زمان مطالعه: 16 دقیقه
بهترین املاک در منطقه 6 تهران

بهترین املاک در منطقه 6 تهران

منطقه 6 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز این شهر واقع است. اگر می خواهید با منطقه 6 تهران...
بهترین املاک در منطقه 6 تهران
بهترین املاک در منطقه 6 تهران

منطقه 6 شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز این شهر واقع است. اگر می خواهید با منطقه 6 تهران بیشتر آشنا شوید این مقاله آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به معرفی منطقه 6 تهران می پردازیم.

شکل گیری و گسترش منطقه 6 شهر تهران با روی کار آمدن پهلوی اول آغاز می گردد. در این دوره لبه های جنوبی منطقه 6 با احداث مراکزی مثل : دانشگاه تهران ، بیمارستان هزار تختخوابی (بیمارستان امام) ، دانشگاه پلی تکنیک ( مدرسه فنی )، پارک فرح (پارک لاله) و چندین مرکز دیگر شکل گرفته و به تدریج به سمت شمال رشد می کند.

براساس عکس هوائی سال 1319 ، آب کرج (بلوار کشاورز) و خیابان کریمخان فعلی منتهی الیه شمال شهر تهران و حد شمالی محدوده (منطقه 6 فعلی) بوده است. همچنین بیمارستان امام از دیگر مراکز شاخص منطقه با فاصله کوتاهی از شهر در سمت شمال غربی شهر قرار داشته است. در این دوره لبه جنوب غربی منطقه هنوز شکل نگرفته بود. در دوره پهلوی دوم با امتداد یافتن خیابان های پهلوی (ولی عصر)، حافظ ، شمیران(شریعتی) به سمت شمال و تشکیل خیابان های فرعی دیگری مثل یوسف آباد سبب شکل گیری محله های یوسف آباد و امیرآباد گردید.

در دوره اول ده ساله 1335 ، محله های یوسف آباد و امیرآباد کاملا ساخته شده و جز حاشیه شمالی شهر تهران نیز محسوب می گردید. در این دوره در بخش وسیعی از اراضی عباس آباد هنوز هیچ گونه ساخت و ساز انجام نشده است. بنابراین محدوده ساخت و ساز تا سال 1335 در شرق خیابان پهلوی (ولی عصر) به جنوب خیابان عباس آباد (شهید بهشتی) و در غرب خیابان پهلوی به شمال یوسف آباد و شمال خیابان امیرآباد محدود می شود. در این دوره مابین محله های یوسف آباد و امیرآباد نیز به علت وضع توپوگرافی زمین ، ساخت و سازی انجام نگرفته است.

مراکز اداری زیادی در خیابان تخت جمشید (طالقانی) بوجود می آمد و قطب تجاری شهر هنوز بازار بزرگ می باشد. از سال 1335 تا سال 1345 آن بخش از محدوده منطقه 6 که بخشی از محدوده مرکزی شهر بوده متراکم ترگردید و زمین های خالی مابین محله یوسف آباد و امیرآباد ساخته شد و خیابانهای فرعی متعددی شکل گرفت که از آن جمله می توان به خیابان های فاطمی کنونی ، خیابان وزرا (شهید خالد اسلامبولی) ، خیابان تخت طاووس ، خیابان قزل قلعه و غیره اشاره نمود.

تعداد ادارات دولتی و مراکز تجاری روزبروز بیشتر گردید. امتداد شمال جاده پهلوی نیز مورد استفاده تفریحی قرار گرفت . مخصوصا در روز های تعطیل عده زیادی از افراد طبقات پائین برای تفریح در زیر درختهای کهنسال جاده پهلوی نشسته و با پهن کردن بساط ناهار روز تعطیل را می‎گذرانند. در این دوره ساختمان مرکزی شرکت ملی نفت در سال 1341 در خیابان تخت جمشید احداث گردید. اهمیت صنعت نفت در کشور به علت عظمت و کیفیت ساختمان ، بنای مذکور در بین ابنیه شهر مقام برجسته ای داشت.

