زمان مطالعه: 11 دقیقه
بیوگرافی رامین رضاییان

بیوگرافی رامین رضاییان

رامین رضاییان (زاده 1 فروردین 1369 - ساری) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است.او در سال 2015 توانست در شمار فهرست...

درباره رامین رضاییان

رامین رضاییان (زاده 1 فروردین 1369 - ساری) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است.

او در سال 2015 توانست در شمار فهرست نهایی کارلوس کی‌روش برای شرکت در جام ملت‌های آسیا 2015 باشد. او درسال 2015 بازی ایران-گوام توانست اولین گل ملی خود را به ثمر برساند.

وی سابقه عضویت در تیم‌های صبای قم و راه‌آهن را دارد در تاریخ 6 تیر 1394 به پرسپولیس تهران پیوست. ماندگارترین صحنه فوتبالی او در اولین فصل حضورش در پرسپولیس تهران گلزنی به استقلال در دربی 82 است.

باشگاه خارجی

در تیرماه 1395، وی به باشگاه فوتبال چای‌کار ریزه‌اسپور ترکیه پیوست. رضائیان که به همراه ریزه اسپور به اردوی اتریش نیز رفته بود، بعد از مشکلاتی که با این تیم داشت، قرار دادش را فسخ کرد.

بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ درباره جلسه خود با اعضای هیات مدیره و بازگشت رامین رضائیان به پرسپولیس، گفت: درباره رامین رضائیان هم صحبت کردیم. بنده نظرم را اعلام کردم. هیات مدیره از من درمورد وضعیت تیم سئوال کرد و پرسید آیا از بازیکنانی که در اختیار دارید راضی هستید؟ من هم واقعیت را گفتم که بازیکنان خوبی داریم.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: کادر بازیکنان پرسپولیس حداکثر انگیزه را برای کار دارند و می خواهند نتیجه بگیرند و آینده زیبایی در پیش دارند. در همین جلسه نتیجه قطعی راجع به رضائیان اعلام و تصمیم بر این شد رضائیان را نگیریم. با توجه به اینکه ظرفیت تعداد بازیکنان زیر 23 سال پر است، بنابراین تا نیم فصل یعنی تا زمستان جایی برای هیچ بازیکنی نداریم.

ramin-rezaeian1
ramin-rezaeian1

رامین رضاییان راز بزرگی را اعتراف کرد

در شرایطی که رامین رضاییان ستاره ملی پوش پرسپولیس این روزها در تیمش به عنوان یک بازیکن نیمکت نشین به کارش ادامه می دهد، او دیروز در اقدامی تحسین برانگیز به ملاقات منصور پورحیدری رفت.منصور پورحیدری، اسطوره استقلالی ها که این روزها به دلیل بیماری در بیمارستان ایرانمهر بستری است، مراحل درمانی خود را پشت سر می گذارد.

نکته جالب اما در دیدار رضاییان و پورحیدری اعتراف بازیکن پرسپولیس به پیشنهاد جدی استقلال قبل رفتنش به پرسپولیس بوده است.

این بازیکن در ملاقات از پدر استقلال آن پیشنهاد و آن روزها را یادآوری کرد و البته به نظر نمی رسید که از انتخاب خود ناراحت باشد.

گفتگو با رامین رضاییان

  • از دربی تهران شروع کنیم. فکر می کردید 4 گل به استقلال بزنید؟

بازی بسیار سختی بود ولی ما هجومی بازی کردیم و 3 امتیازی گرفتیم که حکم قهرمانی داشت. برد در دربی خودش برای هواداران به اندازه قهرمانی ارزش دارد، در ضمن با این برد شانس قهرمانی را بالا بردیم. خیلی خوشحالم که هواداران پرسپولیس با خوشحالی ورزشگاه را ترک کردند.

