زمان مطالعه: 3 دقیقه
طرح رجیستری چیست؟

طرح رجیستری چیست؟

در طرح رجیستری گوشی تلفن های همراه، گوشی های موبایل مشترکان بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال...
طرح رجیستری چیست؟
طرح رجیستری چیست؟

در طرح رجیستری گوشی تلفن های همراه، گوشی های موبایل مشترکان بر اساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیمکارت در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت می‌شوند و به محض روشن شدن در شبکه تلفن همراه، این شماره سریال‌ها با پلتفرم شبکه مخابراتی کشور مطابقت داده می‌شوند. اگر می خواهید با طرح رجیستری بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل طرح رجیستری می پردازیم. طرح رجیستری چیست؟ زمان اجرا شدن قانون طرح رجیستری طرح رجیستری از تاریخ 28 مهر 96 اجرا شد.ابتدا قرار بود طبق صحبت های مطرح شده رجیستری یک مرحله ای باشد.یعنی به این صورت که از صبح 28 مهر ماه،هر شخصی در صورتی که گوشی قاچاق خریداری کند،پیامی مبنی بر عدم ثبت گوشی مربوطه در سامانه دریافت کند. زمان رجیستری انواع گوشی های موبایل: برای جلوگیری از ورود شوک به بازار،قرار است طرح رجیستری دومرحله ای ایجاد شود. به این صورت که زمان رجیستری برندها و مدل های مختلف گوشی به مرور از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد. اگر گوشی ای که خریده ایم قاچاق باشد،چه کاری باید انجام دهیم؟ در صورتی که گوشی خریداری شده ی شما مشمول طرح رجیستری باشد،بعد از نصب سیم کارت در گوشی مذبور،پیامکی مبنی بر این موضوع دریافت خواهید کرد. در صورتی که گوشی خریداری شده شما قاچاق باشد،باید گوشی مربوطه را به فروشنده مرجوع کنید تا فروشنده گوشی را در سامانه ثبت کنید. آیا برای این کار خریدار باید هزینه ای پرداخت کند؟ هیچ هزینه ای از طرف خریدار نباید پرداخت شود و فروشنده یا وارد کننده غیر رسمی این هزینه را باید بپردازد. پس در صورتی که فروشنده هزینه ای از شما درخواست کرد،هزینه  ای پرداخت نکنید. شناسه یکتای تلفن همراه یا IMEI چیست؟ در هنگام خرید گوشی،باید شناسه IMEI که در پشت باطری موبایل درج شده است با شناسه ی درج شده در پشت جعبه ی موبایل یکی باشد. بعد از انداختن سیم کارت در گوشی باید کد *#06# را با گوشی شماره گیری کنید. عدد دریافتی باید با عدد درج شده در گوشی یکی باشد. اگر گوشی تان را از فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنید: اگر می خواهید به صورت اینترنتی گوشی بخرید حتما از فروشگاه هایی خریداری کنید که دارای نماد اعتماد هستند..

registry
registry

اگر از خارج از کشور گوشی خریدار می کنید: اگر از خارج از کشور گوشی خریداری کرده اید یا مسافر هستید،و بعد از ورود به ایران سیم کارت را درون گوشی انداخته اید،(در صورتی که مشمول طرح رجیستری باشید) باز هم پیامک را دریافت خواهید کرد.دقت داشته باشید شما تا یک ماه فرصت خواهید داشت که گوشی تان را در سامانه ثبت کنید در غیر اینصورت دسترسی شما با گوشی مورد نظر به شبکه قطع خواهد شد. نکته مهم در مورد رجیستری گوشی : بهترین کار این است که هنگام خرید گوشی، از فروشنده بخواهید پیش روی خودتان سیم کارت را درون گوشی بیاندازد و از قاچاق نبودن گوشی مورد نظر مطمئن شوید. و حتما از فروشنده فاکتور رسمی بگیرید. آیا طرح رجیستری شامل گوشی‌های فعلی می شود؟ طرح رجیستری از 28 مهرماه شروع می‌شود که فاز نخست آن مانیتورینگ است و در این فاز اجرای رجیستری از یکسری مدل محدود شروع می‌شود. در اجرای طرح رجیستری از مردم به هیچ عنوان پولی به عنوان عوارض گمرکی گرفته نمی‌شود.اجرای رجیستری به هیچ عنوان برای مردم هزینه نخواهد داشت. اجرای رجیستری در مورد گوشی‌های در دست مردم نیست و گوشی‌هایی که تا کنون وارد کشور شده و گوشی‌هایی که هم‌اکنون در دست مردم است در طرح رجیستری مجاز تلقی می‌شود و لذا جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.  بنابر این گزارش، یکی از رسانه‌های فارسی خارج از کشور طی خبری اعلام کرده بود که گوشی‌های تلفن همراه در دست مردم که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده‌اند با اجرای طرح رجیستری غیرفعال می‌شود و برای فعال شدن نیاز به پرداخت 15 درصد عوارض گمرکی است که این خبر تکذیب شد. مزایای طرح رجیستری: این طرح مسلما اگر به صورت صحیح اجرا شود مزایای بسیاری دارد مهمترین آن جلوگیری از ورود کالای قاچاق و قیمت گذاری سر از خود دلالان این صنف است. همانطور که مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عباس نخعی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها بیان داشت: پس از اجرای این طرح، موبایل قاچاقی که قیمت امروز آن 2 میلیون تومان است، نهایتاً به قیمت 200 هزار تومان خرید و فروش خواهد شد.

طرح رجیستری چیست؟
طرح رجیستری چیست؟

مزیت مهم بعدی جلوگیری از ورود گوشی های تقلبی به ایران است و متعاقب آن داشتن ضمانت نامه برای گوشی هایی که از مجاری قانونی عبور کرده و به دست مشتریان رسیده اند. معایب طرح رجیستری: اما از آن طرف ماجرا دور زدن این طرح یا سودجویی کارمندان برخی سازمان ها و شرکت های درگیر و نبود نظارت کافی بر اجرای درست آن می تواند مشکلات بسیاری در پی داشته باشد. همچنین مدت زمان ماندن بار در گمرک می تواند از ورود به هنگام گوشی های روز دنیا در زمان اولیه عرضه، جلوگیری کنند.

نظر خود را درباره «طرح رجیستری چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرح رجیستری چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.