این ساختمان در امتداد خیابان تخت جمشید (طالقانی) که محل فعالیت‎ های بازرگانی است تغییری بوجود آورد. در دوره 1345 تا 1355 تحولات شگرفی در توسعه شهر تهران و بالطبع منطقه 6 مطالعه ایجاد شده است. انجام مطالعات طرح جامع توسعه 25 ساله تهران و به تصویب رسیدن آن در سال 1347 و افزایش قیمت نفت در سال 1352 و ... از عوامل تاثیرگذار در گسترش لجام گسیخته شهر در این دوره محسوب می شوند.

در این دوره یکی از ساختمانهای عمده نواحی جدید شهر ، ساختمان وزارت کشاورزی است که در لبه شمالی بلوار الیزابت دوم (بلوار کشاورز) احداث گردید. بیمارستان شماره 1 ارتش ، مدرسه عالی بازرگانی ، انجمن ایران و آمریکا‌ ، هتل میامی ، تلویزیون ملی ایران ، قصر یخ ، آسایشگاه معتادین ، هنرستان بنیاد پهلوی ، دبستان و دبیرستان سن لوئی ، پارک ساعی ، پارک فرح ، دانشگاه تهران ، بیمارستان هزار تختخوابی (امام) ، موزه فرش ، میدان ولیعهد (ولی عصر) و شرکت ملی نفت ایران از مراکز و ساختمانهای مهم این دوره در محدوده منطقه بوده است.

امتداد شمال جاده پهلوی نیز مورد استفاده تفریحی قرار گرفت. مخصوصا در روزهای تعطیل عده زیادی از افراد طبقات پائین برای تفریح در زیر درختهای کهنسال جاده پهلوی نشسته و با پهن کردن بساط ناهار روز تعطیل را می‎گذرانند. در این دوره ساختمان مرکزی شرکت ملی نفت در سال 1341 در خیابان تخت جمشید احداث گردید. اهمیت صنعت نفت در کشور به علت عظمت و کیفیت ساختمان ، بنای مذکور در بین ابنیه شهر مقام برجسته ای داشت.

این ساختمان در امتداد خیابان تخت جمشید (طالقانی) که محل فعالیت‎های بازرگانی است تغییری بوجود آورد. در دوره 1345 تا 1355 تحولات شگرفی در توسعه شهر تهران و بالطبع منطقه 6 مطالعه ایجاد شده است. انجام مطالعات طرح جامع توسعه 25 ساله تهران و به تصویب رسیدن آن در سال 1347 و افزایش قیمت نفت در سال 1352 و ... از عوامل تاثیرگذار در گسترش لجام گسیخته شهر در این دوره محسوب می شوند. در این دوره یکی از ساختمانهای عمده نواحی جدید شهر ، ساختمان وزارت کشاورزی است که در لبه شمالی بلوار الیزابت دوم (بلوار کشاورز) احداث گردید.

 بیمارستان شماره 1 ارتش ، مدرسه عالی بازرگانی ، انجمن ایران و آمریکا‌، هتل میامی ، تلویزیون ملی ایران ، قصر یخ ، آسایشگاه معتادین ، هنرستان بنیاد پهلوی ، دبستان و دبیرستان سن لوئی ، پارک ساعی ، پارک فرح ، دانشگاه تهران ، بیمارستان هزار تختخوابی (امام) ، موزه فرش ، میدان ولیعهد (ولی عصر) و شرکت ملی نفت ایران از مراکز و ساختمان های مهم این دوره در محدوده منطقه بوده است.

شبکه اتصالی کلیه نواحی شمالی تهران که بشدت در حال توسعه بود با قسمت مرکزی شهر از دو خیابان شمیران قدیم و پهلوی مرتبط گردید. خیابان پهلوی (ولی عصر) در این دوره دارای عرض متغیری است که روی هم رفته از پنج خط عبور تشکیل شده است. ساختمان های موجود در محدوده منطقه در این دوره اکثرا یک تا سه طبقه بوده اند و فقط در امتداد خیابان های اصلی نظیر خیابان های کوروش کبیر (شریعتی) ، پهلوی (ولی عصر) ، عباس آباد (بهشتی) و خیابان فرح (سهروردی) آپارتمانهای بلندتری به منظور استفاده های تجاری بنا گردیده‎اند.