  • چرا پرسپولیس در دربی این قدر راحت فوتبال بازی می کرد؟

من که اصلا استرس نداشتم و این بازی هم فرقی با مسابقات دیگر نداشت. بازیکنان ما هم قبلا هم بازی جلوی صد هزار نفر را تجربه کرده بودند. من معتقدم با این نتیجه، از این به بعد اکثر دربی ها قشنگ می شود. انصافا استقلال هم هجومی بازی کرد ولی ما توانستیم از موقعیت ها بهتر استفاده کنیم و در نهایت برنده شویم. وقتی دربی پرگل می شود این به نفع فوتبال است. شما می بینید که بازی های بارسا و رئال چقدر گل دارد و امیدوارم تمام بازی های لیگ ایران هم همین گونه باشد.

  • عملکرد خودت در این بازی چطور بود؟

خوشحالم که شخصا به عنوان یک مدافع راست روز پرتحرکی را پشت سر گذاشتم و در این پیروزی نقش داشتم. البته استقلال هم تیم نترسی بود و مقابل ما فوتبال بازی کرد.

  • پرسپولیس ها هم در این چند روز خیلی برای استقلالی ها کری خواندند!

استقلالی ها دلشان الان شکسته است و این جوانمردانه نیست که بخواهیم برخورد بدی داشته باشیم. فوتبال است و روزهای خوب و بدی دارد. باید به یکدیگر احترام بگذاریم و اکنون که سه امتیاز را کسب کرده ایم جا دارد از هواداران نیز تشکر کنم که حمایت جانانه ای از ما داشتند.

  • فکر می کنی اگر پنالتی طارمی گل می شد با چه نتیجه ای دربی را می بردید؟

ما روی ضدحملات خیلی خطرناک بودیم و اگر آن پنالتی گل می شد خیلی شرایط فرق می کرد و می توانستیم بالای چهار گل به استقلال بزنیم. استقلال روز سختی داشت ولی در نهایت قسمت این بود که چهار گل بزنیم.

  • می توانستید شش گل به استقلال بزنید، درست است؟

من دوست ندارم در مورد تعداد گل حرف بزنم.

ramin-rezaeian2
ramin-rezaeian2

  • قرار بود تو پنالتی بزنی، واقعا ناراحت نشدی که طارمی آن حرکات را انجام داد و پنالتی را خودش زد؟

حرکت طارمی که در مجموع قشنگ نبود. به هر حال مهدی دوست داشت بعد از دو گلی که زده بود، هت تریک کند و این کاملا عادی بود. اما من از نظر شرایط روحی- روانی و فکری این آمادگی را در خودم می دیدم که توپ را وارد دروازه کنم و این مساله را به مهدی گفتم. بعد آن آقا محسن (بنگر) آمد و گفت اجازه بده مهدی پنالتی بزند که مهدی از باکس 18 قدم خارج شده بود و آقامحسن او را بازگرداند و من هم توپ را در اختیارش قرار دادم. خودم دوست داشتم بعد از این مسائل او موفق به گل زدن شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. فوتبال است و پیش می آید. مهدی دوستم است و در تیم ملی نیز هم اتاقی ام محسوب می شود و هیچ مشکلی با او ندارم. خدا را شکر که برنده شدیم و حتما قسمت بوده که این پنالتی به گل تبدیل نشود.

  • ظاهرا در این بازی یک بار توپ را از خط دروازه برگشت دادی؟

جالب است بدانید که در این اتفاق در پرسپولیس هت تریک کرده ام و این سومین باری بود که این اتفاق افتاد. در بازی با فولاد، تراکتور و استقلال توپ را از روی خط برگشت دادم و خوشحالم هم در دفاع و هم در حمله موثر بوده ام. شخصا دوست دارم دفع توپ هایم بی اثر نباشد و با هدف انجام شود و به همین منظور است که در دفاع بعد از دفع توپ آن را پاس می دهم.

