زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی رانی موکرجی

بیوگرافی رانی موکرجی

رانی موکرجی در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و در بسیاری از فیلم های بالیوودی حضور فعالی داشته است.
نام و نام خانوادگی رانی موکرجی
تاریخ تولد 21 مارس 1978
محل تولد بمبئی
محل زندگی بمبئی
ملیت هندی
حرفه هنرپیشه، رقاص، طراح رقص
وضعیت تاهل متاهل
نام همسر آدیتیا چوپرا

درباره رانی موکرجی

رانی موکرجی
رانی موکرجی 2021

رانی موکرجی (Rani Mukerji) در 21 مارچ 1978 در بمبئی به دنیا آمد. پدر او رام موکرجی و مادرش کریشنا موکرجی هستند و آن ها به جز رانی پسر دیگری هم دارند که راج نام دارد. رانی در خانواده ای هنرمند پرورش یافت و از ابتدا ورودش به این صنعت مشخص بود. به خصوص که به مرور مشخص شد که او چشمان جذاب و زیبا و لبخند دلنشین خانواده موکرجی را به ارث برده است. عمو های او شومو و جوی موکرجی تهیه کننده و کارگردانان قدیمی بودند و کاجول، تانوجا، موشوی و شربانا افراد خانواده ی او هستند.

رانی از دوران کودکی عاشق سینما بود و در واقع یکی از سرگرمی های اصلی او دیدن فیلم بود. رانی در دبیرستان مانک جی کوپر در جوهر تحصیل می کرد. رانی بخاطر نوع خنده ها و چشمهای زیبایش و البته نفوذ بی چون وچرای خاندانش در بالیوود خیلی سریع مورد توجه کارگردانان بزرگ قرار گرفت و پیشنهاد حضور در چند فیلم را دریافت کرد. او سپس به مرکز فیلمسازی هند در بمبی نقل مکان کرد و از آن زمان دوران درخشان کاریش شروغ شد. رانی به جای آن که قهرمان فیلم باشد قهرمان چهره اول فیلم ها بود و این ماجرا از روی پرده سینما پشت دوربین هم سرایت کرده و بازار شایعات داغ شد و هر روزه خبرنگاران و خبرسازان وی را به یکی از بازیگران نسبت می دادند که نمونه بارز آن بابی دئول و گویندا بودند. اما رانی تمامی شایعات را رد کرد.

رانی بسیار سخت کوش است و بطور کامل بر روی حرفه اش متمرکز است. اغلب اوقات نام او را بخاطر حضور در مراسم اکران اولیه فیلمها، مراسم خاص مانند جشنواره های فیلم، مراسم اهدای جوایز یا حضور در مراسم خیریه در اخبار می بینیم. خانه از اهمیت زیادی برای رانی برخوردار است. وی در سال 2006 خانه ای جدید در جوهوی هند خریداری کرد و کار طراحی دکوراسیون داخلی منزلش را به تونکیل خانا، همسر اکشی کمار بازیگر سابق بالیوود واگذار کرد. رانی بشدت از حمام کردن متنفر است بطوریکه اگر بیکار باشد تا دوهفته استحمام نمی کند. 65 درصد مردم هند طرفدار رانی هستند که او پس از شاهرخ با 78 درصد و سلمان با 69 درصد در رتبه سوم محبوبترین هاست ولی در بین زنان در مقام اول می باشد.

زندگی حرفه ای

رانی موکرجی در فیلم مردانگی 2
رانی موکرجی در فیلم مردانگی 2

رانی اولین فیلم خود را در سال 1996 با نام (سور و ساط عروسی راجا می‌آید) Raja Ki Aayegi Baraat بازی کرد که این فیلم چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت. اما شروع محبوبیت رانی با فیلم (غلام) Ghulam بود. او در این فیلم در کنار عامر خان قرار گرفت و با ارائه بازی بی نظیر توانست نظر مردم و کارشناسان را به خود جلب کند. رانی سپس در فیلم (داره یه اتفاقایی میفته) Kuch Kuch Hota Hai به عنوان نقش مکمل بازی کرد و علی‌ رغم حضور ستارگانی مثل شاهرخ خان و کاجول در این فیلم او توانست نقشی ماندگار از خود برجای بگذارد. در سال2001 در فیلم گاهی خوشی گاهی غم حضور افتخاری داشت. رانی در کنار سلمان خان در فیلمهای زیادی ایفای نقش کرده‌ است که مهم‌ترین آنها (سلام برادر) Hello Brother، (هر دلی که عاشق میشه) Har Dil Jo Pyaar Karega، (یه وقت! عاشق نشی) Kahin Pyaar Na Hojaye و (آهسته و مخفیانه) Chori Chori Chupke Chupke می‌ باشند.
از دیگر فیلمهای رانی می‌توان به (از حدش گذشتی) Hadh Kar Di Aapne و (بریم عشق بازی کنیم) Chalo Ishq Ladaaye در کنار گوویندا، (جوانمرد) Nayak در کنار آنیل کاپور، (عقرب) Bicchoo در کنار بابی دئول، (با من دوست میشی) Mujhse Dosti Karoge در کنار هرتیک روشن و فیلم (رفته رفته) Chalte Chalte در کنار شاهرخ خان اشاره کرد. رانی در سال 2004 در فیلم (هم توم) و (یووا) و (ویر-زارا) شرکت کرد و برای همه فیلم‌ ها کاندید شد. جدیدترین فیلم رانی موکرجی فیلم بانتی و بابلی 2 می باشد که 19 نوامبر 2021 اکران شد.