ساختمان های مسکونی بطور کلی شمالی – جنوبی بوده و عموما دارای حیاطی می باشند که در ضلع جنوبی ساختمان واقع است. در این منطقه بندرت ساختمان های بدون حیاط مشاهده می شود. بلوارها و خیابان های جدید مثل بلوار الیزابت دوم (بلوار کشاورز) در فصل تابستان محل تفرجگاه عمومی گردید و عدة کثیری از طبقات پایین و متوسط شهر به آنجا می‎رفتند.

در امتداد این بلوار عصرها و شب های تابستان جمعیت کثیری گرد می آمدند و در نتیجه انواع وسائل تفریحی و لوازم خوردنی و آشامیدنی بصورت دوره گردی ارائه می شد. تغییر الگوهای رفتاری سبب شکل گیری کاربری های جدید در شهر و به تبع آن در منطقه 6 گردید. به عنوان مثال احداث تعدادی کافه و رستوران در امتداد جاده های اصلی شهر نتیجه همین تغییر الگوی رفتاری است.

یکی دیگر از خصوصیات منطقه در این دوره وجود سفارت خانه های متعدد بوده است. در زمان تهیه طرح جامع سابق تهران ( مصوب سال 1347 ) ، شهر تهران دارای یک مرکز عمده تجاری – اداری در محدوده خیابانهای انقلاب ، مصطفی خمینی و ولی عصر بود. شبکه ارتباطی شهر بصورت شعاعی از این مرکز ، دسترسی به منطقه مسکونی اطراف را تامین می کرد و شبکه داخل محدوده مرکزی شهر به صورت شطرنجی دسترسی به داخل این محدوده را فراهم می آورد. در طول این دوره 3 محلة اصلی منطقة 6 یعنی عباس آباد ، یوسف آباد و امیرآباد شکل گرفت . این محله ها به عنوان محله های شاخص منطقه 6 به لحاظ زمان شکل گیری ، توسعه و گسترش و به لحاظ ساخت و کالبد قابل اهمیت می باشد.

real-estates-in-region6-tehran
real-estates-in-region6-tehran

تاریخچه محلات قدیمی :

عباس آباد :

این محله را میرزا عباس ایروانی معروف به حاج میرزا آقاسی آباد کرد و از این رو به نام وی ، عباس آباد نامیده شد . آبادانی عباس آباد به حدود سال 1262 (ه¬ ق) و اندکی پیش از آن باز می گردد . حاج میرزا آقاسی که بعد از قتل قائم مقام فراهانی در زمان قاجار به وزارت رسید و 13 سال صدر اعظم بود ، بیشتر اوقات خود را در عباس آباد می گذراند و از این رو در آباد کردن آن اهتمام می ورزید.

مورخین نوشته اند : « عباس آباد قریه ای بود دارای قلعه ، خانه های رعیتی و عمارت اربابی که از هر نظر برای سکونت میرزا آقاسی و پذیرایی ار مهمانانش ، دارای امکانات بود. بعد از مرگ وی مستوفی الممالک این زمین ها را خریداری کرده و به سایر املاک خود یعنی یوسف آباد و بهجت آباد افزود بعد ها پسر او عبای اباد را به غلامحسین هراتی واگذار کرد ، او نیز که در تجارت خود دچار ورشکستگی شده بود ، املاکش را در اختیار حاج امین الضرب قرار داد تا وی دیون مردم و بانک روس را پرداخت نماید.