  • در مورد خوشحالی بازیکنان پرسپولیس در دربی هم مسائل مختلفی مطرح شد. آیا با نشان دادن چهار یا شش قصد کری خواندن داشتید؟

من هیچ وقت اهل کری خواندن نبودم و نخواهم بود. باید در زمین فوتبال حرف مان را بزنیم. خوشحالی گل سلیقه ای است و نباید تیم های دیگر ناراحت شوند. با این حال من به مسلمان و احمدزاده توصیه می کنم که دیگر با آن سبک خوشحالی نکنند. به هر حال همه ما ایرانی هستیم و و نباید باعث ناراحتی یکدیگر شویم.

  • این درست که می گویند در دربی قصد زدن گل پنجم را نداشتید تا نماد 4 استقلالی ها را خراب کنید؟

نمی دانم این بحث ها چرا شکل گرفته. همه ما با جان و دل بازی کردیم و دوست داشتیم گل بزنیم. خودم یک ضربه ایستگاهی زدم که آقا سید گرفت. مهدی هم فرصت داشت تا گل بزند و هیچ قصدی برای اینکه گل پنجم را نزنیم، نداشتیم. این حرف ها قشنگ نیست. باید به حریف نیز احترام بگذاریم و من برای هواداران حریف احترام قائلم.

  • در مورد تجربه گل زدن در دربی صحبت کن. حتما احساس فوق العاده ای داشتی، درست است؟

از ابتدای بازی خیلی تلاش داشتم در رفت و برگشت ها حضور داشتم و به موقع اضافه می شدم. می خواستم روز خوب و فراموش نشدنی بسازم و خدا را شکر این اتفاق برای پرسپولیس افتاد. در بازی رفت پاس گل دادم و اکنون نیز گل زدم و هواداران نیز مثل همیشه به من لطف دارند و قدردان آنها هستم. مطمئنا گل زدن در دربی خیلی خوشحال کننده است و من هم این افتخار را به دست آوردم.

  • در پایان بازی گلی که زدی را به علی کریمی و پدرت تقدیم کردی. کریمی در مصاحبه اخیرش گفته که برای تو کاری انجام نداده است. در مورد این موضوع صحبت می کنی؟

من این گل را به علی کریمی و پدرم تقدیم کردم. علی آقای از اسطوره های فوتبال ما و پرسپولیس است و شخصا سبک فوتبالی اش را دوست دارم و هر زمان که گل بزنم آن را به او تقدیم خواهم کرد. پرسپولیس اسطوره های بزرگی دارد و همه آنها به گردن ما حق دارند و باید یادشان همیشه گرامی داشته شود و از تجربیات شان استفاده کنی.

ramin-rezaeian3
ramin-rezaeian3

  • دوست داشتی با او همبازی بودی؟

من در تیم ملی در کنار کریمی بودم و سعی کردم از او استفاده کنم. علی آقای در اردوی تیم ملی در آفریقا زحمت زیادی برای من کشید و همیشه پاسخگوی من بود. با کریمی در مورد نقاط ضعف و قوتم حرف می زدم و او کمکم می کرد. اینکه بگویم از بچگی طرفدار پرسپولیس بودم و غیره شاید خیلی اپیدمی باشد و شخصا معتقدم که عشق و علاقه به تیم را باید با تلاش در زمین به نمایش گذاشت و با ادعا هیچ چیزی مشخص نمی شود.

باز هم از علی آقا کریمی تشکر می کنم که همیشه کمک کردند و در مقابل سوالاتم به من نه نگفتند. پس به او مدیونم و خوشحالم او اسطوره باشگاهی است که پیراهنش را بر تن می کنم. امثال علی آقا کریمی، سلطان پروین، آقا مهدی مهدوی کیا، علی آقای دایی و... همگی جزو اسطوره های ما هستند و باید قدردان آنها باشیم. واقعا حیف است که کریمی از فوتبال ایران و پرسپولیس دور باشد.

  • مثل اینکه شدیدا وابسته به پدرت هستی؟

من کوچک او هستم و موفقیتم را مدیون او هستم. امیدوارم بتوانم محبت هایش را جبران کنم.

