زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین املاک در منطقه 8 تهران

بهترین املاک در منطقه 8 تهران

منطقه 8 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شرق این شهر قرار دارد. اگر می خواهید با منطقه 8 تهران...
بهترین املاک در منطقه 8 تهران
بهترین املاک در منطقه 8 تهران

منطقه 8 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شرق این شهر قرار دارد. اگر می خواهید با منطقه 8 تهران بیشتر آشنا شوید این مقاله آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل منطقه 8 تهران می پردازیم.

منطقه 8 تهران به وسعت 1322 هکتار که درحوزه شرقی تهران واقع شده از سمت شمال و شمال شرقی به  شهرداری منطقه 4 ؛ از جنوب به شهرداری منطقه 13 ؛ و از سمت غرب به شهرداری منطقه 7 محدود می شود ، نخستین محله مهاجر نشین از سال 1320 به بعد در اراضی جوادیه در جنوب غربی تهران بوجود امده که به تدریج پا به پای آن توسعه بی ضابطه شهری در شرق تهران و دیگر نواحی نیز شروع شد و تهران دراندک زمان چهره کلان شهر را پیدا کرد تراکم جمعیت در زمان حکومت دکتر مصدق عرصه را بر شهر نشینان تهی دست چنان تنگ کرد که ناگهان مردم در شرق تهران دست به تصرف عدوانی اراضی بایر زدند و شروع به خانه سازی در اراضی تصرفی خود کردند که به همین جهت به محله مفت آباد معروف شد

در پی این هجوم بی سابقه و خانه سازی بی ضابطه در اراضی مفت اباد دولت دستور دادکه در دو ناحیه نازی اباد و نارمک که اراضی انها خالصه و در تملک دولت بود طرح شهرسازی با اصول و ضوابط مدنی پیاده شود.

خیابان بندی ها و تقسیم اراضی و متد شهرسازی در دو منطقه یاد شده به سرعت اغاز و عملیات خانه سازی در انها شروع شد.

نارمک

نارمک یکی از قدیمی ترین محله های تهران است و در آغاز ، دهکده ای قدیمی و یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به شمار می رفته است و در سر راه قوچک و لواسان و ناز و رودبار قصران قرار داشت . در  گذشته در نارمک باغ انار زیاد بود و انار نارمک پرآب و خوشمزه مفهوم کلمه نارمک یعنی مکیدن انار و منظور از کلمه نارمک یعنی محلی که انارهای درشت در آن میروید.

نارمک در سر راه قوچک و لواسان و ناز و رودبار قصران به صورت دهکدهای قدیمی به نظر می رسیده است.

در فرهنگ جغرافیایی آمده است که دهکده نارمک از توابع شمیران در 9 کیلومتری جنوب شرقی امامزاده صالح و 5 کیلومتری شمال جاده تهران به دماوند واقع شده است. این دهکده سردسیر دارای 100 نفر سکنه و آب آن از قنات تامین می شد.

محصولات عمده آن ، دهکده غلات و انار و شغل اها لی آن زراعت و باغبانی و راه رسیدن به دهکده نارمک فرعی و دارای یک قلعه قدیمی بوده است.این محله که در نوع خود در جهان منحصر به فرد است به همراه تهرانپارس در دهه 20 توسط فرانسوی ها ساخته شد.

تهرانپارس

طرح شهرک سازی در این منطقه میتوانست الگویی مناسب برای مناطق دیگر باشد لیکن تنها تهرانپارس بااصول(مدرن شهری) توسط سرمایه داران زرتشتی احداث شد. اما سالهای بعد هر سه منطقه تهرانپارس و نارمک و نازی اباد مورد هجوم بساز و بفروشها و معماران تجربی قرار گرفت.

نظام آباد

این ناحیه از مناطق قدیمی تر بوده و از بافت متراکم تر و پر جمعیت تری برخوردار است.نظام آباد غربی ترین قسمت منطقه بوده و در مرز با منطقه 7 شهرداری قرار گرفته است.

ویژگی های طبیعی منطقه 8 تهران

نحوه استفاده از زمین در منطقه 8

بارزترین مشخصه منطقه از دیدگاه اراضی نسبت 50 درصدی ( 86/49) بخش مسکونی است نسبت 26 در صد کل شهر تهران است که نشان می دهد منطقه عمدتا منطقه ای مسکونی است.

 ویژگی دیگر از نسبت با لای معابر 35 درصد نشات می گیردکه می تواندبه این علت با شد که معابر شهری اطراف مناطق بین آ نها نصف می شود ( در خیابان دماوند فقط پیاده رو جنوبی به منطقه مجاور تعلق دارد ) در نتیجه سهم بزرگی از معابر شهری به حساب معابر منطقه منظور می شود.

شبکه آبرسانی

 آب مصرفی محدوده شهرداری منطقه 8 از مخزن 11 واقع درخیابان هنگام و مخزن 7 واقع در اتوبان رسالت ؛ اول حاجی پور با 72 دستگاه شیر فشار شکن تغذیه می شود. مخزن 11 با گنجایش 38400 مترمکعب و مخزن 7 با گنجایش 55500متر مکعب آب مصرفی این منطقه را تامین می کنند.