محله عباس آباد قبل از آن که ساخت و ساز جدید در آن شکل بگیرد ، شامل زمین های زراعتی ، باغ و تعدادی قنات بود ، اما به دلیل تغییر و تحولاتی که در ساختار شهری تهران بوجود آمد ، این محله به سرعت از بین رفت. قبل از انقلاب اسلامی ، قسمت اعظمی از منطقه در اختیار ارتش قرار گرفت و در آنجا تاسیسات نظامی احداث شد . در سال های بعد از انقلاب ، در اجرای طرح انتقال مراکز نظامی به خارج از شهر ، بخش عمده ای از تاسیسات نظامی از این محل خارج گردید. همچنین در بخشی از این منطقه ، مصلای بزرگ تهران و تعدادی ساختمان دولتی ساخته شد .

یوسف آباد :

منطقه یوسف اباد را میرزا یوسف مستوفی الممالک ، یکی از وزرای عصر قاجار در سال 1288 در شمال غربی دارالخلافه ناصری اباد کرد و به نام خود ، یوسف اباد نامید. درختان میوه یوسف آباد را مستوفی الممالک به دست خود کاشت که میوه های آن در نوع خود بی نظیر بود. وی همچنین به پرورش و ازدیاد گوسفند ،مرغ و بوقلمون نیز علاقه بسیاری داشت.

پس از فوت مستوفی الممالک باغ ها و زمین های وی به پسرش میرزا حسن خان مستوفی رسید ، اما او که خیال مسافرت به فرنگ داشت ، این املاک را به سپه سالار امیر خان سردار معروف به آقاوجیه فروخت. صاحب بعدی یوسف آباد ، حاجی حسین امین الضرب بود ، او نیز که برای وارد کردن موتور برق و نصب آن از دولت وقت وام گرفته بود و قادر به بازپرداخت آن نبود به ناچار یوسف اباد را به جای بدهی خود به دولت واگذار کرد.

پس از آن زمین های یوسف آباد تفکیک و بین کارمندان دولت تقسیم شد. امروزه از باغ های سرسبز آن اثری باقی نمانده و تنها فضای سبز آن پارک شفق است که ذر سال 1348 در زمینی به مساحت 2500 متر مربع افتتاح شد.

امیر آباد :

میرزا تقی خان امیر کبیر علاوه بر سایر اقدامات عمرانی در کشور ، امیر آباد زا نیز در فاصله ی 5 کیلو متری شمال غربی شهر آباد کرد. اعتماد السلطنه در این باره نوشته است : " امیر در این قریه علاوه بر احیای اراضی و ایجاد قنات های متعدد ، باغ و امارتی معتبر نیز احداث کرد و به واسطه آب و هوای مطبوع تر آن نسبت به تهران اغلب برای استراحت به آنجا می رفت " ناصرالدین شاه نیز به سبب نزدیکی این قریه به شهر برای تفریح به آنجا سفر می کرد.

وی در یکی از این سفر ها دستور احداث قورخانه را در کنار قریه امیر آباد داد. ظاهرا قورخانه همان قزل قلعه بوده که وسایل لشکری در آن نگهداری می شده است . بعد ها قزل قلعه در اختیار ساواک قرار گرفت و به زندان سیاسی تبدیل شد (این زندان پس از انقلاب اسلامی تخریب و در قسمتی از فضای آن میدان میوه و تره بار ایجاد گردید. ) قسمت اعظم دیگری از زمین های امیر آباد تا قبل از سال 1320 ، محل کشت گندم و جو بود.

از سال 1320 تا 1324 امیر اباد در اختیار نیروهای نظامی آمریکایی قرار گرفت که بر حسب نیاز ساختمان هایی در آن احداث کردند ، ازجمله خوابگاه سربازان ،تعمیرگاه موتوری ، ساختمان بهداری ، ساختمان تصفه خانه آب،کارخانه برق و کارخانه یخ سازی. از دیگر بنا های مهم محدوده امیر آباد که در سال 1328 ساخته شد ، خوابگاه دانشگاه تهران است .