  • این درست است که قبل از شروع فصل چند پیشنهاد خوب هم داشتی؟

من اسمی از تیمی نمی آورم اما حداقل یک و نیم برابر پرسپولیس پول می دادند. اگر پولکی بودم، می رفتم به تیم های دیگر، حتی حاضر بودند 50 درصد مبلغ قراردادم را همان اول بدهند ولی به خاطر پدرم و پرسپولیس قبول نکردم.

  • به نظر تو پرسپولیس قهرمان می شود؟

شانس ما زیاد است و حس من می گوید که قهرمان می شویم. سرنوشت قهرمانی دست خودمان است ولی باید هر چهار بازی را با بهترین نتایج پشت سر بگذاریم. استقلال خوزستان و استقلال تهران همچنان رقیبان پرقدرتی هستند و نباید احساس امنیت کنیم. اما شایسته قهرمانی هستیم و امیدوارم به این عنوان برسیم.

  • سقف آرزوهای تو در فوتبال چیست؟

من هدف های خاص خودم را دارم ولی از حالا دوست ندارم در مورد آینده صحبت کنم. هر وقت به موفقیتی رسیدم آن وقت در موردش صحبت می کنم.

  • بازی در کدام لیگ اروپایی را دوست داری؟

بازی در انگلیس، آلمان یا اسپانیا را دوست دارم و امیدوارم کن خیلی زود در اروپا بازی کنم.

  • رسیدن به این هدف برای تو چقدر طول خواهدکشید؟

سعی می کنم در کمترین زمان ممکن به این هدف برسم.

  • مثل اینکه قراردادت با پرسپولیس طوری است که می توانی در پایان فصل جدا شوی؟

می توانم جدا شوم اما اکنون تمام تمرکزم روی بازی های باقیمانده است و افتخار می کنم پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده ام و هواداران به من لطف دارند. در پایان فصل در این باره صحبت خواهیم کرد.

در پرسپولیس شخص مهم نیست و پرسپولیس تیمی است که به بازیکنانی صدها برابر بزرگتر از من هم متکی نبود و من به عنوان بازیکنی که 6، 7 ماه است به این تیم آمده ام، نمی توانم حرفی بزنم. مطمئنا اولویت اول و آخر من در ایران پرسپولیس است و باید قدردان کسانی که 10، 20 سال در این تیم زحمت کشیدند اسطوره هستند باشیم.

  • در مورد شرایط خودت در تیم ملی صحبت کن.

در راه آهن که بودم با توجه به تاکتیک تیمی خوب به خط حمله اضافه می شدم و از شَم گلزنی ام هم استفاده می کردم. در پرسپولیس هم برانکو من را آزاد گذاشته است. خوشبختانه در تیم ملی هم شرایط خوبی دارم.

ramin-rezaeian4
ramin-rezaeian4

  • اما در تیم ملی بیشتر در پست دفاع راست بازی می کنی و رقبای سرسختی هم داری

از ژاپن هافبک راست و در بازی با گوام دفاع راست. در هر پستی که بازی کنم تلاش می کنم که پاسخ مثبتی به اعتماد کی روش بدهم.

  • در این چند ماه حرف ها و حواشی زیادی در مورد کی روش وجود دارد. از بیماری و استعفا از سرمربیگری تیم تحت هدایتش، نظر تو در این مورد چیست؟

من به مسائل خصوصی کی روش وارد نمی شوم، اما نباید برای تیم ملی حاشیه درست شود. قبل از بازی سخت با گوام گفتند که کی روش استعفا داده است که خوب نبود و حرف های زیبایی زده نشد. البته باید به کی روش بدهیم بالاخره ما زمین خوبی برای تمرین و حتی بازی در ایران نداریم. حتی به ما لباس می دهند و بعد پس می گیرند که این چیزها خوب نیست.

  • پس فکر می کنی خواسته های کی روش منطقی باشد؟

به نظرم این طور است. شما ببینید هیچ کدام از مربیان بزرگ دنیا خواسته های کسی روش را ندارند، چون هم زمین خوب دارند و هم امکانات خوب. الان بهترین زمین ایران زمین ورزشگاه آزادی است که بین زمین های خوب دنیا رده متوسط دارد

  • مساله ای که در مورد خیلی از بازیکنان تیم ملی وجود دارد این که آنها بعد از یکی دو بار حضور در اردوی تیم ملی کاملا اخلاق و رفتارشان تغییر می کند، حالا چه با خبرنگار و چه با هوادار.