 شبکه گازرسانی

هر دو منطقه شهرداری را یک ناحیه گاز پو شش می دهد که ناحیه 6 گاز شامل منطقه 4 و 8 شهرداری ا ست. در حال حاضرکلیه سطح منطقه شبکه گذاری شده است و نیاز به توسعه ندارد .

real-estates-in-region8-tehran
real-estates-in-region8-tehran

میدان هفت حوض

فاضلاب

در منطقه 8 هیچگونه سیستم جمع آوری فاضلاب وجود ندارد . از نظر تصیفیه آب به دلیل ارتباط شبکه جمع اوری فاضلاب منطقه با مناطق پائین دست و لزوم تصفیه آن در تصفیه خانه جنوبی و جنوب غربی تهران ؛ در منطقه مذکور فاضلاب تصفیه نخواهد شد ؛ بلکه درآینده ب توجه به خطوط جمع آوری شبکه به نقاط پائین دست منتقل میگردد.

دراین منطقه با توجه به نوع مناسب خاک ؛ استفاده از چاه جذبی مرسوم بوده ؛ لیکن در بعضی از محلات ؛ تخلیه فاضلاب از حیاط منازل به مسیلهای مجاور انجام میگیردکه یک معضل اساسی ا ست . هیچکدام از ا ماکن عمومی و موسسات دولتی و خصوصی ؛ بیمارستان و یا صنایع در منطقه 8 دارای سیستم تصفیه مستقل نیستند.

آبهای سطحی

بررسی جهات شیب های طولی خیابانهای منطقه 8 نشان می دهد که شیب خیابانها در سه جهت عمده می باشد که عبارتند از جهات شمال به جنوب شرق و به غرب ؛ غرب به شرق

آبهای سطحی خیابانهای شمالی – جنوبی واقع دراراضی غربی منطقه 8 در حد فاصل خیابان استاد حسن بنا و مسیل باختر به این مسیل می ریزند و سپس به جاده دماوند منتقل می شوند . از جمله این خیابانها می توان از خیابانهای استاد حسن بنا ؛ کرمان ؛ قسمتی از جانبازان ؛ بزرگراه شرق ؛ شهید آیت … مدنی ؛ گلستان ؛ آبادان و شیر مرد نام برد

آبهای سطحی برخی از خیابانهای شمالی – جنوبی مستقیما به خیابان دماوند می ریزند مانند خیابانهای پروین ؛ تیرانداز ؛ 115 صادقی ؛ 45 متری تهرانپارس ؛ افشاری ؛ گلدار؛ فراهانی؛ وحیدیه ؛ سبلان و…

آبهای سطحی سایر خیابانهای – جنوبی تو سط خیابان شرقی – غربی شهید محمد ایگه ای جمع اوری و سپس به مسیل تهرانپارس و جاده دماوند منتقل میگرددمانند : خیابانهای دردشت ؛ مهر ؛ مدائن ؛ شهید آیت ؛ سمنگان و…

با توجه به آنکه خط القمر طبیعی منطقه برمسیل تهرانپارس واقع گردیده است لذا جهات شیب طولی کلیه معابر شرقی و غربی به سمت مسیل تهرانپارس می باشد.

 بنابراین کلیه معابر شرقی – غربی که درسمت شرق مسیل تهرانپارس واقع اند دارای شیب طولی شرقی – غربی و کلیه معابری که درسمت غرب این مسیل واقع اند دارای شیب طولی از غرب به شرق می با شند. آبهای سطحی اینگونه معابر اغلب بوسیله مسیلهای ابراهیم آباد ؛ خاور و تهرانپارس جمع آوری می شوند و نها یتا به جاده دماوند می ریزند.

شایان ذکراست که شیب طولی خیابان دماوند از ابتداتا انتهای خیابان دماوند در راستای شرق به غرب می باشد.

باتوجه به عبور 4 مسیل عمده ( ابراهیم آباد ؛ مسیل باختر ؛ دردشت ؛ تهرانپارس ) از منطقه 8 تهران در جهات شیب طولی خیابان بنحوی است که آبهای سطحی معابر منطقه عمدتا از طریق این مسیلها جمع آوری و به خارج از منطقه دفع می شود.

بهترین املاک در منطقه 8 تهران
بهترین املاک در منطقه 8 تهران

معرفی محلات منطقه 8 تهران

  • محله یک : تهرانپارس
  • محله دو :دردشت
  • محله سه : مدائن
  • محله چهار : هفت حوض
  • محله پنج : فدک
  • محله شش : نارمک
  • محله هفت : کرمان
  • محله هشت : مجیدیه
  • محله نه : لشگر شرقی
  • محله ده : لشگر غربی
  • محله یازده : تسلیحات
  • محله دوازده : وحیدیه
  • سیزده : زرکش

ایستگاه‌های مترو منطقه 8 تهران

  • ایستگاه متروی دانشگاه علم و صنعت
  • ایستگاه متروی سرسبز
  • ایستگاه متروی فدک
  • ایستگاه متروی گلبرگ
  • ایستگاه متروی سبلان

سینماهای منطقه 8 تهران

  • سینما شاهد

املاک های منطقه 8 تهران : تهرانپارس، دردشت، مدائن، هفت حوض، فدک، نارمک، کرمان، مجیدیه، لشگر شرقی ، لشگر غربی، تسلیحات، وحیدیه، زرکش  

نظر خود را درباره «بهترین املاک در منطقه 8 تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین املاک در منطقه 8 تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.