نصرت آباد (جلالیه) :

بانی محله نصرت آباد فیروز میرزا ملقب به نصرت الدوله فرمانفرما بود که در این محدوده ، قلعه نصرت آباد را نیز بنا کرد و محله به نام خود او شهرت یافت . مالکیت نصرت آباد بعد از مدتی به میرزا یوسف مستوفی الممالک رسید. پس از آنکه دختر مستوفی الممالک همدم السلطنه با سلطان حسین میرزا جلال الدوله ازدواج کرد نصرت آباد به جلالیه تغییر نام یافت. در سال 1313 قسمتی از زمین های جلالیه به منظور احداث دانشگاه خریداری و در بهمن همان سال ، سنگ بنای دانشگاه تهران گذاشته شد. در زمان رضا شاه در قسمتی از این منطقه میدان رژه ای برای واحد های نظامی تهران احداث شد که به میدان جلالیه شهرت یافت. در سال 1345 در قسمتی از این منطقه پارک زیبایی احداث شد که امروزه پارک لاله نامیده می شود.

بهجت آباد :

بهجت آباد در سال 1288 (ه.ق) به دستور میرزا یوسف خان مستوفی الممالک ، آباد شد. وی برای تأمین آب اقدام به هدایت مسیری از نهر کرج به سمت این منطقه نمود. بهجت آباد ظاهرا به نام یکی از دختران میرزا یوسف نام گذاری شده است. در این زمان زمین های بهجت آباد در میان جاده تهران - عباس آباد ، زمین های جلالیه ، زمین های یوسف آباد و خندق دارالخلافه ناصری قرار داشت.

ظاهرا پس از فوت مستوفی الممالک ، ناصرالدین شاه برای مدتی بهجت آباد را مصادره کرد ، اما بعد از ناصرالدین شاه این زمین ها به ورثه مستوفی الممالک رسید. در سال 1307 ، کالج آمریکایی های تهران از ساختمان قدیمی خود در خیابان قوام السلطنه به ساختمانی نوساز در زمین های بهجت آباد منتقل شد. نخستین مجموعه مسکونی چندین طبقه تهران نیز، مجموعه بهجت آباد بود که در سال های 1343 تا 1349 بین خیابان های حافظ و خیابان ولیعصر کنونی ساخته شد.

بهترین املاک در منطقه 6 تهران
بهترین املاک در منطقه 6 تهران

جغرافیای شهری :

منطقه 6 یکی از مناطق مرکزی است که هر روز خیل عظیمی از شهروندان تهرانی را از سراسر شهر جهت انجام فعالیت های روزانه به سمت خود جذب می کند. بزرگترین محور شمالی – جنوبی تهران (خیابان ولی عصر) نیز از این منطقه عبور می کند مهم ترین معابر شریانی شهر مانند بزرگراه کردستان ، بزرگراه جلال آل احمد ، بزرگراه شهید چمران ، بزرگراه شهید گمنام ، بزرگراه مدرس ،بزرگراه حکیم ، بزرگراه همت خیابان انقلاب و خیابان کارگر شمالی نیز در داخل و یا حاشیه این منطقه قرار دارند .

وسعت :

این منطقه با مساحتی معادل 2/21 کیلومتر مربع ، حدود 2/3 درصد از سطح شهر را در بر می گیرد که از این نظر در رتبه سیزدهم مناطق شهر تهران قرار دارد. مساحت منطقه به 6 ناحیه و 18 محله تقسیم شده و بیش از 30 درصد ساختمان های دولتی و خصوصی را درخود جای داده و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در حوزه مرکزی شهر تهران واقع است. این منطقه از شمال به منطقه 3 ، از شرق به منطقه 7 ، از جنوب به مناطق 10 ، 11 و 12 و از غرب به منطقه 2 منتهی می گردد. بزرگراه همت در شمال ، بزرگراه چمران در غرب ،بزرگراه مدرس در شرق و خیابان انقلاب در جنوب این منطقه قراردارند .

