زمان مطالعه: 5 دقیقه
قطار رجا چیست؟

قطار رجا چیست؟

با قطار رجا چقدر آشنایی دارید؟ قطار رجا یکی از معروف ترین قطارهای مسافربری ایران است. اگر می خواهید با...
قطار رجا چیست؟
قطار رجا چیست؟


با قطار رجا چقدر آشنایی دارید؟ قطار رجا یکی از معروف ترین قطارهای مسافربری ایران است. اگر می خواهید با قطار رجا بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی قطار رجا می پردازیم.

قطار رجا چیست؟

تاریخچه قطار رجا

در گذشته نه چندان دور در کشور بخش مسافری راه‌آهن در کنار بخش باری ایفای نقش می‌نمود. لیکن با هدف ایجاد امکان بروز تحولات اساسی و رشد کیفیت ارائه خدمات، شورای عالی اداری در هفتاد و ششمین جلسه خود در سال 76 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی وقت کشور و وزارت راه و ترابری و در راستای استراتژیهای بخش حمل و نقل مسافر و سیاستهای برنامه دوم توسعه تصویب نمود که فعالیتهای مسافری از راه آهن ج.ا.ا. منتزع و به شرکت حمل و نقل ریلی رجا واگذار شود. این شرکت از ابتدا با سهام صد درصد دولتی و متعلق به راه آهن فعالیت می نمود. سپس در راستای تحقق اصل 44قانون اساسی، بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به استناد ابلاغیه سازمان خصوصی سازی از تاریخ 1388/12/26 کلیه حقوق مالکانه شرکت رجا، به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت واگذار گردید. درحال حاضر نیز این شرکت می‌کوشد با بهره گیری از تخصص و تجربه بالغ بر 1100نیروی کارآمد در زمینه‌های مختلف مدیریتی، طراحی، مهندسی، برنامه ریزی، پژوهشی، بهره‌برداری، خدمات‌رسانی و تعمیرات و با استفاده از امکانات موجود، شرایط مطلوب‌تری را برای مسافرین فراهم آورد.

پیام مدیر عامل قطار رجا

شرکت حمل و نقل ریلی رجا؛ سازمانی پیشگام در امر پاسخ‌گویی، مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع است که همواره کوشیده تا سطح کمی و کیفی خدمات مسافری به هم‌وطنان و گردشگران عزیز را بهبود و ارتقا بخشد. شرکت رجا، اکنون باگذشت دو دهه و با در اختیار داشتن سهم عمده‌ای از واگن‌های مسافری و خدماتی حوزه حمل‌و‌نقل ریلی مسافری کشور، با در دست داشتن حدود 65 درصد سهم بازار جابه‌جایی مسافر ریلی، همچنان به عنوان اصلی‌ترین شرکت ارائه‌ی خدمات مسافری ریلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هم چنین با بهره گیری از دانش و تجربیات مربوط به این بخش، بنا دارد باتقویت و نوسازی ناوگان، افزایش جابه‌جایی مسافر و افزایش سرعت قطارها، خدمات بهتر و بیشتری به مردم عزیز ارائه کند. ارتقای سطح کیفی خدمات (ایمنی، سرعت، رفاه) درحد استانداردهای بین المللی، راه‌اندازی قطار در مسیرهای بین شهری و محلی، بازسازی ناوگان متناسب با سطح نیاز مشتریان، کاهش میانگین عمر ناوگان ریلی مسافری کشور، راه‌اندازی سامانه‌ی ارتباط با مشتری (CRM) و پی‌گیری بروز و مؤثر نیازها و انتظارات مشتریان، توسعه‌ی برنامه‌ها‌ی فرهنگی از قبیل راه‌اندازی کتابخانه، تهیه و توزیع روزنامه و مجلات در قطارها، دورنمای توسعه‌ی خدمات این شرکت است. در راستای توسعه‌ی ارتباطات و تعامل مؤثر با مشتریان، بازنگری در رویکرد اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه‌ای با در نظر گرفتن کارکردهای رسانه‌های نوین، ایجاد پرتال جدید با گستردگی خدمات و امکانات بیشتر برای اپراتورها، ارسال برنامه حرکت و خبرنامه‌های الکترونیکی برای مشترکان، پاسخ‌گویی به ایمیل‌های ارسالی از سوی مخاطبان شرکت، بارگذاری تور مجازی قطارها، طراحی و انتشار نرم‌افزار چندرسانه‌‌ای رجا، راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات اطلاع رسانی در شبکه‌های مجازی و ... از جمله امکانات و خدماتی است که در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان طراحی و اجرا شده است. این شرکت با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های الکترونیکی - دیجیتالی و افزایش کانال‌های ارتباطی خود قصد دارد تا با شناخت انتظارات و توقعات مشتریان و مخاطبان، از نیازهای آتی آنها با خبر شود و امروز، برای رفع نیازهای فردای مخاطبان چاره اندیشی کند. امید است با برقراری ارتباط دوسویه و در سایه‌ی عزم راسخ، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم، این شایستگی را داشته باشیم تا انتخاب نخست مشتریان برای سفر و کسب بالاترین امتیاز در جلب رضایت هم‌وطنان عزیز باشیم. محمد رجبی مدیرعامل

