیگری به نام The Alliance را با همکاری Ben Casnocha و Chris Yeh نوشت که در 8 ژوئیه 2014 در ایالات متحده منتشر شد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بنیانگذار لینکدین ؛ رید هافمن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.