زمان مطالعه: 3 دقیقه
خالی کردن حافظه گوشی

خالی کردن حافظه گوشی

همانطور که می دانید نصب نرم افزارهای مختلف فایلهای موقتی را برای اجرای درست خود می سازند که انباشته شدن این...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

حافظه گوشی

همانطور که می دانید نصب نرم افزارهای مختلف فایلهای موقتی را برای اجرای درست خود می سازند که انباشته شدن این فایلها بر روی هم به واسطه نصب برنامه های مختلف ، می تواند سرعت گوشی شما را به شدت کاهش دهد. پورتال آسمونی در این بخش مطالب مفیدی در مورد خالی کردن فضای اشغال شده گوشی و بالا بردن فضای آن را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

روش های خالی کردن حافظه گوشی

sd-card-full2
sd-card-full2

1- پاک کردن حافظه کش برای هر برنامه

اگر پاک‌کردن حافظه کش کل سیستم بیش از چیزی است که مورد نیاز شما می‌باشد، سیستم‌عامل اندروید امکان پاک‌کردن حافظه کش به صورت جداگانه و برای هر برنامه را برای شما فراهم خواهد کرد. بدین منظور کافی است در قسمت تنظیمات، به مسیر برنامه‌ها رفته و با لمس هر برنامه مورد نظر، گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

مدنظر داشته باشید که برخی برنامه‌ها مانند مرورگر دلفین و برنامه مدیریت فایل ES File Explorer می‌توانند مستقلا به مدیریت حافظه کش بپردازند و پس از هربار خروج از برنامه، این حافظه را پاک کنند. با این وجود کش‌های مرتبط با برنامه‌های سیستمی بعضا با روش‌های بالا حذف نمی‌شوند. یکی از مشکل‌ساز‌ترین این موارد به حافظه کش عکس‌ها/دوربین بستگی دارد.

برای حذف کردن حافظه کش دوربین/عکس‌ها پس از گرفتن تعداد عکس‌های زیاد و یا مشاهده تصاویر در گالری/ برنامه ویژه نمایش عکس‌ها، به یک برنامه مدیریت فایل با امکان نمایش فایل‌های مخفی نیازخواهید داشت.

 

sd-card-full1
sd-card-full1

2-  اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید را پاک کنید

اگر نگاهی به لیست اپلیکیشن های خود بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها را برای مدت زیادی است که حتی یک بار هم اجرا نکرده اید. این برنامه ها صرفا فضای دستگاه شما را اشغال کرده اند و وجودشان فایده ای را با خود به همراه نمی آورد. پس بهتر است نسبت به پاک کردن آن ها اقدام نمایید.

اما اگر نمی دانید کدام برنامه ها را برای مدت بسیاری استفاده نکرده اید، نگران نباشید. اپلیکیشن Useless App Remover بر اساس نحوه مصرف شما، کاندیداهای پاک شدن را برایتان لیست می کند.

3- تصاویر موجود را مدیریت کنید

دوربین موبایل های امروزی آنقدر وسوسه انگیز است که هر یک از ما را وادار می کند در روز عکس های بسیاری را شکار نماییم. این تصاویر با کیفیت معمولا حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند.

توصیه می کنیم عکس ها را به صورت مرتب بر روی کامپیوتر منتقل کنید، اما اگر اصرار دارید تصویری را در داخل حافظه دستگاه نگه دارید، پس بهتر است حداقل حجم آن را کاهش دهید. برای این منظور اپلیکیشن AVG Image Shrink به خوبی از پس کار بر می آید.

4- موسیقی ها را پاک کنید

آهنگ گوش کردن با موبایل قطعا لذت بخش است، اما به هر حال حافظه هر دستگاهی محدود است و دنیای موسیقی هم به غایت بزرگ. برای در اختیار داشتن فضای بیشتر، می توانید برخی از موسیقی های خود را پاک کنید و در عوض به کمک اپلیکیشن هایی همچون TuneInRadio به صورت آنلاین آنچه را که دوست دارید را پخش نمایید.

5- فایل های دانلود شده را پاک کنید

اقیانوس پهناور اینترنت قابلیت این را دارد تا هر کاربری را در دنیای جذاب خود غرق نماید. هنگامی که وب گردی می کنید احتمال دارد تا فایل های بسیاری را برای یک بار تماشا کردن دانلود کنید و سپس آن ها را به فراموشی بسپارید. این فایل ها به مرور حجم زیادی از حافظه را به خود اشغال می کنند.

حتما هر چند وقت یکبار به پوشه دانلود ها سر بزنید و موارد اضافه را پاک کنید. اگر برای مدیریت فایل ها به دنبال یک اپلیکیشن مناسب می گردید، توصیه ما ES File Explorer است که می تواند نیاز های بسیاری را برآورده کند.

6- به دنبال پوشه ها و فایل های بزرگ بگردید

بعضی مواقع اپلیکیشن های مختلف از خود فایل هایی را بر جای می گذارند که حتی پس از پاک کردن برنامه اصلی نیز در حافظه دستگاه بر جای می مانند. برای شناسایی این قبیل فایل ها و مشاهده وضعیت حافظه در قالبی گرافیکی، حتما از اپلیکیشن Disk Usage & Storage Analyzer استفاده نمایید.

نظر خود را درباره «خالی کردن حافظه گوشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خالی کردن حافظه گوشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.