موفقیت های قطار رجا

دست‌آوردها و موفقیت‌های شرکت حمل و نقل ریلی رجا 1. دستگاه برگزیده‌ی ملی در محور صرفه‌جویی خردمندانه (سومین جشنواره شهید رجایی- سال 1379) 2. دستگاه نمونه‌ی ملی در محور جلب مشارکت مردمی و کاهش تصدی‌گری دولت (پنجمین جشنواره شهید رجایی - سال 1380) 3. استقرار استاندارد ISO در واحدهای مختلف شرکت قطار رجا 4. اخذ گواهی‌نامه‌ی اهتمام به سرآمدی از اولین و سومین دوره جایزه ملی کیفیت (سال‌های 1384 و 1382) 5. اخذ گواهی‌نامه‌ی تعالی سازمانی از اولین و سومین دوره جایزه ملی بهره‌وری (سال‌های 1384و 1382) 6. سازمان پاسخ‌گوی کشور و دریافت لوح افتخار و تندیس روابط عمومی برتر در زمینه تکریم ارباب‌رجوع و نظام دریافت پیشنهادهای مردمی (سال 1382) 7. روابط عمومی برتر کشور در زمینه طراحی و اجرای نظام دریافت پیشنهادهای مردمی (سال‌های 1378، 1379، 13810 و 1382) 8. روابط عمومی برتر کشور در زمینه ارتباط رسانه‌ای، ارتباط با مخاطبان و پاسخ‌گویی (سال1383) 9. کسب رتبه‌ی برتر تحلیل محتوا از جشنواره تحقیقات روابط عمومی (سال 1383) 10. کسب تندیس بلورین جشنواره ملی اقتصاد سبز (سال‌های 1383 و1384) 11. دریافت لوح تقدیر تکریم ارباب رجوع در استان خراسان 12. دستگاه برگزیده‌ی ملی در تجارت الکترونیک در سومین همایش ملی تجارت الکترونیک (سال1384) 13. اعطای نشان دولتی درجه سوم لیاقت و مدیریت توسط ریاست محترم جمهوری به مدیر عامل شرکت رجا  (سال1384) 14. اخذ گواهی‌نامه‌ی رعایت حقوق مصرف کنندگان (سال1385) 15. دریافت تندیس انتظار در عرصه فرهنگ انتظار و مهدویت از ریاست محترم جمهوری (همایش بین‌المللی دکترین مهدویت – 1386) 16.