ابتدا باید بگویم که اگر خبرنگاران نباشند فوتبال معنی ندارد، اما خیلی ها رفتار حرفه ای ندارند و در شرایط بدی سوالات بدی را مطرح می کنند.

ما در اردوی تیم ملی فقط به تیم ملی فکر می کنیم و به حواشی کاری نداریم. شاید من دوست داشته باشم هفته ای یک بار یا ماهی یک بار مصاحبه کنم، اما وقتی با رسانه ای هم مصاحبه می کنم بقیه با من دشمن می شوند و حتی مرا تهدید می کنند، خب، این رفتار حرفه ای نیست.

  • بازیکنان تیم ملی از کی روش می ترسند؟

اصلا بحث ترس نیست، بلکه احترام کی روش را داریم. همه ما یاد گرفته ایم به بزرگ ترهای خودمان احترام بگذاریم، در مورد کی روش هم این مساله وجود دارد. مسلما اگر در هر جایی به کسی بی احترامی می شود خود آن شخص مقصر است.

  • این درست است که می گویند بازیکنان در فوتبال پول میلیاردی می گیرند؟

اصلا اینطور نیست. الان اگر یک فوتبالیست مثلا 500 میلیون قرارداد می بندد در بهترین حالت 100 میلیون پول می گیرد. خود من کلی از راه آهن طلب دارم، اما از پول خبری نیست. اگر باشگاه ها روی اصول و قرارداد پول بدهند مشکلی وجود ندارد. الان اگر در فوتبال ایران سر موعد پول بدهند هیچ فوتبالیستی این مساله را باور نمی کند. اگر پول باشد بازیکن می تواند خوب تمرکز کند. الان ممکن است من یا امثال من بدهکار باشیم یا مشکل خانوادگی داشته باشیم. خب، نبود پول و این مسائل تمرکز فوتبالیست را از بین می برد. فوتبال ورزشی است که 90 درصد به تمرکز مربوط است. البته باید بگویم حداقل در پرسپولیس این طور است که بازیکنان با عشق بازی می کنند تا این تیم سال خوبی داشته باشد.

ramin-rezaeian6
ramin-rezaeian6

  • موافقی کمی هم سوالات شخصی بپرسیم؟

بفرمایید.

  • به خاطر نوع پوششی که داری خیلی ها می گویند رامین رضاییان خیلی زود وارد حاشیه می شود...

من قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم همین طور لباس می پوشیدم و مدل موهایم همین طور بود که الان می بینید.

  • پس چرا خیلی از بازیکنان در پرسپولیس خیلی زود نابود و به حاشیه کشیده می شوند؟

چون قبل از اینکه به پرسپولیس بیایند و پولدار شوند خیلی چیزها را ندیدند، اما من این طور نبودم و به خاطر خانواده خوبی که داشتم و البته پدر تحصیلکرده ام این شرایط را نداشتم. من از روز اول حرفه ای بودم.

  • وقتی برای اولین بار با یک هوادار عکس انداختی چه حسی داشتی؟

حس زیبایی بود. هر کسی که بگوید این مساله را دوست ندارد، دروغ می گوید. بالاخره همه انسان ها توجه را دوست دارند. یادم می آید یک روز از میلاد سلیمان فلاح در تمرین پرسیدند:«آرزوی تو چیست؟» که گفت:«دوست دارم به جایی برسم که مردم مرا با دست در خیابان نشان بدهد»، اما در استقلال این اتفاق برای او رخ نداد.

  • قصد ازدواج نداری؟

بعد از پایان فوتبالم ازدواج می کنم.

نظر خود را درباره «بیوگرافی رامین رضاییان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی رامین رضاییان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.