زمان مطالعه: 1 دقیقه
سوپ عدس قرمز

سوپ عدس قرمز

سوپ عدس قرمز یکی از سوپ‌های مفید فصل پاییز و زمستان است. عدس حاوی منیزیم است که در بهبود ماهیچه‌‌های قلبی عروقی موثر است و فشار خون را پایین می‌آورد.

سوپ عدس قرمز یکی از سوپ‌های لذیذ می‌باشد که حتما هفته‌ای یکبار آن را در منوی غذای خود در فصول سرد سال داشته باشید. در ادامه با آشپزی آسمونی همراه باشید تا طرز تهیه سوپ عدس قرمز را که یک سوپ مفید و پرانرژی است را یاد بگیرید.

سوپ عدس قرمز ، یک سوپ مفید برای وعده افطار
سوپ عدس قرمز

مواد لازم برای تهیه سوپ عدس قرمز

پیاز درشت ۱ عدد
سیر ۱ حبه
روغن زیتون ۲ ق غ
هویج ۲ عدد
تخم گشنیز نصف ق چ
زیره نصف ق چ
عدس قرمز ۱ و نیم پیمانه
عصاره مرغ ۱ عدد
نمک، لیمو و گشنیز به اندازه لازم

 

طرز تهیه سوپ عدس قرمز

در ابتدا ۱ عدد پیاز درشت را نگینی ریز خرد کنید. سپس ۱ حبه سیر را هم رنده کنید. هر دو را با ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون در قابلمه‌‌ای مناسب تفت دهید. حالا ۲ عدد هویج نگینی ریز خرد شده، نصف قاشق تخم گشنیز پودر شده و نصف قاشق زیره را به مواد بیفزایید. بعد از اضافه کردن یک ‌و نیم پیمانه عدس قرمز، ۱ قرص عصاره مرغ یا سبزیجات را هم در ۳ پیمانه آب‌ جوش حل کرده و داخل قابلمه بریزید.

در قابلمه را ببندید و بگذارید سوپ روی حرارت ملایم بجوشد و خوب جا بیفتد. در مرحله آخر پخت هم، کمی آب ‌لیموی تازه اضافه کنید. سوپ را با برگ خرد شده گشنیز تزئین کنید.

نکته: سعی کنید از نمک کمتری استفاده کنید زیرا عصاره مرغ، پرنمک است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سوپ عدس قرمز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سوپ عدس قرمز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.