raja-train
raja-train


کسب تندیس خدمات‌رسانی و پاسخ‌گویی به عنوان پاسخ‌گوترین سازمان تابعه دولتی در چهارمین دوره‌ی جشنواره خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی (سال 1386) 17. دریافت تندیس و لوح تقدیر دهمین همایش بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی (آبان 1387) 18. برنده رقابت بهترین شعارهای تبلیغاتی با عنوان " رجاء، همسفر همیشگی شما " (دی‌ماه 1387) 19. روابط عمومی برتر در زمینه‌ی اجرای طرح‌های ابتکاری در سال نوآوری و شکوفایی ( دی‌ماه 1387) 20. کسب نشان ویژه‌ی چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی (زمستان 1387) 21. کسب رتبه‌ی سوم جشنواره شهید رجایی استان تهران (تابستان 1387) 22. روابط‌عمومی برتر در زمینه‌ی «پژوهش ارتباطی» در ششمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی (دی‌ماه 1387) 23. کسب رتبه اول کشوری در رشته مستند سازی، در پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی (اسفند 1387) 24. روابط عمومی برتر وزارت راه و ترابری از بین 192روابط عمومی حوزه در کشور (تیر 1389) 25. کسب مقام اول رشته ارتباطات مردمی (درون و برون سازمانی) در دومین جشنواره روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی (سال 1390) 26. کسب مقام دوم رشته‌های ارتباطات رسانه‌ای و فعالیت‌های تبلیغاتی، نمایشگاهی و سمعی و بصری در دومین جشنواره روابط عمومی‌های وزارت راه و شهرسازی (سال1390 ) 27. رتبه برتر سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (1389) 28. تندیس غرفه برتر در نمایشگاه سفر و گردشگری استان اردبیل و نمایشگاه تعطیلات (1386) 29. دریافت تندیس از نمایشگاه دستاوردهای ایمنی راهها (1388) 30. دریافت تندیس و لوح تقدیر یازدهین همایش بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی (آبان 1388) 31. کسب رتبه دوم در فعالیتهای تبلیغاتی و سمعی و بصری، ارتباط مردمی و ارتباطات الکترونیک وزارت راه و ترابری در جشنواره روابط عمومی‌های وزارت راه و ترابری (1389) 32. کسب رتبه سوم در فعالیتهای مدیریتی و انتشاراتی وزارت راه و ترابری در جشنواره روابط عمومی‌های وزارت راه و ترابری (1389)

تعالی سازمانی قطار رجا

تامین واگنهای مورد نیاز از داخل و خارج از کشور • بازسازی واگنهای فرسوده از طریق منابع مالی داخلی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی • راه اندازی قطار لوکس • راه اندازی قطارهای مخصوص گردشگری • بهبود بسته های پذیرایی و ارتقاء کیفیت غذای رستوران قطار با استفاده از توان شرکت‌های مطرح بازار • فروش بلیت از طریق نرم افزار موبایلی • فروش بلیت در دفاتر پیشخوان دولت • امکان رزرو تلفنی بلیت • توسعه فروش بلیت از طریق کیوسک • اجرای طرح جامع و یکپارچه IT تحت عنوان ITMP در سطح شرکت • تجهیز ایستگاهها به بارکد خوان آنلاین • اجرای پروژه IPTV برای قطارها • مطالعات اجرای مدیریت استراتژیک در شرکت • مهیا سازی سکوی حمل خودرو در ایستگاه کرج • ارایه خدمات تکمیلی بسته سفر نظیر هتل، ترنسفر و ... • توسعه سیستم ارتباط با مشتری و انجام نظرسنجی‌های مستمر • ایجاد باشگاه مشتریان

راه های ارتباطی قطار رجا

آدرس قطار رجا

تهران، خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان سنایی، پلاک 105،

صندوق پستی قطار رجا

158751363

دورنگار قطار رجا

02188347074

ایمیل قطار رجا

info@raja.ir

سایت قطار رجا

www.raja.ir

شماره تماس قطار رجا

1539

شماره پیامک قطار رجا

3000139

قطار رجا چیست؟
قطار رجا چیست؟
نظر خود را درباره «قطار رجا چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قطار رجا چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.