زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه

معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه

معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از دانشگاه های...

معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه
معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه



معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه رازی کرمانشاه مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه رازی کرمانشاه شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه رازی کرمانشاه می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه رازی کرمانشاه... بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه و تاریخچه دانشگاه رازی کرمانشاه و آدرس سایت دانشگاه رازی کرمانشاه می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی در بهمن ماه سال 1351 در شهر کرمانشاه با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» شروع به فعالیت نمود. این مرکز در سال 1353 به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت. در شروع سال تحصیلی 1351–52 دانشکده علوم با پذیرش 200 دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی موجودیت خود را آغاز نمود. هم‌اکنون بالغ بر 11759 دانشجو در یازده دانشکده و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می‌باشند. بنیانگذار این دانشگاه، فریدون معتمد وزیری است.

امکانات دانشگاه رازی کرمانشاه

امکانات رفاهی دانشگاه عبارت‌اند از تعاونی مصرف کارکنان، امور نقلیه، مرکز فروش کتاب، درمانگاه، انتشارات مرکزی، ستاد امور رفاهی اعضای هیئت علمی، مهمانسرا، اداره تربیت بدنی و صندوق قرض الحسنه.

خوابگاه‌های دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی در حال حاضر دارای هفت دستگاه خوابگاه است که گنجایش حدود 3700 نفر دانشجو را دارد. البته در سال‌های اخیر این دانشگاه برای دانشجویان پسر تنها دو سال و برای دانشجویان دختر به مدت سه سال خوابگاه دولتی ارائه می‌دهد.

غذاخوری‌های دانشگاه رازی کرمانشاه

دانشگاه رازی با داشتن 3 باب سالن غذاخوری روزانه به دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و کارکنان شرکتی خود سرویس می‌دهد. سلف مرکزی در داخل دانشگاه درخیابان باغ ابریشم وسلف دیگر دردانشکده علوم اجتماعی و در پردیس کشاورزی نیز یک سلف وجود دارد. کتابخانه مرکزی دارای مجموعه‌ای در حدود 60000 عنوان کتاب، 420 عنوان نشریه فارسی، 8 پایگاه اطلاعاتی و حدود 3000 پایان‌نامه و طرح پژوهشی است. این کتابخانه 4400 نفر عضو و روزانه حدود 350 نفر مراجعه‌کننده دارد. اعضای کتابخانه مرکزی را دانشجویان، اساتید دانشگاه و کارمندان تشکیل می‌دهند. کتابخانه دارای دو سالن مطالعه جهت خواهران و برادران به صورت مجزا است که حدود 800 متر مربع مساحت و گنجایش 300 نفر مراجعه‌کننده را دارد.

کتابخانه‌های دانشگاه رازی کرمانشاه

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه رازی کرمانشاه

ساختمان جدید کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه رازی در سال 1382 با زیربنای 1670 متر مربع و در سه طبقه همراه با زیر زمین افتتاح گردید. در داخل این ساختمان علاوه بر بخش‌های مختلف کتابخانه، بخش اینترنت، واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه و کتابفروشی دانشگاه نیز قرار دارد.

رتبه دانشگاه رازی کرمانشاه



  • دانشگاه رازی از نظر تعداد ارجاعات به هر مقاله ISI برترین دانشگاه کشور طی سال‌های 1990 تا 2008 بوده‌است.
  • این دانشگاه مقام برتر ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های کشور را در سال 1387 کسب کرد.
  • در آذرماه 1389، دانشگاه رازی کرمانشاه به همراه دانشگاه بوعلی سینا، برترین دانشگاه‌های جهان اسلام از لحاظ شاخص میانه استنادی هنجارشده شناخته شدند.
  • این دانشگاه در رتبه‌بندی وبومتریکس (2013) دارای رتبه 3309 در جهان و 871 در آسیا.

سایت دانشگاه رازی کرمانشاه

www.razi.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه رازی کرمانشاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.