خصوصیات بافت شهری :

تا حدود سال 1320 ، این منطقه به غیر از باغ های امیر آباد ، زمین های زراعی جلالیه ، باغ میرزا یوسف آشتیانی و اماکنی مانند پادگان جمشیدیه و قزل قلعه ، فاقد سکونت گاه های دائمی بود و هیچ گونه بافت شهری در آن مشاهده نمی شد . امروزه بافت شهری این منطقه متأثر از دوره تکوین آن ، بافتی شطرنجی و منظم محسوب می¬شود.

ویژگی های مسکونی :

ساختمان های مسکونی در این منطقه عموما حیاط دار و با جهت شمال به جنوب اند. منطقه 6 از نظر رده بندی تراکم بنای مسکونی در رتبه اول شهر تهران قرار دارد. حدود 35 درصد این منطقه مسکونی ، بیش از 30 درصد اداری ، تجاری ، آموزشی و حدود 30 درصد به شبکه های حمل و نقل اختصاص دارد .

ویژگی های زیست محیطی :

تهران در زمان های دور به شهر درختان چنار شهرت داشت ، به خصوص این که در مسیر خیابان ولی عصر و بلوار کشاورز به دلیل وجود درختان بلند و سرسبز ، دالانی ایجاد شده بود که ظاهری زیبا و دلنشین به شهر می بخشید. هم اکنون نیز این درختان کهنسال از زیبایی های این خیابان ها به شمار می آیند. در منطقه 6 به سبب وجود شیب های متعدد از شمال به جنوب و شرق به غرب دفع آب های سطحی به سادگی امکان پذیر است. وجود تصفیه خانه های آب در برخی نواحی این منطقه و مکانیزه بودن سیستم جمع آوری زباله ، از ویژگی های این منطقه به شمار می آید.

تراکم :

منطقه 6 به عنوان یکی از پر تراکم ترین مناطق شهری تهران ، با محدودیت های بی شماری در زمینه توسعه شهری رو به روست چرا که با بیش از 98 درصد فضای ساخته شده ، عملا جایی برای گسترش ندارد و به همین دلیل توسعه عمودی (ارتفاعی ) در آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، در حال حاضر بیشترین تعداد ساختمان های 6 تا 10 طبقه در این منطقه قرار دارند.

عوامل فوق ، باعث ایجاد حساسیت خاص مدیریت شهری نسبت به مقوله تراکم در منطقه 6 شده است. تراکم مسکونی این منطقه 75 درصد بوده که بالاتر از میانگین تراکم شهر تهران است. نسبت جمعیت نیز در هر کیلومتر مربع از ان برابر با 839/10241 نفر است که از این نظر رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

real-estates-in-region6-tehran
real-estates-in-region6-tehran

ویژگی های جمعیتی منطقه :

افزایش امید زندگی در بین مردم ، روند افزایش جمعیت افراد سالخورده ، متعادل تر شدن ترکیب خانوارها بر حسب اعضا و محدود تر شدن تعداد فرزندان ، بالا بودن تعداد مهاجران و تنوع قومی ،مذهبی و همچنین توان جمعیت پذیری محدود از ویژگی های جمعیتی منطقه 6 می باشد. این منطقه با جمعیت 225290 نفر ، 81/2 درصد جمعیت شهر را در خود جای داده و از این نظر در رتبه نوزدهم قرار دارد. البته در طول روز ، رقم جمعیت در این منطقه به یک میلیون نفر هم می رسد! میانگین اعضای خانواده در این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران ، پایین تر و اغلب خانوارها کم جمعیت هستند.

میزان با سوادی :

در بین مناطق 22 گانه ی تهران منطقه 6 با 1/93 درصد جمعیت با سواد ، بیشترین میزان با سوادی داراست و از این حیث ، سرآمد سایر مناطق به شمار می رود.

میزان جمعیت فعال :

میزان جمعیت فعال این منطقه (افراد بالای 18 سال را که توان کار کردن دارند ، جمعیت فعال می نامند ) برابر با میانگین کل شهر تهران می باشد ، ولی میزان جمعیت شاغل در آن از میانگین کل تهران بالا تر است و این امر ، نشان دهنده ی پویایی و تحرک اجتماعی ساکنین آن و ظرفیت و زمینه ی کاری مناسب منطقه می باشد. بیشترین جمعیت فعال منطقه در بخش سوم اقتصادی یعنی خدمات مشغول به کارند .

