زمان مطالعه: 1 دقیقه
کاهش ترافیک خودرویی

کاهش ترافیک خودرویی

ترافیک یکی از مشکلاتی است که همه کشورها و همه کلان شهرها با آن مواجه اند. اما راهکارهای کاهش ترافیک خودرویی در جهان چیست.

راهکارهای کاهش ترافیک

اکنون بیش از یک دهه است راه‌حل‌های متعددی برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا همفکری مدیران و تصمیم‌گیران جهانی را می‌طلبد.

تا سال 2020 بیش از 41 تریلیون دلار برای هوشمندسازی شهرها هزینه خواهد شد. اما ایران در این مسیر دقیقا چه جایگاهی دارد؟ برای هوشمندسازی یک شهر باید تمامی واحدهای تکنولوژی از جمله انسان‌ها، خانه‌ها، خودورها، جاده‌ها و زیرساخت‌ها به یکدیگر متصل بوده و توانایی تبادل اطلاعات را داشته باشند.شهری هوشمند است که در آن تمام امور مربوط به زندگی شهری مثل حمل‌ونقل درون شهری، خدمات آب و فاضلاب، خدمات برقی، مسائل مربوط به اینترنت، بهداشت و درمان، دولت الکترونیک و مشارکت مردمی در امور شهری در کمترین زمان و بالاترین سطح بهره‌وری با استفاده از فناوری اینترنت اشیا شکل گیرد.

دو لازمه اساسی سامانه‌های مدیریت ترافیک در شهر های هوشمند
1- ارتباط داشتن کلیه خودورها با یکدیگر: در این تکنولوژی خودرو با تمامی چهار خودرو اطراف خود در ارتباط است و اطلاعات آن‌ها را دریافت می‌کند. این تکنولژی پایه و اساس خودروهای خودران است.
2- ارتباط داشتن کلیه خودروها با کلیه زیرساخت‌های شهری: تمامی خودورها با زیرساخت‌های شهری در ارتباط بوده و امکان جا‌به‌جایی اطلاعاتی از جمله شرایط آب‌وهوایی، سیگنال‌های ترافیکی و تصادفات و حوادث شهری فراهم می‌شود.

راهکار و تکنولوژی شهر هوشمند برای مدیریت ترافیک

1- دریافت سیگنال‌های ترافیک با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا و در جریان گذاشتن دیگر رانندگان برای جلوگیری از ورود خودروها به مسیر ترافیک
2- دریافت اطلاعات مربوط به تغییرات آب‌وهوایی و تصادفات ناگهانی در مسیر و انتقال آن به رانندگان
3- ثبت اطلاعات خودرو و عملکرد رانندگان با استفاده از سامانه مدیریت ناوگان و ردیاب‌ها در جهت بهبود رفتار رانندگی و کاهش ترافیک‌های ناشی از تغییر مسیر، ترمز و شتاب‌های ناگهانی
4- اعلام حضور عابران پیاده در مسیرها و به کارگیری راهکارهای تنبیهی برای عابرانی که در مسیرهای مخصوص خودرو حرکت کرده و یا بدون توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی از خیابان عبور می‌کنند.
5- استفاده از خودروهای اشتراکی به جای خودروهای شخصی ( در برخی کشورها می‌توان با مشخص کردن مسیر تردد روزانه خود و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران هم مسیرانی را انتخاب کرد و با آن‌ها سفر درون شهری را همراه شد)
6- این راهکار کمی رویایی به نظر می‌رسد اما اگر بتوان در آینده نه چندان دور هواپیماهای بدون سرنشین کوچک را برای جابه‌جایی مسافران با مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار داد، می‌توان به حذف کامل ترافیک امید داشت.

نظر خود را درباره «کاهش ترافیک خودرویی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کاهش ترافیک خودرویی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.