زمان مطالعه: 1 دقیقه
مصوبه شماره 207 سازمان تنظیم مقررات

مصوبه شماره 207 سازمان تنظیم مقررات

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی از سازمان های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات است....

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با استناد به ماده 7 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 1382 مجلس شورای اسلامی از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی، به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأسیس شده‌است. این سازمان پس از شرکت ملی نفت ایران و سازمان امور مالیاتی کشور یکی از پر درآمدترین سازمان‌های دولتی در کشور بوده و معمولاً چهارمین واریزکننده به خزانه کشور می‌باشد به طوری که در بودجه‌های سالیانه معمولاً درصد بالایی از درآمدهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق این سازمان حاصل می‌شود. این سازمان می‌بایست یک نهاد مستقل قانونگذار و نظارتی باشد که نقش آن رقابتی کردن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالا رفتن کیفیت خدمات آنهاست. میزان اهمیت و نقش بسزای این نهاد در رونق بخش خصوصی از وظایفی که برمبنای اساسنامه بر عهده آن گذاشته شده‌است مشخص می‌باشد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ایفای وظایف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی تأسیس شده و رئیس این سازمان معاون وزیر است. بدنه این سازمان از سه معاونت نظارت و اعمال مقررات، بررسی‌های فنی و صدور پروانه و توسعه مدیریت و امور منابع و تعداد نه اداره کل منطقه شمال (استان‌های تهران، البرز، مازندران، سمنان)، اداره کل منطقه شمال غرب (استان‌های قزوین، زنجان، اصفهان، یزد، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری)، اداره کل منطقه جنوب غرب (استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام)، اداره کل منطقه جنوب (استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد)، اداره کل منطقه جنوب شرق (استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان) و اداره کل منطقه غرب (استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه) و دفاتر ستادی تشکیل یافته‌است.

نظر خود را درباره «مصوبه شماره 207 سازمان تنظیم مقررات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مصوبه شماره 207 سازمان تنظیم مقررات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.