زمان مطالعه: 2 دقیقه
ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟

ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟

هر انسانی در زندگی چهار انتخاب اساسی دارد که به عبارتند از انتخاب مسیر زندگی، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب...
هر انسانی در زندگی چهار انتخاب اساسی دارد که به عبارتند از انتخاب مسیر زندگی، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب شریک زندگی که در این میان ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات تمام زندگی است. درواقع ازدواج با هر انگیزه و عقیده ای که باشد، تحولی شگرف را به دنبال خواهد داشت

به ویژه این تحول در افرادی مشاهده خواهد شد که پایبند به فرهنگی هستند که در آن به ازدواج و جایگاه آن و هم چنین آداب و رسوم مربوط به آن، اهمیت خاصی داده اند. ما ایرانیان، وقتی ازدواج می کنیم، حداقل علاوه بر خودمان، باعث می شویم تا دو خانواده دیگر نیز پیوند ارتباط با یکدیگر را رقم بزنند

پس می توان گفت که تصمیم به انتخاب همسر و سپس تشکیل زندگی مشترک در قالب ازدواج، رخداد بزرگ زندگی هر انسانی می باشد. اگر تصمیم به تحصیل برای شما مهم است، اگر نوع رشته تحصیلی از اولویت تحصیلی شما است، اگر انتخاب هدف های مادی یا معنوی در سر لوحه اقدامات آتی شما قرار دارد، باید اذعان نماییم که انتخاب همسر و گزینش شریک زندگی، از همه آن ها مهم تر خواهد بود.

اگرچه در جوامع مختلف، آداب و رسوم مربوط به ازدواج و حتی قوام یا عدم قوام و پایداری در تشکیل خانواده ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی قریب به اتفاق انسان های هدفمند و با شخصیت متعادل، به قصد تشکیل زندگی مشترک و پایدار، و گزینش همسر اقدام به ازدواج می نمایند. اما تصمیم زمانی باید گرفته شود، که اطلاعات و دانسته و تجربه و پختگی ما در برابر بزرگی این تصمیم اندک و ناتمام است.

ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟
ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟


مشاوره پیش از ازدواج راهی است برای ارائه اطلاعات و افزایش دانسته ها و توصیه به صبوری برای افزایش تجربه و پختگی به آن هایی که هنوز آمادگی چنین تصمیمی را ندارند. قبل از ازدواج قدرت و اختیار در تصمیم گیری بسیار است و می توان از تشکیل ساختار های مشکل زا دوری کرد. اما پس از ازدواج، هنگامی هنگامی که ساختار ها کاملا شکل گرفته است، تنها می توان کارکرد های مشکل را کاهش داد و به ندرت می توان در ساختار ها تغییر ایجاد کرد.

مشاوره تلفنی ازدواج درواقع راهی است برای پیشگیری از تشکیل ساختار های مشکل زا. تحقیقات نشان می دهند که عدم آگاهی از مهارت های خود شناسی، دیگر شناسی و مهارت های زندگی، مهم ترین عوامل فروپاشی زندگی شکل گرفته می باشند. به همین دلایل توصیه ی بیشتر روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت آن است که اگر قرار است بین دو نفر پیوند زناشویی منعقد گردد از آنجا که دختر و پسر در اوج عواطف و احساسات قرار دارند لذا امکان شناخت آن ها از یکدیگر بسیار کم است.

بنابراین بهتر است از همان بدو خواستگاری دختران و پسران، یک متخصص بوسیله روانشناسی تلفنی و مشاوره آنلاین به عنوان راهنما و حکم زندگی خود قرار دهند.

حال ممکن است برای همگان امکان مراجعه به مشاور حاذق و توانمند امکان پذیر نباشد و یا آن ها در شهر یا روستای خود چنین متخصصی را پیدا ننمایند. پس چه باید کرد؟

در این مورد بهترین راه کمک گرفتن از یک متخصص روانشناسی از طریق تلفن است. مشاوره روانشناسی تلفنی می تواند تسهیل کننده برخی موانع موجود در مراجعه به روانشناس بوده و مفید و سودمند واقع گردد.

مرکز مشاوره روانشناسی روان نو راهی آسان برای کمک گرفتن از مشاورین دلسوز و مجرب می باشد که در زمینه های گوناگون تخصصی می توانند پاسخگو هموطنان گرامی باشند..شما عزیزان می توانید هر گونه سوال در مورد مشاوره ازدواج ، طلاق ، تربیت فرزندان ، مشاوره خانوادگی و مشاوره زناشویی و .... را با کارشناسان روان نو مطرح بفرمایید.

برای تماس با مرکز روانشناسی روان نو از استان تهران از خط ثابت با شماره تلفن 9092305967 و برای هموطنان گرامی در شهرستان با شماره تلفن 88990538-021 تماس حاصل فرمایید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ضرورت و اهمیت مشاوره روانشناسی تلفنی در دنیای امروز چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.