فیلم‌های رانی موکرجی

سال تولید نام فیلم نقش
2023
خانم چاترجی علیه نروژ خانم چارترجی
2021 بانتی و بابلی 2 -
2019 مردانگی 2 شیوانی شیواجی روی
2018 سکسکه نینا ماتور
2014 مردانگی شیوانی شیواجی روی
2013 فیلم ناطق بمبئی گایاتری
2012 آییا میناکشی دشپاندی
2012 تلاش روشنی شکهاوارات
2011 هیچ‌کس جسیکا را نکشت میرا گیتی
2009 خوشبختی تصادفی خودش
2009 دل می‌گوید آفرین! Veera Kaur/Veer Pratap Singh
2008 کمی عشق، کمی جادو گیتا
2008 خداوند زوج‌ها را می‌سازد -
2007 مسابقه زندگی Radhika Shekar Rai Banerjee (Shona)
2007 روبنده‌ام رنگی شده Vibhavari Sahay (Badki)/Natasha
2007 عشق من گولابجی
2007 ام شنتی ام خودش
2006 هرگز نگو خداحافظ مایا تَلوَر
2006 بابل Malvika "Milli" Talwar/Kapoor
2005 سیاه میشل مک‌نالی
2005 بانتی و بابلی Vimmi Saluja (Babli)
2005 معما Lachchi Bhanwarlal
2005 قیام مانگال پاندی هیرا
2004 جوانی ساشی بیسواس
2004 من و تو Rhea Prakash
2004 ویر-زارا سامیه صدیقی
2003 رفته رفته پریا چوپرا
2003 آرام آرام خوشی مالهوترا
2003 قطار کلکته Reema/Bulbul
2003 شاید فردایی نباشد -
2003 لوک کارگیل هِما
2002 عشق دیوانگی است Payal Khuranna
2002 ممکنه دوستم بشی؟ پوجا ساهانی
2002 همدم Dr. Suhani Sharma/Saigol
2002 بریم عشق‌بازی کنیم ساپنا
2001 آهسته و مخفیانه پریا مالهوترا
2001 این فقط یک رؤیای کوچک است Pooja Shrivastav
2001 نایاک مانجاری
2001 گاهی خوشی گاهی غم نینا کاپور
2000 ابر رانی
2000 هی رام آپارنا رام
2000 شورش را درآوردی آنجالی خانا
2000 عقرب کیران بالی
2000 هر دلی که عاشق بشه پوجا اوبروی
2000 یه وقت عاشق نشی پریا شارما
1999 قلب -
1999 سلام برادر رانی
1998 غلام عایشه
1998 داره یه اتفاقایی میفته تینا مالهوترا
1998 مهندی پوجا
1996 سوروسات عروسی راجا می‌آید مالا

 

حقایق و حواشی رانی موکرجی

آهنگ های هندی رانی موکرجی طرفداران خود را دارد. ایرانی در این کلیپ ها به رقص می پردازد. از آنجایی که او یک طراح رقص حرفه ای است، دنبال کنندگان زیادی را در این زمینه دارد.
رانی موکرجی و آمیتا باچان باهم رابطه داشته اند اما وقتی رابطه آنها تقریباً علنی شده رابطه بین رانی موکرجی و آبیشک باچان از بین رفت و از هم جدا شدند. رانی پس از این جریان سعی کرد ابیشک را متقاعد کند که اینها فقط یک اتفاق بوده است اما ابیشک نپذیرفت.
بین رانی موکرجی و امیرخان رابطه ای یک طرفه وجود داشته است، رانی قبلاً گفته است که او قبلا عاشق امیرخان بوده است اما تابحال بین آنها هیچ ارتباطی ایجاد نشده.
رانی موکرجی که برای اکران فیلم مردانگی 2 در دبی بوده، از بخش های مختلف این مرکز دیدن کرده است. این هنرپیشه در فیلم مردانگی 2 در نقش پلیس ظاهر می شود. او در این باره می گوید: «من احساس می کنم زنان پلیس دبی از اولین کسانی هستند که فیلم من را نگاه می کنند چرا که فیلم من مربوط به پلیس است.» مدتی پیش نیز جکی چان ستاره فیلم های اکشن و کمدی نیز از این مرکز پلیس دیدن کرده بود.
رانی موکرجی و بابی دئول در یک شو هندی باهم به آواز و رقص پرداخته اند و این شو دانلود زیادی داشته است.

راه های ارتباطی رانی موکرجی

تصاویر رانی موکرجی

سکانسی از یکی از فیلم های رانی موکرجی
سکانسی از یکی از فیلم های رانی موکرجی
عکس قدیمی رانی موکرجی
عکس قدیمی رانی موکرجی
رانی موکرجی با لباس هندی
رانی موکرجی با لباس هندی
رانی موکرجی در یکی از فیلم هایش
رانی موکرجی در یکی از فیلم هایش
رانی موکرجی در نقش پلیس
رانی موکرجی در نقش پلیس
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی رانی موکرجی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی رانی موکرجی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.