مراکز فرهنگی منطقه :

مراکز فرهنگی هنری منطقه شش شامل : دو فرهنگسرا ، یک خانه فرهنگ و دو کتابخانه می‌باشد.

فرهنگسرای سرو :

یکی از فرهنگسراهای فعال شهر تهران می‌باشد که مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 نیز در این مرکز مستقر گردیده و تمام مراکز فرهنگی هنری منطقه زیرمجموعه این فرهنگسرا می‌باشد.

فرهنگسرای شفق :

فرهنگسرای شفق یا دانشجو یکی از بزرگترین فرهنگسراهای تهران است که در پارک شفق احداث شده است.

خانه فرهنگ گل‌ها :

این مجموعه در سال 1373 با کاربری خانه فرهنگ تأسیس شد. در سال 1381 به عنوان خانه فرهنگ مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شد. در سال 1384 به عنوان خانه وبلاگ نویسان زیر نظر رایان شهر سازمان فعال بوده است. در سال 1387 مجددا به صورت خانه فرهنگ سازمان فعال شده است. تعمیرات اساسی خانه فرهنگ از 15/1/89 تا 15/2/89 انجام شد است.

کتابخانه شهید جهان‌آرا :

این مجموعه از سال 1381 تغییر کاربری یافت و از خانه فرهنگ به کتابخانه تبدیل گردید.

مساحت کل کتابخانه جهان آراء 180 متر مربع و زیر بنا آن 90 متر مربع می‌باشد. ظرفیت سالن مطالعه 90 نفر ، و از نظر درجه‌بندی، درجه 4 می‌باشد هم چنین اوایل سال 94 به تشخیص اداره امور کتاب و کتابخانه‌ها به عنوان کتابخانه درجه 4 استاندارد در سازمان شناخته شد.

بهترین املاک در منطقه 6 تهران
بهترین املاک در منطقه 6 تهران

خانه موزه دکتر شریعتی :

خانه موزه دکتر شریعتی که در سال 1375 توسط شهرداری تهران خریداری شد ، در سال 1382 به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار گردید. این خانه موزه در روز دوشنبه 7 اسفندماه 1385 در فهرست آثار ملی ثبت و به موزه تبدیل شد.

محلات

محله‌ی دانشگاه تهران

محله‌ی ولیعصر

محله‌ی جهاد

محله‌ی ایرانشهر

محله‌ی  ساعی

محله‌ی  امیرآباد

محله‌ی  سنایی

محله‌ی فاطمی

محله‌ی نظامی گنجوی

محله‌ی والفجر

محله‌ی جمالزداه

محله‌ی کشاورز

محله‌ی یوسف آباد

real-estates-in-region6-tehran
real-estates-in-region6-tehran

سینماها :

  • سینما آزادی
  • سینما آفریقا
  • سینما استقلال
  • سینما بولوار
  • سینما بهمن
  • سینما پیام
  • سینما سپیده
  • سینما عصر جدید
  • سینما فردوسی
  • سینما فلسطین
  • سینما قدس
  • ایوان شمس
  • خانه هنرمندان ایران

پارک‌ها :

  • بوستان ساعی
  • بوستان لاله
  • پارک شفق

ایستگاه‌ های مترو :

  • ایستگاه متروی آیت‌الله طالقانی
  • ایستگاه متروی توحید
  • ایستگاه متروی فردوسی
  • ایستگاه متروی میدان ولیعصر
  • ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی
  • ایستگاه متروی میدان جهاد
  • ایستگاه متروی میرزای شیرازی
  • ایستگاه متروی هفت تیر

  املاک های منطقه 6 تهران : نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی، آرژانتین              

 

نظر خود را درباره «بهترین املاک در منطقه 6 تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین املاک در منطقه 6 تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.